W latach 20. i 30. XX wieku Healey kilkakrotnie brał udział w Rajdzie Monte Carlo. Jeden ze startów w 1931 roku za kierownicą Invicty zakończył się zwycięstwem. W firmie Triumph, gdzie był zatrudniony na stanowisku dyrektora technicznego, odpowiadał za nowe modele (Southern Cross i Dolomite 8). Zdobyte doświadczenie pozwoliło mu na założenie po drugiej wojnie światowej własnej firmy. Do napędu pojazdów wykorzystywał silniki różnych producentów. Nawiązywał także kontakt z innymi wytwórniami i następnie wspólnie produkowano samochody. Najpierw był to Nash Healey (1951-1954), potem Austin Healey (1953-1971) i Jensen Healey (1972-1976). Pojazdy własnej konstrukcji przyniosły Healeyowi spore uznanie. Natomiast auto zbudowane w 1952 roku w dużej części z elementów Austina zapoczątkowało współpracę pomiędzy oboma wytwórcami. Podczas premiery tego samochodu na Earls Court Motor Show szef Austina zakupił prawa do jego produkcji jeszcze przed oficjalną prezentacją.Rekordy prędkości najlepszą reklamąPierwszy Austin Healey 100 został wyposażony w 4-cylindrowy silnik o pojemności 2660 ccm i mocy 90 KM. To auto stało się dość popularne w Stanach Zjednoczonych. Być może także z tego powodu, że mając specjalną aerodynamiczną karoserię, ustanowiło kilka rekordów prędkości na słonym jeziorze Bonneville w stanie Utah. Z powodzeniem startowało także w licznych wyścigach samochodów sportowych. Do końca roku 1959, kiedy zakończono produkcję tego modelu, pokazało się jeszcze kilka wersji. Jedną z nich była 100/M z silnikiem o mocy 110 KM i z 4-przełożeniową skrzynią biegów. Zupełnie oryginalną konstrukcją był Austin Healey 100/6. Ten pojazd wyposażono w nową, opracowaną przez British Motor Corporation, 6-cylindrową jednostkę napędową o pojemności 2639 ccm. Auto miało większy rozstaw osi, co pozwoliło na wygospodarowanie dodatkowego miejsca dla pasażerów. Niestety, samochód miał nieco gorsze osiągi niż poprzednik z mniejszym silnikiem. Było to m.in. wynikiem dużej masy własnej pojazdu. Te wady zostały wyeliminowane w aucie, które pojawiło się na rynku w sezonie 1959. Pierwsze auto dla najsłynniejszej lalkiNowy Austin Healey miał początkowo nazywać się Mille Miglia - od słynnego włoskiego wyścigu drogowego na dystansie 1000 mil. Ostatecznie jednak przyjęto oznaczenie 3000, nawiązujące do pojemności skokowej silnika. Popularnie znany jest jako Big (duży) Healey. Auto wyposażono w 6-cylindrowy silnik o pojemności skokowej 2912 ccm. Pierwsza wersja Mk I (1959-1961) zasilana była przez podwójne gaźniki SU oraz miała hamulce tarczowe na przednich kołach. Mk II (1961-1963) otrzymała nową skrzynię biegów i trzy gaźniki SU, co dało dodatkowe 8 KM. Ostatnia wersja - Mk III (1963-1967) - dostała elektryczne wspomaganie hamulców i tylko dwa gaźniki. Łącznie wyprodukowano 42 926 egzemplarzy modelu 3000.Austin Healey to pierwszy samochód dla słynnej lalki Barbie. Oczywiście, jej auto było w kolorze różowym.
Austin Healey - Klasyczny brytyjski składak
Twórcą tego auta jest Donald Healey. Motoryzacja i sporty motorowe były jego życiową pasją.