Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Citroen 2CV - brzydkie kaczątko

3 lip, 12:43

Citroen 2CV pomimo swojego wyglądu stał się legendarnym modelem. Citroën zawdzięcza to dyrektorowi generalnemu Pierre'owi Boulangerowi, który zaproponował budowę taniego, popularnego samochodu. Pojazd miał mieścić 4 dorosłe osoby wraz z 50 kg bagażu, a do tego musiał być ekonomiczny i komfortowy. Serię próbną (250 sztuk) wyprodukowano w 1939 r.

Udostępnij
0
Skomentuj

Citroen 2CV - trochę historii

Citroeny miały 2-cylindrowe silniki typu bokser chłodzone cieczą. Z 375 ccm pojemności uzyskiwały 8 KM. Skrzynia miała 3 przełożenia. Wybuch wojny spowodował, że nie podjęto produkcji seryjnej. Pozostawiono kilka egzemplarzy, a resztę zniszczono. Zachowane samochody ukryto przed Niemcami.

Citroen 2CV - rozwój modelu

Oficjalnie samochód zaprezentowano w 1948 r. na salonie paryskim. Był o 1 KM mocniejszy od wersji przedwojennej, miał chłodzenie powietrzem, a napęd przenoszony był za pomocą 4-biegowej skrzyni. Od 1954 r. poj. silnika zwiększono do 425 ccm, a moc do 9-12 KM. W późniejszym czasie moc zwiększono do 21 KM. Z takim silnikiem występuje prezentowany egzemplarz. W 1967 r. wprowadzono większy silnik o pojemności 602 ccm oraz mocy 28-31 KM. Citroën 2CV był wytwarzany w Paryżu do 1989 r., a w hiszpańskim Vigo o rok dłużej.

Citroen 2CV - gdzie kupić?

Citroena 2CV można kupić w kraju, ale dużo tych aut sprzedawanych jest również w Niemczech. Tam ceny wahają się od 200 euro za model w kiepskim stanie do nawet 4 tys. euro. Niektóre drogie odnowione modele sprawiają wrażenie jakby miały się zaraz rozpaść. Jednak usterki są rzadkie i proste do usunięcia.

Citroen 2CV - budowa

Dostęp do silnika jest łatwy. Wystarczy odkręcić nadkola i cała jednostka jest odsłonięta. Ciekawa jest konstrukcja układu jezdnego Citroena 2CV. Koła zawieszono na pojedynczych wahaczach wzdłużnych. Przednie i tylne połączono sprężynami. Efekt to wysoki komfort resorowania i niestety mocne przechyły nadwozia na zakrętach oraz podczas hamowania. Części można znaleźć na stronach OtoMoto.pl lub na www.franzose.de. Więcej informacji można zasięgnąć na witrynach: www.2cvclub.of.pl, oraz www.2cvpuls.com.

Citroen 2CV - na co zwrócić uwagę przy remoncie

Citroen 2CV nie jest uciążliwy w naprawie. Jednak należy się liczyć z tym, że niektóre elementy trzeba będzie naprawić lub wymienić. W większości aut do wymiany kwalifikuje się rama. Jest ona wykonana z cienkiej blachy i jej naprawa nie ma sensu, bo wówczas wystarczy tylko na kilka lat. Ramę można kupić polską rzemieślniczą lub sprowadzić z zagranicy. Krajowa jest grubsza i cięższa, ale za to okazuje się bardziej wytrzymała. W prawie każdym egzemplarzu trzeba się także liczyć z koniecznością remontu przedniego zawieszenia.

Citroen 2CV - to się udało

Trwałym elementem pojazdu jest silnik. Rzadko kiedy trzeba w nim cokolwiek naprawiać. Prędzej rozpadnie się nadwozie niż jednostka napędowa. Jednak warto pamiętać, że jeżeli trafi się Citroen 2CV, w którym na wysokich obrotach występują luzy na wale napędowym, to silnik nie nadaje się do remontu. Panewki korbowodowe były kute i nie da się ich rozebrać bez uszkodzenia. Trwałym podzespołem jest również skrzynia biegów. Zwróćmy tylko uwagę, czy nie występują problemy z włączaniem 1. biegu spowodowane zużyciem synchronizatorów. Luzy w układzie kierowniczym to rzadkość.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej