Citroeny 2CV miały 2-cylindrowe silniki typu bokser chłodzone cieczą. Z 375 ccm pojemności uzyskiwały 8 KM. Skrzynia miała 3 przełożenia. Wybuch wojny spowodował, że nie podjęto produkcji seryjnej. Pozostawiono kilka egzemplarzy, a resztę zniszczono. Zachowane samochody ukryto przed Niemcami.
Citroen 2CV - gdzie kupić?
Citroena 2CV można kupić w kraju, ale dużo tych aut sprzedawanych jest również w Niemczech. Tam ceny wahają się od 200 euro za model w kiepskim stanie do nawet 4 tys. euro. Niektóre drogie odnowione modele sprawiają wrażenie jakby miały się zaraz rozpaść. Jednak usterki są rzadkie i proste do usunięcia.
Citroen 2CV - budowa
Dostęp do silnika jest łatwy. Wystarczy odkręcić nadkola i cała jednostka jest odsłonięta. Ciekawa jest konstrukcja układu jezdnego Citroena 2CV. Koła zawieszono na pojedynczych wahaczach wzdłużnych. Przednie i tylne połączono sprężynami. Efekt to wysoki komfort resorowania i niestety mocne przechyły nadwozia na zakrętach oraz podczas hamowania. Części można znaleźć na stronach OtoMoto.pl lub na www.franzose.de. Więcej informacji można zasięgnąć na witrynach: www.2cvclub.of.pl oraz www.2cvpuls.com.
Citroen 2CV - remont
Citroen 2CV nie jest uciążliwy w naprawie. Jednak należy się liczyć z tym, że niektóre elementy trzeba będzie naprawić lub wymienić. W większości aut do wymiany kwalifikuje się rama. Jest ona wykonana z cienkiej blachy i jej naprawa nie ma sensu, bo wówczas wystarczy tylko na kilka lat. Ramę można kupić polską rzemieślniczą lub sprowadzić z zagranicy. Krajowa jest grubsza i cięższa, ale za to okazuje się bardziej wytrzymała. W prawie każdym egzemplarzu trzeba się także liczyć z koniecznością remontu przedniego zawieszenia.
Citroen 2CV - to się udało
Trwałym elementem pojazdu jest silnik. Rzadko kiedy trzeba w nim cokolwiek naprawiać. Prędzej rozpadnie się nadwozie niż jednostka napędowa. Jednak warto pamiętać, że jeżeli trafi się Citroen 2CV, w którym na wysokich obrotach występują luzy na wale napędowym, to silnik nie nadaje się do remontu. Panewki korbowodowe były kute i nie da się ich rozebrać bez uszkodzenia. Trwałym podzespołem jest również skrzynia biegów. Zwróćmy tylko uwagę, czy nie występują problemy z włączaniem 1. biegu spowodowane zużyciem synchronizatorów. Luzy w układzie kierowniczym to rzadkość.