Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Alfa Romeo 164 Super - klasyk, który zmienił historię

Komentarze (14)

Napisz komentarz
No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin :
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
164-ka nie była oczywiście modelem luksusowym a klasy wyższej średniej. To nie „Pudelek” aby dokonywać takich skrótów myślowych. Autor maksymalnie skrócił opis źródeł tego auta jeśli idzie o Fiata i nie popełnił żadnego błędu w tej kwestii ale warto byłoby zwrócić w związku z tym na pewien paradoks. Alfa samodzielnie (jako firma państwowa i całkowicie niezależna wtedy od Fiata) zdecydowała się na swoją 164-kę. Tyle tylko, że samochód ten i tak powstawał przy pewnej współpracy z Fiatem od samego początku. Alfa Romeo 164 nie był całkowicie samodzielną konstrukcją Alfy gdyż należał do tzw. projektu „Tipo Quattro”. Najpierw koncern Fiata dogadał się z Saabem aby stworzyć wspólnie nowy model klasy wyższej średniej i tak rozpoczęto pracę nad przyszłymi – Saabem 9000, Lancią Thema i Fiatem Croma. Alfa stojąca pod ścianą z powodu fatalnej sytuacji finansowej a także wskutek nacisków rządowych na współpracę z koncernem Agnellich dołączyła się do tego projektu i stąd tego programu ostateczna nazwa oraz wymuszony układ napędowy Alfy 164. Tym samym Alfa zrezygnowała z własnego projektu „Tipo 156” o podobnej stylizacji karoserii (Pininfarina bowiem jedynie oszlifowała pierwotną stylizację Alfy!) ale opartym na wydłużonej płycie Alfetty a więc z układem transaxle. Na ironię więc zakrawa fakt, że 164-ka powstawała jako efekt niezależnej decyzji samodzielnej firmy ale przy współpracy technicznej z Fiatem (trzeba zaznaczyć przy tym, że 164-ka była najbardziej wyróżniającym się i… różniącym się samochodem w ramach owej „wielkiej czwórki” i mimo wspólnej podstawy, można go omalże traktować jako model w znacznym stopniu opracowany niezależnie!) ale debiutowała już w ramach koncernu Fiata. To czasami animuje słabo zorientowanych albo słabo rozumujących, że to pierwszy Fiat w sukience Alfy. Tak nie jest jeśli prawidłowo zinterpretujemy fakty. Jako, że debiut (pozaturyński, że tak go określę) znam z autopsji (IAA) mogę ponownie napisać (bo już to tu chyba czyniłem), że Alfa 164 to wspaniały i doskonały samochód, który w końcu lat 80-tych powalał po prostu swą urodą. Nie zapomnę czarnej jak smoła 164-ki V6 z tamtych lat włoskiego właściciela dobrej restauracji w centrum Frankfurtu. To była dla Alfy także rewolucja stylizacyjna po dość dyskusyjnych z urody (choć ja je kocham!) sedanach w rodzaju Giulietty, 90-ki i 75-ki czy choćby i „Seiki” i rzeczywiście pierwsza, naprawdę piękna limuzyna Alfy w historii w ogóle! Zdaję sobie sprawę z wagi moich słów! Ma rację autor pisząc o silniku Twin Spark, który jest baaardzo ciekawą i najłatwiejszą „w obejściu” wersją silnikową a do tego najbardziej historyczną! To ostatni klasyczny „Bialbero” Alfy. Silnik Busso niestety, podobnie jak bokser z Alfasuda, do tych klasycznych jednostek już nie należy! To nie znaczy, że to nie są najprawdziwsze silniki Alfy- są! Tyle tylko, że nie są tymi o klasycznym charakterze. Ogólnie więc dobry artykuł z fatalnym jedynie wstępem!
5 lut 20:34 | ocena: 94%
Liczba głosów:16
94%
6%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin :
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
No to jest wesoło! Komicznie bowiem jest już na wstępie! Alfa 164 ostatnią prawdziwą Alfą??? A o Alfie Romeo SZ i RZ to pan Burchard zapomniał??? Przypomnę – Alfa 164 debiutuje w 1987 roku a SZ w 1989 roku! A co zabawniejsze jako najprawdziwsze Alfy miały układ transaxle. Zaprawdę żenujący popis! Ale to nie koniec absurdów z samego wstępu! A jaki to poprzednik Alfy 164 miał układ transaxle? Bo ja takowego nie znam. Bo jaki to model był poprzednikiem 164-ki, panie autorze? No chyba nie równolegle produkowana 75-ka, prawda? Podpowiem. Bezpośrednim i jedynym poprzednikiem Alfy 164 była Alfa Romeo Alfa Sei. A samochód ten wspaniały, miał klasyczny układ napędowy, choć da się czasem przeczytać nawet w tekstach publikowanych, pochodzących od znaffftsuf tematu, że była oparta na Alfetcie choć nie miała z nią akurat nic wspólnego! No cóż kolejny żenujący przykład nieznajomości rzeczy przez autora. A dopiero przebrnąłem przez 2 pierwsze wytłuszczone zdania. A dalej? Dalej jest już „niestety” i o dziwo, dużo lepiej! Co najwyżej drobiazgi.
