Ciekawe jest również, to że wiele samochodów, które dziś uważane są za kultowe, w czasach swojej produkcji uważane były, za wyłącznie użytkowe i dość nudne samochody. Weźmy na przykład Trabanta, który dziś jest kultowym samochodem i już nikt nie wypomina mu tandetnego wykończenia lub braku bezpieczeństwa.
To samo stało się z naszą rodzimą Syreną. Popularna „Skarpeta" jest obiektem westchnień osób, które nie tylko jeździły nią przed laty i mają do niej sentyment, zyskała także zwolenników wśród młodych osób, które mogłyby pozwolić sobie na całkiem nowoczesne (ale bez duszy) samochody.
Przedstawiamy ranking 10. samochodów, które mają niewiele wspólnego z rasowymi, sportowymi samochodami, ale z pewnością budzą emocje w sercach wielu Polaków. Wszystkie klasyki mają po około 30 lat i ,co coraz częściej widać na naszych ulicach, stają się coraz bardziej popularne wśród kolekcjonerów.
10. Polonez Borewicz - Mimo że nazwa jest umowna, bo porucznik Borewicz był bohaterem kultowego serialu „07 zgłoś się", to do tego modelu Poloneza przylgnęła i wygląda na to, że już zawsze kojarzona będzie z tym konkretnym samochodem.
9. Ford Mustang - Samochód z czarnym koniem na masce miał być autem sportowym dla każdego. Rzeczywiście w początkowych latach produkcji wiele osób mogło sobie na niego pozwolić, ale dziś ceny zadbanych egzemplarzy dochodzą do ogromnych kwot.
8. Syrena - Popularna „Skarpeta" w czasach, kiedy była jeszcze produkowana nie uchodziła za samochód bezawaryjny. Wręcz przeciwnie, często zdarzało się, że właściciele, by nie utknąć w długiej trasie, wozili ze sobą cały bagażnik części zamiennych.
7. VW Garbus - Garbus jest jednym z bardziej popularnych klasyków, ale to nie znaczy, że jest banalny. Ciekawa stylistyka projektu Ferdynanda Porsche do dziś wzbudza zainteresowanie i staje się obiektem westchnień coraz młodszych miłośników motoryzacji.
6. Ford Granada - Rzadki okaz na naszych drogach. Już nieco zapomniany, ale nadal doceniany przez koneserów za linię, który przypominała swym kanciastym kształtem amerykańskie krążowniki szos.
5. Mercedes W126 - Luksus pełną gębą w klasycznym, pełnym gracji wydaniu. Dziś właścicielowi tego samochodu nie można zarzucić, że kupił go wyłącznie dlatego, że go na to stać. Mercedes W126 na drodze wygląda jak luksusowy jacht, ale wymaga także specjalnej opieki i traktowania.
4. Dodge Challenger - Potężny muscle car z amerykańskim rodowodem w początkowych latach produkcji siał postrach na drogach. W czasach swojej świetności było to jedno z najszybszych aut dostępnych za wielką wodą.
3. Alfa Romeo Spider Duetto - Klasyczny Spider od lat uwodzi swą niepowtarzalną linią. Jest to jeden z tych samochodów, które stały się klasykami już w momencie wyjazdu z fabryki. Szkoda, że wśród polskich samochodów brak tak rasowego kabrioletu.
Fiat 125p 1968r. - Oto prawdziwa legenda PRL-u
2. Fiat 125p - Był okres, że Fiatów 125p na naszych drogach było na pęczki. W połowie lat 90-tych ten stan rzeczy nieco się zmienił. Teraz Fiatów 125p na naszych ulicach wciąż jest niewiele, ale cieszy fakt, że coraz więcej z nich to modele odrestaurowane i trzymane w kolekcjonerskiej kondycji.
1. Fiat 500 - Popularna „Pięćsetka" niedawno doczekała się swojego odmłodzonego wcielenia, ale nowy samochód, mimo że nawiązuje swym wyglądem do poprzednika, nie jest w stanie z nim rywalizować w kategorii „fajności".