Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Audi 200 Avant - klasyczne quattro

1 mar, 18:02

Chyba nie może być lepszego połączenia niż Audi z nadwoziem typu Avant oraz napędem quattro. W przypadku naszego bohatera dochodzi jeszcze atut w postaci odmiany 200. To bardziej szlachetna wersja modelu 100. Obecnie to wyjątkowo rzadki i coraz bardziej ceniony klasyk

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Audi 200 Avant występowało jedynie jako 4x4
  • Doładowany silnik o mocy 182 KM pozwala na rozpędzenie auta do „setki” po 8,2 s, a szybkość maksymalna pojazdu wynosi 224 km/h
  • Jeżeli już poszukujecie takiego auta, warto zainteresować się egzemplarzami wyprodukowanymi po 1985 roku

Audi 100 i jego bardziej szlachetna odmiana 200 (C3) to jeden z tych samochodów, które starzeją się znacznie wolniej od konkurencji. To przede wszystkim zasługa ponadczasowej stylistyki. W czasach, gdy seria C3 debiutowała, konkurenci – BMW „piątka” czy Mercedes W123 – prezentowali się wręcz przestarzale.

Dodatkowym atutem pojazdu było nietypowe nadwozie typu Avant i napęd quattro, który ułatwiał podróżowanie po nawierzchniach o słabszej przyczepności.

Niestety, obecnie kupno takiego samochodu będzie wyjątkowo trudne. W Polsce występują wyłącznie modele 100, i to najczęściej z przednim napędem i 4-drzwiowym nadwoziem. Jeżeli już poszukujecie takiego auta, warto zainteresować się egzemplarzami wyprodukowanymi po 1985 r. Od tego czasu nadwozie było już w całości ocynkowane. Jednak te lepiej zabezpieczone modele też miewają kłopoty z korozją. Może ona występować na tylnym nadkolu ponad wlewem paliwa, na nadkolach w okolicach drzwi i na ich ramkach. Dobry stan nadwozia jest istotny, bo blachy są niemal nie do zdobycia, a jeżeli już są, to dużo kosztują.

Mniej kłopotów sprawia technika. Trzeba jednak pamiętać, żeby z turbo obchodzić się delikatnie, gdy motor nie jest rozgrzany, i regularnie wymieniać olej. Mniej trwałymi elementami pod maską są uszczelki i kable, które okazują się czułe na wysoką temperaturę. Na szczęście podzespoły techniczne nie są trudne do zdobycia. Podczas poszukiwania tego auta unikajcie egzemplarzy z silnikiem 20V. Technika podobna jak w luksusowym V8 może oznaczać wysokie koszty. Przykładowo komplet tarcz hamulcowych to wydatek nawet 1000 euro!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Audi 200 Avant - klasyczne quattro (slajd 1 z 33)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego