Borgward powiększał swe imperium przez kolejne przejęcie. Jego łupem stała się upadająca firma Hansa-Lloyd. W roku 1924 Borgward spełnił swe marzenia. Na rynku pokazał się jego pierwszy pojazd. Był to mały trójkołowiec Blitzkarren napędzany silnikiem o pojemności zaledwie 120 ccm. Zdobył sporą popularność, korzystałaz niego poczta. Następne, nieco większe modele otrzymały nazwę Goliath. Wreszcie w 1929 roku Borgward wyprodukował pierwszy pojazd 4-kołowy.Później wytwarzał kilka modeli samochodów pod nazwami Hansa oraz Borgward. Pierwsze, nowoczesne auto niemieckie Pierwszym niemieckim samochodem zbudowanym po II wojnie światowej był Borgward Hansa 1500 - limuzyna dla klasy średniej. Wyróżniała się nowoczesnym nadwoziem typu ponton. W tamtych czasach normę stanowiły auta z nakładanymi błotnikami w przedwojennym stylu. Projektantem tego samochodu, jak większości przez siebie produkowanych, był sam Carl F. W. Borgward. Nadwozie pojazdu zbudo-wane na ramie rurowej było zwarte, ale mimo tego dość przestronne. Auto wyposażonow 48-konny silnik zdolny do rozpędzania go do 121 km/h. To było więcej, niż osiągał jego ówczesny główny konkurent, stary Mercedes 170V. Borgward Hansa miał także 4-przełożeniową skrzynię biegów, a za dodatkową opłatą można było zamówić pierwszą automatyczną przekładnię Hansa-Matic. Niezłe zawieszenie oraz precyzyjny układ kierowniczy uzupełniały zalety pojazdu. Hansa wyróżniała się czymś jeszcze. Po raz pierwszy zamontowano w niej migające kierunkowskazy - z przodu Boscha, a z tyłu Helli. Przy zaokrąglonych liniach wozu kanciaste, prostokątne światła nie wyglądały zbyt elegancko. Borgward mrugał do przodu na biało, a do tyłu na czerwono. Auto miało tylko jedno środkowe światło stopu.W roku 1952 pojawił się Borgward Hansa 1800, a niedługo potem zaczęto wytwarzać wersję z silnikiem Diesla. Później na rynku pokazała się także Hansa 2400, którąw 1960 roku zastąpiło nowe auto - P100, czyli tzw. Der grosse Borgward (duży Borgward). Był to pierwszy niemiecki samochód z pneumatycznym zawieszeniem. Koszty zastosowania tego rozwiązania były jednak bardzo wysokie. Wielkie imperium złożone z marek Borgward, Hansa, Goliath i Lloyd produkowało wyjątkowo dużą liczbę modeli aut i innych wyrobów. Były to samochody osobowe, ciężarówki, autobusy, pojazdy dla wojska, pompy strażackie, silniki benzynowei Diesla, statki, pojazdy elektryczne, a nawet śmigłowiec.W 1954 roku pokazał się nowy model Borgwarda nazwany Isabell. Był to prawdziwy przebój rynkowy. Nic nie wskazywało, że już niebawem dojdzie do nieoczekiwanych wydarzeń. Niespodziewany upadek imperium Borgwarda 31 stycznia 1961 roku w gazetach ukazały się sensacyjne nagłówki - "Borgward wstrzymał wypłaty". Firma nie mogła już liczyć na kredyty oraz pomoc senatu Bremy. Podobno w tym wszystkim maczało palce BMW, które rok wcześniej było w jeszcze trudniejszej sytuacji, ale uratowała je pomoc państwa. Zakłady zostały przejęte, a załamany Carl Borgward zmarł 28 lipca 1963 roku Po upadku firmy część kluczowych pracowników Borgwarda trafiła do BMW, a zakłady w Sebaldsbrück zostały przejęte przez firmę Mercedes-Benz. Natomiast maszyny oraz prawa do wytwarzania aut trafiły do grupy meksykańskich biznesmenów. Niestety liczne problemy finansowe oraz biurokratyczne sprawiły, że Impulsora Mexicana Automotriz rozpoczęła produkcję dopiero w roku 1967. To było zbyt późno, aby odnieść sukces. Zbudowano tylko 2267 sztuk modelu P100 (w Meksyku zwanego Borgward 230) i w roku 1970 zakłady zostały zamknięte.
Borgward Hansa 1500 - Mrugający Borgward
Carl Friedrich Wilhelm Borgward po I wojnie światowej kupił udziały w jednymz małych przedsiębiorstw, które następnie przejął. Tak powstała Bremer Kuhlerfabrik Borgward, która wytwarzała chłodnice oraz zderzaki.