Tegoroczne najważniejsze święto pięknych samochodów za nami. Tradycyjny Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2008 odbył się w ostatni weekend kwietnia we włoskiej miejscowości Cernobio nad jeziorem Como.
W sumie przyznano 26 nagród, 8 z nich to specjalne wyróżnienia jury, 6 nagród specjalnych, 8 nagród w poszczególnych kategoriach (samochody były podzielone do kategorii według wieku), 3 bardzo cenione nagrody publiczności i jedna główna nagroda.
Tegorocznym laureatem najwyższego wyróżnienia „Trofeo BMW Group – Best of Show by the Jury” zostało 12-cylindrowe Ferrari 166 MM Berlinetta Touring z roku 1949, które w roku 1950 zwyciężyło w legendarnym wyścigu Mille Miglia. Obecny właściciel, Amerykanin John Croul, zyskał samochód w roku 2003 i kompletnie go odrestaurował.
Nagrodę „Coppa d’Oro Villa d’Este”, czyli główną nagrodę publiczności, zyskał Mercedes-Benz 540 K Autobahnkurier Coupe z roku 1938, którego właścicielem jest Meksykanin Arturo Keller. Keller kupił auto w roku 2004 od rodziny lekarza Ignacio Barraquera, pierwszego właściciela pojazdu. Nie jest to pierwsze wyróżnienie dla samochodu należącego do Kellera, w zeszłym roku jego Alfa Romeo uzyskało nagrodę „Trofeo BMW Italia".
W tym roku „Trofeo BMW Italia" (nagroda publiczności przyznawana w Villa Erba) należy do dwumiejscowego roadstera Delahaye 135 M Figoni & Falaschi z roku 1937, który pochodzi z kolekcji Petera Mullina z USA. Samochód należący niegdyś do indyjskiego maharadży Mullin kupił w roku 1993 od brytyjskiego właściciela.
Po raz siódmy przyznano "Concorso d'Eleganza Design Award", o którą ubiegało się 12 projektantów. Zwycięzcą został Georges Keller z Niemiec i jego samochód Bugatti Veyron Fbg Hermes.
Najnowszym samochodem, któremu przyznano nagrodę (pomijając kategorię design), była Lancia Stratos Coupe Bertone z roku 1970 zgłoszona do konkursu przez Anglika Chrisa Hrabaleka. Auto zwyciężyło w kategorii „Włoskie sny – Samochody wystawowe włoskich projektantów”.