CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.484.353.961.69
Średnio4.394.604.231.84
Najdrożej4.694.894.592.09

BMW 507 za 2,5 miliona euro – jedyne na Techno Classica Essen 2015

21 kwi 15 10:49
Udostępnij
0
Skomentuj

BMW 507 to bardzo rzadki klasyk – w latach 50. XX w. zbudowano tylko 252 egzemplarze. Jeden spotkaliśmy na salonie Techno Classica Essen 2015.

BMW 507 powstało w latach 50. XX wieku jako odpowiedź BMW na sportowego Mercedesa 300 SL Gullwing.

BMW w tym czasie nie miało sportowego modelu. 507-ka ma nadwozie typu roadster, jest 2-osobowa, a pod maską pracuje silnik V8 o pojemności 3,2 litra i mocy 150 KM.

W połowie lat 50. XX w. taka moc była imponująca, choć konkurent – Mercedes Gullwing – z silnika 3-litrowego „wyciskał" ponad 200 KM.

BMW 507 powstało z myślą o bogatych klientach amerykańskich. Jednak mimo to, że było tańsze od Gullwinga (BMW 507 kosztowało 26 500 DM, a Gullwing 29 000 DM) nie odniosło sukcesu.

Jedną z przyczyn była kosztowna produkcja – do każdego egzemplarza 507-ki BMW musiało dokładać. Karoseria auta wykonana była w całości z aluminium, a to podrażało i komplikowało produkcję.

W latach 1956-59 powstały zaledwie 252 egzemplarze 507-ki.

Jako auto kolekcjonerskie BMW 507 zostało docenione dopiero kilka lat temu. W 2013 roku podczas aukcji po raz pierwszy cena 507-ki przekroczyła milion dolarów.

Od tego czasu zaczęła się moda na BMW 507. Do dziś zachowały się 202 egzemplarze tego modelu, jest on bardzo rzadko oferowany na aukcjach.

Podczas salonu Techno Classica w Essen w 2015 roku znaleźliśmy tylko jeden egzamplarz 507-ki. Auto było ozdobą ekspozycji BMW – właściciciel tylko je wystawiał, nie było na sprzedaż.

Egzamplarz, który prezentujemy w galerii ma ciekawą historię, brał m.in. udział w ostatniej edycji Mille Miglia w 1957 roku, jednak nie ukończył tego wyścigu.

Auto w ostatnich latach profesjonalnie odrestaurowano. Jego wartość szacowana jest na 2,5 miliona euro.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~abba100 Użytkownik anonimowy
~abba100 :
No photo ~abba100 Użytkownik anonimowy
Designerskie Dzieło grafa Goetza - ponadczasowe , chociaz wówczas niedocenione ( podobnie jak toyota 2000GT- m.in z Bonda)
Dzisiaj klasyk - kto go ma - ten zobaczył cos , co nawet po 60-ciu latach wygląda nieżle - i co najwazniejsze ,że nie ma w sobie cech typowego samochodu niemieckiego z tamtego okresu - typowego rozdmuchanego pontona
21 kwi 15 11:40 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Roman Dębecki / Auto Świat

BMW 507 za 2,5 miliona euro

BMW 507 za 2,5 miliona euro na Techno Classica Essen 2015

BMW 507 za 2,5 miliona euro – jedyne na Techno Classica Essen 2015 (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego