CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.254.424.051.95
Średnio4.544.664.292.09
Najdrożej4.784.954.592.34

10 najważniejszych silników w historii BMW

1 lip, 10:05
Udostępnij
0
Skomentuj

Już sama nazwa tej firmy sugeruje, który element samochodu jest najważniejszy – Bayerische Motoren Werke zawsze wkładały serce w tworzenie jednostek napędowych.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin :
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
Nie czytuję Auto Bild ani Auto Bild Klassik ale artykuł ten tudzież przedstawiona galeria zdjęć wraz z opisami wygląda mi na kalkę tekstu niemieckiego. Nie uwierzę przecież, że pan Burchard ma tak rozległą wiedzę. Chociaż kwiatki w opisach wprowadzają pewien zamęt w tym braku wiary. Oto slajd nr 3 i tekst o tym, że silnik M33 (?) został zamontowany… bokiem do kierunku jazdy. Jest oczywista bzdura. Bardziej nawet oczywista dla laika, bo niemal każdy widział i kojarzy umiejscowienie w motocyklu klasycznego dwucylindrowego boksera stosowane zresztą po dziś dzień. Niestety dla pana Burcharda jest to także bzdura dla znawcy, bowiem owszem, w poprzednim modelu (BMW Helios) rzeczywiście silnik był umieszczony „bokiem”, czyli jak należałoby konkretnie napisać – że wał napędowy ustawiony był poprzecznie do kierunku jazdy ale… model R32 miał już silnik umieszczony WZDŁUŻNIE (czyli jak do dziś) a nie bokiem! Natomiast co do zestawienia to dziwi mnie wybór takich silników i pominięcie innych. Np. wybór jednostki M67 (V8 diesel) to z pewnością daleko mniej istotny dla historii firmy niż najsłynniejszy silnik wysokoprężny, pierwsza taka jednostka BMW dla aut osobowych czyli M21. Pierwszy, wielkoseryjny diesel sześciocylindrowy dla samochodu osobowego. Kto pamięta BMW 524 td, powinien wiedzieć jak ważne było to auto w historii BMW. W wersji doładowanej (pojawiła się też, wówczas całkowicie nietypowo, jako pierwsza –wyjątkiem były tu jednostki VM dla Alfy Romeo) był absolutnie referencyjny dla większych silników wysokoprężnych w pierwszej połowie lat 80-tych. Silnik, który ukonstytuował diesla w samochodach BMW, będących wcześniej zaprzeczaniem dla takiego źródła napędu. Dziwi mnie też brak (skoro nie ograniczono się jedynie silników samochodowych) słynnego, tłokowego silnika lotniczego 801 a jeszcze bardziej brak słynnych silników odrzutowych (003). Dlaczego w zestawieniu ich nie ma? Bo niemiecki wydawca uznał, że lepiej nie kłuć w oczy silnikami, którymi BMW pomagało niemieckiej Luftwaffe prowadzić wojnę Hitlera w sposób niezwykle barbarzyński?
3 lip 19:34
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Never bmw Użytkownik anonimowy
~Never bmw :
No photo ~Never bmw Użytkownik anonimowy
N47 bije wszystkie...
Bitte Motor Wechseln=bmw
2 lip 21:38
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~BMW Użytkownik anonimowy
~BMW :
No photo ~BMW Użytkownik anonimowy
2.0 D u mnie pracuje bez problemu.
2 lip 20:46
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Putek Użytkownik anonimowy
~Putek :
No photo ~Putek Użytkownik anonimowy
Najważniejszy w historii BMW jest 2litrowy diesel którego serwisowanie pozwoliło zbić majątek firmie.
2 lip 11:47 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: BMW

10 najważniejszych silników w historii BMW

Pierwszy silnik BMW - pierwszą jednostką ze znaczkiem BMW był lotniczy motor BMW IIIa. W 1917 r. rozpoczęła się produkcja, do końca wojny w 1918 r. zbudowano 550 egzemplarzy. Silniki były składane w zakładach BMW w bazie lotniczej Oberwiesenfeld. To był przełom dla BMW.

10 najważniejszych silników w historii BMW (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego