CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.234.494.001.72
Średnio4.454.714.251.96
Najdrożej4.794.994.722.29

Fiat Uno Turbo - bardzo szybki Fiat

8 gru 16 18:04
Udostępnij
0
Skomentuj

Fiat Uno Turbo to poważny zawodnik: świetny silnik, bogate wyposażenie i przestronne wnętrze. Niestety, ma też wady

Pierwsze pytanie: czy to jeszcze maluch, czy może już auto kompaktowe? Chociaż pod względem wymiarów zewnętrznych Fiat Uno nie należy do czołówki stawki, jego wnętrze wydaje się naprawdę przestronne. Takiego wrażenia nie mają pasażerowie w żadnym z pozostałych sportowych maluchów. No cóż, Fiatowi zdarzało się czasem tworzyć auta małe na zewnątrz i duże wewnątrz – patrz Panda I.

Doskonałe pierwsze wrażenie wcale nie znika po zajęciu miejsca za kierownicą – z tej perspektywy Fiat Uno Turbo też prezentuje się doskonale. Obszyta skórą z czerwonymi wstawkami kierownica to wyrób firmy Momo, a za nią zamontowano sześć klasycznych, analogowych zegarów. Zestaw prawie jak w Ferrari!

Pośrodku, na górze: wskaźnik doładowania z piktogramem suszarki. Turbo iniezione elet­tronica, w skrócie „i.e.”, tak nazywa się to Uno. Cudownie! Czas uruchomić silnik i w drogę!

Skrzynia biegów: raczej niezbyt precyzyjna i dosyć opornie działająca. Pierwszy bieg, drugi – zgrzyt! Au, boli! To synchronizator, jak to w prawdziwym włoskim aucie. Czas nieco pohamować początkowy entuzjazm. Kto chce porządnie posłuchać silnika, musi opuścić nieco szybę. Dźwięk jest nieco zachrypnięty podczas dodawania gazu, ale po Fiacie spodziewaliśmy się znacznie lepszego show! Uno ma najbardziej kulturalnie pracujący silnik wśród testowanych tym razem samochodów, chociaż w tym przypadku to wcale nie zaleta.

To turbosprężarka działa niczym dodatkowy tłumik, ale jednocześnie dodaje tej jednostce wyjątkowego uroku. Subiektywne wrażenia są takie, jakby silnik miał znacznie wyższą pojemność niż faktyczne 1,3 l. Tylko 115 KM? W to też trudno uwierzyć, gdy siedzi się za kierownicą. Podczas przyspieszania pojawia się niewielka turbodziura, ale po jej pokonaniu silnik dziarsko wkręca się na wysokie obroty aż do czerwonego pola przy 6 tys. obr./min.

Fiat Uno ma też inne, zupełnie niespodziewane zalety. Zajmowanie miejsc w drugim rzędzie nie wymaga wcale ani nadzwyczajnej sprawności, ani wysiłku, tylne oparcie jest dzielone i da się je złożyć, dzięki czemu powiększa się bagażnik, który i bez tego jest największy w tym porównaniu. W tamtych czasach elektryczne szyby były naprawdę luksusowym dodatkiem, a nasz Fiacik ma je na pokładzie.

Fiat Uno Turbo ma też kilka poważnych, dokuczliwych wad. Jakość wykonania okazuje się – delikatnie mówiąc – nie najlepsza i ani elegancki wygląd, ani bogate wyposażenie tego nie przykryją. Do tego dochodzi specyficzna pozycja za płasko umieszczoną kierownicą: prowadzący powinien mieć krótkie nogi i długie ręce, bo wtedy będzie mu wygodnie. Miejsca w kabinie jest tak dużo, ponieważ pasażerowie siedzą jak na krzesłach.

Najpoważniejszą wadą jest jednak to, jak prowadzi się tego Fiacika: potężna podsterowność i kierownica pracująca ze zbyt dużym oporem odbierają przyjemność z jazdy. Uno najbardziej lubi długie proste.

Fiat Uno Turbo - naszym zdaniem

Niespodzianka! Fiat Uno Turbo to, jak na małego sportowca, zadziwiająco dorosłe auto. Zapewnia dużo miejsca w kabinie, nawet jego cichy silnik nam się podoba. Tyle że brakuje mu sportowego charakteru.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (27)

No photo
No photo ~mxn Użytkownik anonimowy
~mxn :
No photo ~mxn Użytkownik anonimowy
mój kolega miał taki samochód, jechaliśmy nim w 2002 r na giełdę w Słomczynie szukać części do niego (szyba czy coś). w Grójcu na światłach od strony Końskich mina debili w bmw 3 320 godna pozazdroszczenia. na zielonym powąchali tylko dymek z wydechu. latało to jak szalone. kolega miał wersję z obniżonym gwintowanym zawieszeniem, auto było przyklejone do drogi i plomby wypadały, ale zakrętów się nie bał. jedyna wada to korozja nadwozia. auto było tak zeżarte, że sprzedał na częsci w 2006 r.
9 gru 16 16:37 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Maly3614 Użytkownik anonimowy
~Maly3614 :
No photo ~Maly3614 Użytkownik anonimowy
Miałem Fiata Uno przez 2 lata, 1.0 fire. Strasznie gnił i był spartański,ale jeździł świetnie. Bardzo miło go wspominam. Kupiłem go żonie, ale tak mi pasował że oddałem jej swoją skodę i sam się nim tłukłem
9 gru 16 17:21 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~:) Użytkownik anonimowy
~:) :
No photo ~:) Użytkownik anonimowy
Fajne jest ta bajka odnośnie skrzyń biegów ,oj Boli ,a czy słychać było aby ktoś narzekał na ich awarię jak w DSG,lub Multitronic i itd
9 gru 16 12:18 | ocena: 100%
Liczba głosów:14
100%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~lol22 Użytkownik anonimowy
~lol22 :
No photo ~lol22 Użytkownik anonimowy
Z podobnych wyanalazków tylko Tipo 16V 150KM z deską digital. Piękna sprawa to była w tamtych czasach... Ewentualnie słabsza odmiana 8V 115KM Granturismo, jak ten silnik chodził na sportowym wydechu to masakra.
9 gru 16 14:37 | ocena: 90%
Liczba głosów:10
90%
10%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
~Artur :
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
Szkoda że Fiat już nie produkuje takich aut
9 gru 16 14:22 | ocena: 100%
Liczba głosów:12
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~on1981 Użytkownik anonimowy
~on1981 :
No photo ~on1981 Użytkownik anonimowy
Mialem jakies 15 lat temu Uno 1,5 turbo tylko, że w wersji przed liftem (duży grill inna deska rozdzielcza). Bardzo fajnie jeździł :)
9 gru 16 10:07 | ocena: 86%
Liczba głosów:14
86%
14%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ciekawa propozycja Użytkownik anonimowy
~ciekawa propozycja :
No photo ~ciekawa propozycja Użytkownik anonimowy
Ile kosztuje i czy są na niego rabaty? Czas pokazać sąsiadowi z 205 gti kto rządzi. Mój golf I niestety nie daje rady.
9 gru 16 10:01 | ocena: 83%
Liczba głosów:12
83%
17%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kamil Użytkownik anonimowy
~Kamil :
No photo ~Kamil Użytkownik anonimowy
Kurcze super auto, szkoda że coraz mniej osiągalne
9 gru 16 11:07 | ocena: 90%
Liczba głosów:10
90%
10%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~antoni Użytkownik anonimowy
~antoni :
No photo ~antoni Użytkownik anonimowy
Co to za głupek pisał ten reportaż?
9 gru 16 09:31 | ocena: 68%
Liczba głosów:19
68%
32%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kamil Użytkownik anonimowy
~kamil :
No photo ~kamil Użytkownik anonimowy
Moi rodzice jak bylem dzieckiem kupili takiego fiata z salonu, to bylo cos. Sąsiad miał Tico z salonu i żałował wyboru hehe
9 gru 16 17:47 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Fiat Uno Turbo - bardzo szybki Fiat

Fiat Uno Turbo to poważny zawodnik: świetny silnik, bogate wyposażenie i przestronne wnętrze. Niestety, ma też wady.

Fiat Uno Turbo - bardzo szybki Fiat (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego