Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Alfa Romeo 6C 2500 SS Villa d'Este - Królowa konkursu piękności

7 kwi 08 01:00
Udostępnij
0
Skomentuj

W 1938 roku Alfa Romeo zaprezentowała nowy model - 6C 2500. Ten samochód powstał dzięki powiększeniu pojemności 2,3-litrowego silnika, stosowanego we wcześniejszych pojazdach. Początkowo produkowano go w wersji Touring dla pięciu, sześciu lub siedmiu pasażerów. Rok później pojawiła się wersja Sport z krótszym o 25 cm rozstawem osi. Karoserię tego auta produkowały firmy Touring (berlineta i kabriolet) oraz Pinin Farina (kabriolet i sedan). Najpiękniejsze Alfy Romeo 6C 2500 wiążą się jednak z modelem Super Sport. Macierzysta firma aż do roku 1946 wytwarzała jedynie podwozie tego pojazdu, a niezależni projektanci montowali na nim swe karoserie. Mediolański Touring budował dwuosobowe nadwozia spider, kabriolet i coupé. Po wojnie ta ostatnia wersja była oficjalnie sprzedawana przez Alfa Romeo.Historia zaczęła się od konkursu piękności Niewątpliwie najpiękniejszą Alfą Romeo 6C 2500 Super Sport jest zaprojektowany przez firmę Touring samochód, który zdobył w 1949 roku pierwszą nagrodęw prestiżowym konkursie piękności - Concorso d'Eleganza - w Villa d'Este w Cernobbio nad jeziorem Como. Od tego otoczonego ogrodami w angielskim stylu luksusowego hotelu, zbudowanego w 1568 roku przez kardynała Tolomeo Gallio, auto wzięło swą nazwę.Carrozzeria Touring założył w 1926 roku Felice Bianchi Anderloni. Jej siedziba znajdowała się w północnej części Mediolanu, niedaleko zakładów Alfy Romeo, włoskiego Citroëna oraz nieistniejącej już dziś Isotty Fraschini. Dla tych firm projektowała karoserie. Specjalnością Touringa były lekkie i aerodynamiczne nadwozia samochodów sportowych. To właśnie w tej firmie opracowano system konstrukcyjny superleggera (superlekki). Polegał on na zastąpieniu ciężkich elementów nadwozia szkieletem z cienkich rurek ze stali chromo-molibdenowej, pokrytym arkuszami z blachy aluminiowej. Szkło zastępowano pleksiglasem, redukcja masy obejmowała również inne zespoły auta. Taką konstrukcją wyróżniał się także nagrodzony w 1949 roku pojazd. Villa d'Este to ostatni model Alfy wytwarzany ręcznie. W ciągu czterech lat wyprodukowano go zaledwie w 36 egzemplarzach.Kontrakt na budowę dwuosobowego kabrioletu na podwoziu 6C 2500 Super Sport zdobył Pinin Farina, który po prostu zmodyfikował swój wcześniejszy model skonstruowany na bazie wersji Sport. Powstało tylko 150 tych autŁącznie wszystkich Alf Romeo 6C 2500 Super Sport w najróżniejszych wersjach wyprodukowano 458 egzemplarzy. Nie tylko sportowe, lecz także wojskowe Ciekawą odmianą Alfy Romeo 6C 2500 był wytwarzany w latach 1939-1942 model Coloniale przeznaczony do służby w ówczesnych włoskich koloniach. Pojazd z karoserią typu torpedo, z zapasowym kołem umieszczonym z boku, używany był podczas II wojny światowej w kampanii rosyjskiej.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Alfa Romeo 6C 2500 SS Villa d'Este - Królowa konkursu piękności (slajd 1 z 5)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego