Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.494.291.96
Średnio4.604.744.482.11
Najdrożej4.994.994.992.27

Fiat Punto GT - niezłe... GT (Z archiwum Auto Świata)

19 sty 16 12:45

Wielki temperament i mocny, 133-konny silnik, ukryty w niepozornie wyglądającym nadwoziu – tak można najkrócej scharakteryzować Fiata Punto GT

Udostępnij
0
Skomentuj
Fiat Punto GT Fiat Punto GT Foto: Archiwum / Auto Świat

Test tego modelu zamieściliśmy w pierwszym numerze „Auto Świata” z 1996 r. Trzydrzwiowe Punto z zewnątrz niczym szczególnym się nie wyróżniało, ale pod maską miało silnik 1.4 z turbosprężarką Garett T2. To dzięki niej silnik rozwijał moc 133 KM oraz wysoki moment obrotowy 204 Nm.

Dziś takie parametry nikogo nie szokują, lecz 20 lat temu 133 KM w aucie, które ważyło 1147 kg, działały na wyobraźnię. Jeszcze bardziej podniecały osiągi: Punto GT do „setki” rozpędzało się w 7,7 s, a prędkość maksymalna wynosiła 205 km/h. Testujący Fiata Punto GT byli zachwyceni elastycznością doładowanego silnika – przyspieszanie od 60 do 100 km/h na 4. biegu trwało zaledwie 6,9 sekundy.

Takiego wyniku nie osiągały wówczas nawet popularne auta sportowe: Porsche 944 S2 oraz Nissan 200 SX turbo! Testujący „Auto Świata” chwalili zawieszenie Punto GT, które zarówno zapewniało dobrą przyczepność, jak i zapewniało wystarczający komfort jazdy („wytrącenie auta z równowagi jest praktycznie niemożliwe”), a także skuteczne hamulce tarczowe, zainstalowane na obu osiach (droga zatrzymania ze 100 km/h wynosiła 39,4 m).

Auto miało układ ABS. Punto GT poruszało się na 14-calowych kołach (alufelgi) z oponami 185/55 R 14. Słowa krytyki dotyczyły jakości materiałów użytych w kokpicie i dokładności wykończenia. Fiat Punto GT był produkowany w latach 1994-99, przy czym w latach 1994-97 silnik miał moc 133 KM, a od 1997, z powodu wprowadzenia norm emisji spalin Euro 2, moc zmniejszono do 130 KM.

Naszym zdaniem - Fiat Punto GT rzadki dziś klasyk

Punto GT miało w połowie lat 90. XX w. wiele zalet, wyróżniających je z ówczesnej oferty Fiata, a do tego wiele cech, żeby zostać cenionym klasykiem. Niestety, na polskim rynku było za drogie, poza tym miało zbyt niską jakość i auto nie przetrwało długiej próby czasu. Dziś Punto GT to rzadkość.

Materiał pochodzi z archiwalnego wydania Auto Świata, które ukazało się w 1996 roku

Archiwalne wydanie Auto Świata Archiwalne wydanie Auto Świata Foto: Archiwum / Auto Świat
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Admos5 Użytkownik anonimowy
~Admos5 :
No photo ~Admos5 Użytkownik anonimowy
Nie garet tylko sprężarka. IIHI byla od poczatku montowana w tym autku i tak też zostało w teraźniejszch modelach
24 cze 16 23:18 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej