CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.484.353.961.66
Średnio4.394.594.201.84
Najdrożej4.694.894.592.09

Bentley wspomina model R-Type Continental | Wideo

17 gru 15 11:02
Udostępnij
0
Skomentuj

Pierwszym Bentleyem noszącym nazwę Continental był R-Type z 1952 roku. W chwili debiutu był to najszybszy czteromiejscowy Grand Tourer. Brytyjska marka nie mogła nie wykorzystać historycznego modelu przy promocji nowego Continentala GT Speed, który jest najszybszym seryjnie produkowanym Bentleyem w historii.

Skupmy się jednak na jednej z ikon motoryzacji - takie określenie z całą pewnością pasuje do R-Type'a Continental. W ciągu trzech lat produkcji powstało w sumie 208 sztuk tego modelu. Nadwozie ekskluzywnego coupe wykonano z aluminium. To dzieło (z wyjątkiem 15 sztuk) znanej firmy H.J Mulliner - ta nazwa jest związana z marką Bentley po dziś dzień.

Bentley R-Type Continental Bentley R-Type Continental Foto: Bentley / Bentley

Źródło napędu stanowił sześciocylindrowy silnik o pojemności 4 566 ccm (później 4 887 ccm), który po drobnych modyfikacjach generował 153 KM. Taka moc, w połączeniu ze stosunkowo niską masą własną pojazdu (ok. 1750 kg) i aerodynamicznym nadwoziem, wystarczyła, by samochód bił rekordy prędkości.

R-Type Continental mógł się rozpędzić nawet do 120 mil na godzinę (ponad 190 km/h). Jak na początek lat pięćdziesiątych, to niesamowita prędkość - graniczna dla ówcześnie oferowanych opon.

Bentley R-Type Continental kosztował majątek, dokładnie 6 928 funtów. Żeby zdawać sobie sprawę jak wielka to była kwota, warto wiedzieć, że w 1952 roku średnia roczna pensja w Wielkiej Brytanii wynosiła 468 funtów, a średniej klasy dom kosztował 1891 funtów.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~abba100 Użytkownik anonimowy
~abba100 :
No photo ~abba100 Użytkownik anonimowy
Powstały wówczas bentley był powiewem świeżości dla własciciela fimy - czy Rolls-Royce'a. trzeba przyznać ,że chociaz rodowód był arystokratyczny , niewielka produkcja, to wszedł do historii motoryzacji , a dla Bentely'a jest zawsze odniesieniem przy kolejnych modelach , chociaz własciciel marki ma bardziej utylitarne konekcje- cóz VW - to Ludowy Wóz
21 gru 15 14:58 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej