CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.484.353.961.69
Średnio4.394.604.231.84
Najdrożej4.694.894.592.09

10 klasyków za 10 tys. zł - propozycje dla początkujących kolekcjonerów

26 mar 14 14:19
Udostępnij
0
Skomentuj

Już 10 tysięcy złotych wystarczy, aby kupić swojego pierwszego klasyka. Nie będzie to auto ani w idealnym stanie, ani bardzo prestiżowe, ale pozwoli cieszyć się jazdą pojazdem zabytkowym, uczestniczyć w zlotach i rajdach.

Na polskim rynku jest ponad 800 ofert sprzedaży samochodów zabytkowych. Ich ceny zaczynają się od kilkuset złotych a sięgają nawet kilkuset tysięcy! Spośród nich wybraliśmy 10 ofert aut, których cena zawiera się w przedziale 9-10 tys. zł.

Są wśród nich samochody produkcji polskiej - Warszawa, duży Fiat, Polonez. Są też auta kiedyś drogie i prestiżowe, jak np. BMW, Jaguar czy Mercedes. Jakie zatem wybrać? Takie, które się nam najbardziej podoba i jest w dobrym stanie technicznym.

Decydując się na taniego klasyka - obojętnie czy będzie miał 20, 30 czy 50 lat, musimy pamiętać, że auta w takim wieku zwykle są w złym stanie technicznym, mają skorodowaną karoserię, zużyte podzespoły i będą wymagały dużego wkładu finansowego, aby doprowadzić je do stanu używalności.

Dlatego najlepiej wybierać te samochody, które są kompletne - mają silnik na chodzie, nic nie brakuje w wyposażeniu wnętrza i z detali zewnętrznych. Stan tapicerki ma mniejsze znaczenie - nawet jeśli wnętrze jest mocno zniszczone, można je dość tanio doprowadzić do porządku.

Znacznie droższe będzie wyremontowanie karoserii - jeśli blachy są skorodowane to blacharz weźmie dużo pieniędzy za ich naprawę, a lakiernik też zedrze z nas skórę. Dlatego wybierajmy najmniej skorodowane egzemplarze. Nawet jeśli klasyk będzie miał jakieś wżery czy ślady korozji, można je doraźnie naprawić, zrobić zaprawki, ale nie trzeba remontować całej karoserii co wiąże się z rozebraniem auta.

Wybierać auto polskie czy zachodnie? Polskie mają tę zaletę, że są tanie w naprawie i eksploatacji. Dostęp do części zamiennych jest łatwy - nawet jeśli nie dostaniemy czegoś w sklepie, to na pewno znajdziemy to w internecie. Naprawy auta polskiej produkcji można przeprowadzić samemu - jeśli mamy odrobinę smykałki, przy pomocy znajomych lub w warsztacie.

Klasyczne auto produkcji zachodniej będzie znacznie bardziej prestiżowe, ale części do niego mogą kosztować krocie, sami niewiele przy nim zrobimy, a w warsztacie potraktują nas jak potencjalnego milionera i skasują na grube tysiące złotych.

Wybierając swojego pierwszego klasyka warto skontaktować się z klubami miłośników danej marki czy modelu. Zwykle prowadzą one fora internetowe, na których można uzyskać wszelkie potrzebne informacje i porady. Zdarzają się teń oferty sprzedaży aut klubowych - przy odrobinie szczęścia kupimy auto już przygotowane do jazdy i uzyskamy kontakty do dobrych serwisów.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

10 klasyków za 10 tys. zł - propozycje dla początkujących kolekcjonerów

Citroen 2CV z 1979 roku. Cena 9500 zł.

10 klasyków za 10 tys. zł - propozycje dla początkujących kolekcjonerów (slajd 1 z 9)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego