Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Autonostalgia 2015: ponad 30 Mercedesów pod jedną gwiazdą

12 maja 15 18:13

Ponad 30 zabytkowych Mercedesów wystawionych będzie na specjalnym stoisku na Auto Nostalgii – V Targach Pojazdów Zabytkowych

Udostępnij
0
Skomentuj

Zabytkowe Mercedesy oraz klasyki innych marek (w sumie ok. 300 zabytkowych pojazdów) podziwiać będzie można w weekend 16-17 maja2015 r. w halach MTP w Warszawie przy ul. Marsa 56C.

Najstarszym Mercedesem, jaki pojawi się na Auto Nostalgii będzie model 200 z 1933 roku znanego kolekcjonera i znawcy zabytkowych Mercedesów Daniela Miłoszewskiego.

Mercedesy na Auto Nostalgii 2015 Mercedesy na Auto Nostalgii 2015 Foto: Roman Dębecki / Auto Świat

Auto ma silnik 2-litrowy, 6-cylindrowy o mocy 40 KM. Zostało zakupione w 1978 roku i wyremontowane przez pana Daniela. Od tego czasu brało udział w wielu zlotach i konkursach elegancji.

Ciekawym przedwojennym modelem jest 230-tka z 1937 roku Romana Dębeckiego. Do Polski ten Mercedes trafił ze Szwecji, gdzie od czasów przedwojennych miał sześciu właścicieli.

W Polsce model 230 został odbudowany, karoseria jest dwukolorowa czarno-biała. Auto jest bardzo okazałe, ma 2 koła zapasowe na przednich błotnikach i specjalne maszty na proporce.

Mercedes 230 W143 Mercedes 230 W143 Foto: Roman Dębecki / Auto Świat

Również z 1937 roku pochodzi niebiesko-kremowy Mercedes 170 V Krzysztofa Kosobudzkiego. To najbardziej masowy model produkowany od 1936 roku aż do 1955 r.

170-tka pana Krzysztofa odbudowana została w 2000 roku, od tego czasu jest stałym uczestnikiem zlotów i pokazów elegancji, a zdobytych pucharów właściciel już nie może się doliczyć.

Bardzo rzadkim modelem jest 230n roadster z 1937 roku Pawła Grzegorczyka. Produkowano go tylko w 1937 roku, powstało zaledwie 56 sztuk, do naszych czasów przetrwało zaledwie kilka.

Równie rzadko spotykanym jest model 200 roadster z 1936 roku Leszka Ficenesa. Odbudowa trwała kilkanaście lat, teraz auto jest w dobrym stanie i często jest ozdobą konkursów elegancji.

Na Auto Nostalgii zaprezentowanych zostanie także 6 modeli Mercedesów z lat 50. Wśród nich takie rarytasy jak model 220 cabrio (W 187) z 1955 roku (zbudowano zaledwie 1278 sztuk) czy Ponton coupe (W 128) z 1960 roku – zbudowano tylko 1974 sztuki.

Oba auta są profesjonalnie odrestaurowane, w stanie oryginalnym i technicznie doskonałym.

Z lat 50. pochodzi także Mercedes 300 Adenauer – duża, luksusowa limuzyna, która swój przydomek wzięła od kanclerza Niemiec Konrada Adenauera. Kanclerz w latach 50. i 60. używał kilku modeli 300.

Wystawiany na Auto Nostalgii Adenauer to także... aktor filmowy – brał udział w drugiej części Stawki większej niż życie.

Na pewno wszystkich zwiedzających zachwyci Ponton Cabrio – model 220 S. To luksusowy, 4-osobowy kabriolet Mercedesa, model bardzo rzadko spotykany (w Polsce jest zaledwie kilka sztuk).

Osobne miejsce na ekspozycji Mercedesa zarezerwowano dla kilku modeli 190 SL. Mercedes 190 SL to piękny roadster z silnikiem 1,9/105 KM produkowany w latach 1955-63.

Model 190 SL obchodzi w maju swój jubileusz 60-lecia wejścia na rynek. 190-tka debiutowała w marcu 1955 roku na salonie w Genewie, a w maju 1955 r. trafiła do salonów dilerów Mercedesa na całym świecie.

Mercedes 190 SL Mercedes 190 SL Foto: Roman Dębecki / Auto Świat

Wyprodukowano 25 881 egzemplarzy, z czego 10 368 trafiło na rynek amerykański. 190 SL było ulubionym autem aktorów i ówczesnych celebrytów – jeździli nią m.in. Zsa Zsa Gabor, Grace Kelly, Frank Sinatra,a także młody polski reżyser Roman Polański (auto kupiła mu niemiecka narzeczona).

Miłośnicy kabrioletów będzą mogli podziwiać także 6 modeli Mercedesa W113 Pagoda. Te piękne kabriolety powstawały w latach 1963-71. Nazwa pochodzi od twardego dachu, którego góra jest nieco wklęsła – podobnie jak w buddyjskich pagodach.

Mercedes Pagoda Mercedes Pagoda Foto: Auto Świat

Na Auto Nostalgii nie zabraknie także nieco młodszych, ale już klasycznych modeli Mercedesa. Osobny „kącik" wydzielono dla sześciu modeli coupe oraz dla aut z lat 60., 70. i 80. XX wieku.

Wśród tych ostatnich warto zwrócić uwagę na model 560 SE (W 126) z 1988 roku. To duża i luksusowa limuzyna (klasa S) z silnikiem 5,5 litra/279 KM.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej