ubiegłego wieku postanowiono nieco wzbogacić asortyment wyrobów. Miał to być mały, luksusowy samochód osobowy. W 1955 r. rozpoczęto prace konstrukcyjne, a pierwszy model w pełnej skali był gotowy już w następnym sezonie. 9 września 1956 r. nowe auto pokazano wyselekcjonowanej grupie obok jego przyszłych rywali - Volkswagena Garbusa, Fiata 600 i brytyjskiego Lloyda. Oficjalnie DAF-a 600 zaprezentowano7 lutego 1958 r. na wystawie Auto RAI w Amsterdamie. Pojazd wzbudziłw Holandii ogromne zainteresowanie i to nie tylko ze względu na to,że był rodzimej produkcji, ale także dlatego, że był pierwszym małym autemz automatyczną przekładnią. Aż 4 tys. DAF-ów 600 zamówiono już podczas tej wystawy. Klienci musieli jednak nieco poczekać, ponieważ seryjna produkcja ruszyła dopiero w marcu następnego roku. Automatyczna, bezstopniowa przekładnia Variomatic bardzo ułatwiała poruszanie się tym niewielkim pojazdem szczególnie w intensywnym ruchu ulicznym. W DAF-ie nie było pedału sprzęgła, a dźwignia zmiany biegów miała tylko dwa położenia - do jazdy w przód oraz w tył. Co więcej, ten samochód był tak samo szybki w obu kierunkach. Działanie bezstopniowej przekładni automatycznej Variomatic polega na współpracy dwóch stożkowych kół pasowych z paskami klinowymi. Koło napędzające zmieniało swoją średnicę roboczą zależnie od podciśnienia w rurze ssącej silnika, czyli od stopnia otwarcia przepustnicy. Przekładnia pełniła jednocześnie rolę mechanizmu różnicowego.Jej największą wadą było to, że nie mogła przenosić dużych mocy. Ale w przypadku tego auta to nie był problem. W standardzie dostępny tylko szarozielonyDAF 600 nie zapewniał dobrego przyspieszenia, a jazda nim pod górę nieraz sprawiała spore kłopoty, gdyż paski klinowe ślizgały się na kołach pasowych. Początkowo nieduży, 2-cylindrowy, chłodzony powietrzem silnik o pojemności 590 ccm osiągał moc 20 KM. W kolejnych modelach powiększono ją do 30 KM (DAF 33),a następnie do 34 KM (DAF 44). Na początku DAF 600 osiągalny był tylko w dwóch wersjach - Standaard i Luxe. Pierwsza dostępna była tylko w szarozielonym kolorze z szarym wnętrzem, bez kołpaków na kołach i ze zderzakami w kolorze kości słoniowej. Wersja Luxe oferowała aż 6 barw nadwozia. W opcji można było dostać pojazd z białym dachem i białymi bokami opon. Kołpaki kół oraz zderzaki pokrywał błyszczący chrom. W roku 1960 DAF 600 przeszedł modyfikację. Otrzymał większe reflektory, a kierunkowskazy znalazły się poniżej przednich lamp.Francuska licencja, szwedzkie przejęcie Rok później pojazd otrzymał mocniejszy silnik o pojemności 750 ccm. Kiedy i on osiągnął kres możliwości, firma z Eindhoven zdecydowała się na kupno licencji. W DAF-ie 55 zaczęto stosować silniki z Renault 10 (1108 ccm, 45 KM). Kolejny model 66 otrzymał inną jednostkę napędową francuskiego koncernu o pojemności 1300 ccm. Niestety, w 1975 r. z powodu niskiej opłacalności DAF sprzedał swój dział zajmujący się produkcją aut osobowych firmie Volvo. DAF 66 stał się Volvo 66, a przygotowywany rewelacyjny projekt 343 w ten sam sposób przeistoczył sięw Volvo 343.Zaczęło się w browarze W końcu lat 20. Hub van Doorne otworzył na terenie browaru Coolen warsztat mechaniczny Hub van Doorne Machinefabriek en Reparatieinrichtung. Początkowo prowadzono w nim prace spawalnicze oraz konstrukcyjne dla różnych odbiorców. Na początku lat 30. podjęto także produkcję przyczep i naczep samochodowych.W 1936 roku zmieniono nazwę firmy na Van Doorne's Aanhangwagen Fabriek (Fabryka Przyczep van Doorne'a) w skrócie DAF. Jeszcze w czasie II wojny światowej przygotowano trzy prototypy ciężarówek. Produkcję rozpoczęto w roku 1949. W krótkim czasie holenderska firma przekształciła się w potężnego producenta samochodów ciężarowych. Umiędzynarodowienie transportu wpłynęło na zorganizowanie przez DAF-a programu ITS (International Truck Service), co umożliwiło kierowcomuzyskanie szybkiej pomocy w razie awarii. Po kryzysie na początku lat 90. odrodzona firma DAF Trucks N.V. wciąż jest liderem na rynku ciężarówek.
DAF 600 Variomatic - Samochód z setką biegów
Holenderska wytwórnia samochodów DAF z Eidhoven od początku swego istnienia specjalizowała się w produkcji pojazdów ciężarowych. W połowie lat 50.