CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.004.704.231.95
Średnio4.664.854.482.10
Najdrożej4.984.994.892.45

12 klasyków za 5 tysięcy zł: co warto wybrać z ofert na polskim rynku

17 mar 14 17:58
Udostępnij
0
Skomentuj

Mamy do dyspozycji 5 tys. złotych i chcemy kupić klasyczne auto, którym będziemy jeździć na zloty i rajdy. Czy to możliwe? Przeanalizowaliśmy oferę klasycznych samochodów na Allegro.pl. Znaleźliśmy 35 ofert, z których wybraliśmy 12 wartych zainteresowania.

Dysponując kwotą 5 tys. złotych warto zainteresować się przede wszystkim autami polskiej produkcji. Jeśli szukamy auta zabytkowego, musi mieć ono co najmniej 25 lat, a więc pochodzić z 1989 roku lub z okresu wcześniejszego.

Do dyspozycji mamy dużego Fiata - początek produkcji w 1967 roku, Malucha - produkcja od 1973 roku, Poloneza - produkcja od 1978 roku. Są oczywiście jeszcze starsze modele, np. Warszawy, Mikrusy czy Syreny z lat 50. i 60. XX wieku, ale ceny tych modeli będą znacznie wyższe niż nasze założone 5 tys. złotych.

Co przemawia za autami polskiej produkcji? Przede wszystkim duża oferta, poza tym dostępność stosunkowo tanich części zamiennych - blacharskich i mechanicznych oraz łatwość naprawy - nawet jeśli sami sobie nie poradzimy, każdy warsztat może nam pomóc.

Jest jeszcze aspekt ekonomiczny - polskie klasyki drożeją z roku na rok, tak więc kupno i wyremontowanie auta z polskiej fabryki to nie tylko frajda z jeżdżenia klasykiem, lecz także dobra inwestycja - auto stoi w garażu i co rok drożeje o kilka tysięcy złotych!

Ważna uwaga dla wszystkich początkujących fanów samochodów zabytkowych: zakup auta to jedno, a jego odrestaurowanie to drugie - znacznie droższe wyzwanie. W naszym założonym budżecie nie kupimy auta jak spod igły, którym będzie można bezproblemowo jeździć na zloty i rajdy. Żeby tak się stało trzeba włożyć w taki samochód co najmniej drugie tyle ile za niego zapłaciliśmy.

W przypadku samochodów droższych - wydatki na odrestaurowanie klasyka mogą być nawet 3-4 razy wyższe niż jego pierwotna cena.

Czy warto skusić się na różnego rodzaju egzotyczne modele, oferowane często za niewielkie pieniądze? Najczęściej nie, bo to pułapka, albo inaczej mówiąc - skarbonka bez dna. Można np. kupić w Polsce radziecką Wołgę, ale najczęściej będzie ona niekomplatna, z wieloma nieoryginalnymi częściami, po różnych amatorskich przeróbkach. Doprowadzenie takiego pseudo-klasyka do dobrego stanu pochłonie mnóstwo czasu i jeszcze więcej pieniędzy.

Egzotyczne auta klasyczne warto kupować tylko wtedy, gdy są kompletne (silnik, skrzynia biegów, tzw. galanteria wnętrza). A i tak będziemy mieli dużo problemów ze znalezieniem warsztatu, który podejmie się remontu.

Nie należy się natomiast bać zabytków z byłego NRD (Trabanty, Wartburgi) czy z Czechosłowacji. Są proste w budowie, a części do nich można niedrogo kupić w internecie.

A auta z Niemiec - Mercedesy, BMW, Ople, Fordy itp? To już inna liga, w naszej cenie 5 tys. złotych trudno będzie znaleźć atrakcyjną ofertę, a jeśli już się coś trafi, to w złym stanie i remont pochłonie krocie. Zabytkowego Mercedesa, BMW czy Porsche warto kuoić, ale wtedy gdy mamy znacznie wyższy budżet i na zakup auta (kilka - kilkanaście tysięcy euro), i na jego remont.

Trzeba też pamiętać, że klasyki tylko wtedy mają wartość, gdy są oryginalne w 100 proc. A części oryginalne do niemieckich aut są bardzo drogie. Na zamienniki i podróbki nie warto się godzić, gdyż wtedy nasze auto zyska miano kundla i będzie obiektem kpin i żartów kolekcjonerów.

W galerii przedstawiamy 12 propozycji tanich klasyków dla początkujących kolekcjonerów wybranych na polskim rynku. Warto się nimi zainteresować, pamiętając jednak o tym, że kupno auta zabytkowego to dopiero początek a nie koniec wydatków...

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 1/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. auta marzeń lat 70. (od Opla Manty i VW Scirocco po Lamborghini Countacha LP400), Fiat 500 obchodzący swoje 60. urodziny oraz porównanie samochodów z obu stron żelaznej kurtyny.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~GT Użytkownik anonimowy
~GT :
No photo ~GT Użytkownik anonimowy
Poloneza nie trzeba odbudowywać, wygląda jak z fabryki
18 kwi 16 08:25 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

12 klasyków za 5 tysięcy zł: co warto wybrać z ofert na polskim rynku

UAZ z 1987 roku. Auto popolicyjne, z nieoryginalnym silnikiem od Mercedesa. Karoseria i wnętrze do sporego remontu. Cena 4350 zł. Dla amatorów rajdów terenowych i wypraw w nieznane.

12 klasyków za 5 tysięcy zł: co warto wybrać z ofert na polskim rynku (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego