CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.314.614.161.99
Średnio4.474.664.322.05
Najdrożej4.654.794.432.17

BMW 507: Sportowy czy tylko ładny?

19 lut 15 10:41
Udostępnij
0
Skomentuj

Ten model należy do motoryzacyjnej arystokracji – na dodatek zaprojektował go niemiecki stylista, w którego żyłach płynie błękitna krew. Ale czy BMW 507 jeździ też tak dobrze, jak wygląda?

Gdzie by się „507-ka” nie pojawiła, zawsze ściąga na siebie spojrzenia – zwłaszcza gdy karoseria jest – tak jak w tym przypadku – lakierowana w czerwieni. Bazę techniczną dla tego modelu stanowiła limuzyna serii 502.

Skrócono o 35,5 cm podwozie, podniesiono też stopień sprężania silnika, dzięki czemu moc 3,2-litrowej „V8-ki” wzrosła ze 140 do 150 KM (w wersji amerykańskiej nawet 165 KM). W zależności od przełożenia tylnej osi 507 rozpędza się do nawet 220 km/h! Taka prędkość robiła na przełomie lat 50. i 60. ogromne wrażenie.

W praktyce jednak BMW 507 okazywało się nie tak dzikie i sportowe jak jego poprzednik 328. Rozpieszcza podróżujących komfortem i przestronnością kabiny niemal tak dobrą jak w limuzynie. Zawdzięczamy to m.in. specyficznej konstrukcji skrzyni biegów, która została zblokowana z silnikiem. Fotele w 507 zapewniają tylko przeciętne podparcie ciała, są jednak wygodne.

Układ kierowniczy mógłby być nieco bardziej bezpośredni. Seryjna 4-biegowa skrzynia (w opcji była dostępna „5-ka”) pozwala gładko przełączać biegi, jednak jak na BMW ma zbyt długi skok lewarka. Żeby zmienić przełożenie z „2-ki” na „3-kę”, trzeba popchnąć krótki lewarek spory kawałek w prawo, ale dzięki pełnej synchronizacji mechanizm pozwala nawet mniej doświadczonym kierowcom czerpać dużą przyjemność z jazdy.

W ważnych dyscyplinach takich jak slalom, ominięcie przeszkody czy jazda na torze zręcznościowym „507-ka” nie dorasta „328-ce” do pięt – mimo o 20 lat młodszej konstrukcji i znacznie nowocześniejszego układu zawieszenia. Jego aluminiowa karoseria w zakrętach mocno wychyla się na boki, a zawieszenie nie lubi szybkich zmian kierunków.

Co prawda podsterowność pojawia się dość późno, zachowanie podczas jazdy bardziej przypomina charakter limuzyny niż dynamicznego roadstera. Wisienką na torcie jest jednak 3,2-litrowe V8. Nawet na 4. biegu rozpędza się bez żadnych szarpnięć – momentu z dołu jest pod dostatkiem, także dźwięk w dolnym rejestrze obrotów zaspokaja potrzeby dźwiękowe.

Gęsiej skórki dostanie nawet motoryzacyjny ignorant. BMW 507 stanowi kompromis między sportem a komfortem, dlatego zasłużenie nosi swój przydomek „Touring Sport”.

BMW 507 - nasza opinia

Narysowane przez hr. Alberta Goertza BMW 507 stanowi kamień milowy designu samochodowego. Jest nieco zmiękczonym sportowcem, który woli odprężony cruising od dynamicznej jazdy. Do dziś zachowało się 220 sztuk tego modelu – ich wartość rośnie błyskawicznie.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~acT7BSAN7vSS Użytkownik anonimowy
~acT7BSAN7vSS :
No photo ~acT7BSAN7vSS Użytkownik anonimowy
It's like you're on a miosisn to save me time and money!
11 sie 16 21:13
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

BMW 507: Sportowy czy tylko ładny?

Gdzie by się „507-ka” nie pojawiła, zawsze ściąga na siebie spojrzenia – zwłaszcza gdy karoseria jest – tak jak w tym przypadku – lakierowana w czerwieni. Bazę techniczną dla tego modelu stanowiła limuzyna serii 502. Skrócono o 35,5 cm podwozie, podniesiono też stopień sprężania silnika, dzięki czemu moc 3,2-litrowej „V8-ki” wzrosła ze 140 do 150 KM (w wersji amerykańskiej nawet 165 KM). W zależności od przełożenia tylnej osi 507 rozpędza się do nawet 220 km/h! Taka prędkość robiła na przełomie lat 50. i 60. ogromne wrażenie.

BMW 507: Sportowy czy tylko ładny? (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego