Wówczas włoska firma zaczęła się rozglądać za jego następcą. Na bazie Giulii powstał nowy sportowy pojazd. Po raz pierwszy auto, jeszcze nienazwane, pokazano podczas samochodowego salonu w Genewie w marcu 1966 roku. Po konkursie ogłoszonym przez firmę otrzymało nazwę Duetto. Samochód wyposażono w silnik o pojemności 1570 ccm i mocy 110 KM. Miał 5-przełożeniową skrzynię biegów, hamulce tarczowe oraz niezależne zawieszenie przednich kół. Jego pierwotna cena we Włoszech wynosiła 2 195 000 lirów. Był to także ostatni pojazd, który osobiście zaprojektował słynny włoski stylista Battista Pinin Farina. Sposób na sukces - kariera filmowa Dwa miesiące po genewskiej premierze Duetto załadowanona pokład transatlantyckiego liniowca Raffaello, aby zaprezentować go w USA. Tam nowy pojazd szybko zdobył ogromną popularność. Stało się tak za sprawą filmu "Absolwent". Włoskim Duetto jeździł główny bohater, którego grał Dustin Hoffman. Na rynku północnoamerykańskim używano także drugiej nazwy dla tego auta, Graduate, od oryginalnego tytułu filmu. Ogółem do końca roku 1967 wyprodukowano 6325 tych aut. W tym sezonie pojawił się także następca Duetto - Spider 1750 Veloce. Był niemal identyczny, wzrosła tylko pojemność silnika do 1779 ccm. Ta jednostka osiągała moc 114 KM, co gwarantowało uzyskanie maksymalnej prędkości blisko 190 km/h. Sylwetka auta nadal pozostała charakterystycznie zaokrąglona z przodu i tyłu. We Włoszech nazywano ją "osso di seppia". To określenie brało się od owalnego kształtu wewnętrznej muszli mątwy. Modyfikacje dotyczyły zawieszenia, hamulców i elektryki wozu. Bardziej zauważalne było przeniesienie lusterka wstecznego z przedniego lewego błotnika na drzwi. Nowy pojazd, tak jak i poprzednik, znakomicie sprzedawał się w USA. Ze względu jednak na zaostrzone amerykańskie normy zanieczyszczeń powietrza auta na tamtejszy rynek wyposażanow mechaniczny wtrysk paliwa Spica. Europejskim musiały wystarczyć dwa gaźniki Webera. W roku 1969 dla młodych klientów, którzy poszukiwali taniego, otwartego auta, Alfa Romeo przygotowała Spidera 1300 Junior. Miał on silnik o pojemności 1290 ccm i mocy 88 KM. Auto rozpędzało się do 168 km/h. Rok 1969 przyniósł pierwsze poważniejsze zmiany w wyglądzie Spidera. Na turyńskim salonie samochodowym zaprezentowano auto, w którym tylna część karoserii nie była zaokrąglona, a ostro obcięta. Ten model nazwano "coda tronca", czyli ucięty ogon. Ta modyfikacja skróciła pojazd do 4,12 m (poprzednio 4,25 m). Ta zmiana miała poprawić efektywność aerodynamiczną zgodnie z badaniami prowadzonymi przez niemieckiego uczonego prof. Kamma. Nowe Spidery 1300 Junior i 1750 Veloce miał również bardziej pochyloną szybę przednią oraz małe boczne znajdujące się tuż za nią. Zmodyfikowano także zderzaki, grill, klamki oraz kilka innych drobnych elementów. Kolejnym modelem był Spider 2000 Veloce wprowadzony na rynek w 1971 roku. Ten pojazd wyposażonow jednostkę napędową o pojemności 1962 ccm, która w zależności od przygotowania uzyskiwała moc od 128 do 131 KM. Rok później pojawił się 1600 Junior z silnikiem1570 ccm (110 KM). Klasyczna forma nigdy się nie starzeje Druga generacja Spidera pozostała niezmieniona aż do roku 1983. Wtedy to przeprowadzono face lifting tego auta. Na przednim, zintegrowanym z grillemi światłami kierunkowskazów, zderzaku pojawiła się czarna guma. Znalazła sięona także z tyłu na niewielkim spoilerze. We wnętrzu pojazdu zamontowano czarną, matową, trójramienną kierownicę. Model Quadrifoglio Verde (czterolistna koniczyna) pojawił się w roku 1986. Mechanicznie był on podobny do wcześniejszych pojazdów. Drobne zmiany dotyczyły wyglądu - przedniego i tylnego spoilera czy lusterek wstecznych. Dodatkowo do tego modelu można było zamówić zdejmowany sztywny hardtop. Klasyczny Spider produkowano do roku 1994. W następnym pojawił się kolejny samochód pod tą nazwą. Przypominał on jednak nowe GTV z odciętym dachem. Alfa Romeo Spider, początkowo znana jako Duetto, była jednym z najdłużej produkowanych aut w historii motoryzacji. Wytwarzano ją z niemal tym samym nadwoziem od roku 1966 aż do połowy lat 90.
Alfa Romeo Spider - Niezłomny sportowiec
Na początku lat 60. Alfa Romeo zakończyła produkcję popularnego modelu Giulietta Spider.