Kanciasta karoseria w kształcie klina oraz wyrazista, opadająca tylna część wozu stały się znakiem rozpoznawczym nowych modeli Audi. Nowe Coupé, które po raz pierwszy zaprezentowanow listopadzie 1980 roku, miało być typowym, 2-drzwiowym samochodem sportowym. Mimo takiej charakterystyki we wnętrzu pojazdu było wystarczająco miejscadla piątki pasażerów, którzy ponadto mieli sporo przestrzeni nad głowami. Do tego dochodził jeszcze ponadwymiarowy bagażnik jak na auto sportowe. Pod kanciastą blachą mechanika z Audi 80 Technicznie Coupé dość znacznie różniło się od Quattro. Mechanicznie największą różnicą było użycie w nowym aucie niedoładowywanego, 5-cylindrowego silnika oraz napędu na przednią oś.Większość jego elementów przejęto z modelu 80. Coupé dodatkowo wyposażono w uzupełniający zestaw instrumentów, przedni i tylny spoiler, podwójne reflektory, aluminiowe felgi, odblaskowy element pomiędzy tylnymi światłami, zielony pas przeciwsłoneczny na przedniej szybie, sportową kierownicę oraz sportowe siedzenia z tweedową, kraciastą tapicerką. Pierwszą wersję pojazdu GT 5S napędzał 5-cylindrowy, rzędowy, gaźnikowy (Zenith 2B5) silnik o pojemności 1,9 l oraz mocy 115 KM. Średnie zużycie paliwa w załeżności od warunków i stylu jazdy wynosiło ok. 7,5-12 l/100 km. Audi Coupé w roku 1981 nie należało do tanich aut. Kosztowało 21 930 marek. Za tę kwotę można było kupić 3 Renault 5. Dużo mniej kosztowali dostępni wówczas na rynku rywale sportowego pojazdu z Ingolstadt - Ford Capri S 2.3, Opel Manta E czy Renault Fuego GTX. Wszystkie trzy były przeciętnie tańsze o 2200 marek. Poza tym wyposażenie Audi nie należało do zbyt bogatych. Elektrycznie sterowane szyby boczne, klimatyzacja - to dopiero luksus naszych czasów. Za wspomaganie kierownicy trzeba było dopłacić ekstra 940 marek, a za tylną wycieraczkę 281 marek. Różnorodne wersje oraz kolorowe wyświetlacze W lipcu 1981 roku pojawił się kolejny model - GL. Ten pojazd kosztował 19 560 marek. Uboższą wersję Coupé, która nie miała przedniego spoilera ani aluminiowych felg, napędzał 75-konny silnik o pojemności 1,8 l. Po roku został zastąpiony przez silniejszą jednostkę o mocy 90 KM. W lecie 1982 roku na rynku pokazał się model GT z silnikiem 2.2 o mocy 130 KM. W okresie między rokiem 1985 a 1987 dostępne były także wersje z napędem na 4 koła. Dużą część produkcji Coupé eksportowano do USA. Pojazdy sprzedawane w Europie nieco różniły się pod względem wyposażenia oraz jednostek napędowych od tych przeznaczonych na rynek amerykański. W końcowym okresie produkcji Coupé zostały wyposażane w cyfrową tablicę wskaźników. W większości pojazdów z lat 1986-1987 była ona podświetlana na czerwono. Rzadziej spotyka sięwskaźniki świecące na pomarańczowo. Część użytkowników podkreśla, że były one łatwiejsze do "czytania". Jeszcze trudniej natrafić na zieloną tablicę, którą eksperymentalnie montowano w latach 1984-1985. Audi zakończyło produkcję kanciastego Coupé, które bez wątpienia przyniosło firmie spory sukces w roku 1987. Po blisko dwóch latach przerwy pojawił się nowy model, ale to już zupełnie inna historia.Historia modelu Coupé od "setki" do TT - Pierwsze coupé marki Audi pokazano w 1969 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie. Do budowy tego auta wykorzystano model 100 w wersji limuzyna. Ostatnie coupé 100 S wyposażone w 1,9-litrowy, 4-cylindrowy silnik o mocy 115 koni wyjechało na drogi w roku 1976. - Cztery lata później w Genewie zaprezentowano Quattro. Jego 200-konny silnik wypożyczono z modelu 200. Nowy był stały napęd na wszystkie koła.- W roku 1988 sportowe pojazdy z Ingolstadt straciły swój charakterystyczny, kanciasty wygląd, stały się bardziej opływowe. Nowe Coupé otrzymało całkowicie ocynkowane nadwozie oraz do wyboru - napęd na przednią oś lub na wszystkie koła. Czas tego modelu skończył sie w sezonie 1996.- Po dwuletniej przerwie Audi wystartowało z nowym autem - TT, które obok wersji coupé oferowano jako roadstera. Rok 2006 to debiut nowej generacji TT (wrażenia z pierwszej jazdy na str. 8-9 tego numeru "Auto Świata").
Audi Coupé GT 5S - Z sylwetką rajdowego mistrza
Ogromny sukces Audi Quattro skłonił firmę z Ingolstadt do wypuszczenia na rynek podobnego auta dla mniej zasobnej klienteli. Podobieństwo w tym przypadku dotyczyło głównie charakterystycznego wyglądu.