5 lut 20:32 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
63%
38%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Farrys Użytkownik anonimowy
~Farrys :
No photo ~Farrys Użytkownik anonimowy
Taka „Alfa” to samochód z charakterem, cena klasyków szybko rośnie a te chromowany kolektor jest obłędny. Wyobraźcie sobie np Toyote Carine czy inny azjatycki wyrób z tamtych lat, poprostu pastuch. Nie wiem jak można jeździć azjatycka marka. Jeszcze rozumie nowy samochód służący zarobkowo ale dla wielbiciela motoryzacji to policzek
7 lut 05:02 | ocena: 60%
Liczba głosów:10
60%
40%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Good man Użytkownik anonimowy
~Good man :
No photo ~Good man Użytkownik anonimowy
Kilka dni temu widziałem taka 164 w Sandomierzu na numerach LZ czyli Zamość. Piękna była!
5 lut 19:43 | ocena: 78%
Liczba głosów:9
78%
22%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
~Tomek :
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
Redaktor zapewne nie wie o projekcie Type Four. Cztery samochody oparte na jednej płycie podłogowej: Fiat Croma, Lancia Thema, SAAB 9000, Alfa 164. Unifikacja do tego stopnia, że 3 pierwsze miały wspólne ...drzwi (!). Alfa pokazała się jako ostatnia, ale to nie jest autorski projekt Alfy.
8 lut 10:30 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mmx Użytkownik anonimowy
~mmx :
No photo ~mmx Użytkownik anonimowy
Za tego "Giuseppego Bussa" autor powinien wisieć. Skąd bierzecie takich nieuków?
8 lut 19:13 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
do ~Tomek:
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
8 lut 10:30 użytkownik ~Tomek napisał
Redaktor zapewne nie wie o projekcie Type Four. Cztery samochody oparte na jednej płycie podłogowej: Fiat Croma, Lancia Thema, SAAB 9000, Alfa 164. Unifikacja do tego stopnia, że 3 pierwsze miały wspólne ...drzwi (!). Alfa pokazała się jako ostatnia, ale
Zapewne to... wie! To żadna wiedza magiczna a autor ma jej i tak znacznie więcej od Ciebie – to pewne! Dla Ciebie jednak w znacznym stopniu taką pozostaje. Miast pisać bzdury, bo nawet z drzwiami nie masz racji, gdyż niestety dla Ciebie, drzwi z Cromy nie pasowały ani do Lancii ani Saaba a jedynie między tymi dwoma ostatnimi były wymienne. De facto, mimo wizualnych podobieństw, ba swoistej identyczności, żadne właściwie elementy karoserii nie były wymienne (bodajże tylko szyba przednia pomiędzy Saabem a Cromą) poza drobnymi wyjątkami i nigdy nie były one wspólne nawet dla tych 3 pierwszych modeli! To fakty, o których, jak widać nie masz pojęcia. Ponadto, poczytaj moje wcześniejsze tu komentarze to się czegoś dowiesz także o tym na ile to 164-ka nie była autorskim projektem Alfy a na ile nim była bo tego z braku znajomości faktów także nie potrafisz prawidłowo ocenić.
11 lut 14:06
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
do ~mmx:
No photo ~mmx Użytkownik anonimowy
8 lut 19:13 użytkownik ~mmx napisał
Za tego "Giuseppego Bussa" autor powinien wisieć. Skąd bierzecie takich nieuków?
Mnie już się odechciało takie rzeczy wytykać skoro są merytoryczne kwestie w obfitości takiej, że komentarz bywa dłuższy od artykułu. Nie rozumiem też, po co się pchać w odmiany czegoś czego się odmieniać nie potrafi albo po prostu nie da. Widocznie za trudno ruszyć głową i zbudować zdanie tak aby taka czy inna trudna nazwa własna była w mianowniku. Ten autor miał już w tej materii tyle i takich językowych "uślizgów", że dziw, iż trzyma się jeszcze pionu. O ile to pion - to czego się trzyma. "Z Giuseppim Bussem"!
8 lut 19:31
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~oldis Użytkownik anonimowy
~oldis
No photo ~oldis Użytkownik anonimowy
do ~olo:
No photo ~olo Użytkownik anonimowy
8 lut 18:34 użytkownik ~olo napisał
A czy przypadkiem Fiat Croma i Saab nie miały wspólnej płyty podłogowej i zawieszenia razem z Vectra C?
synku to nie ta epoka, wtedy Cię chyba nawet bocian w stawie nie szukał :)
8 lut 18:48 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
do ~olo:
No photo ~olo Użytkownik anonimowy
8 lut 18:34 użytkownik ~olo napisał
A czy przypadkiem Fiat Croma i Saab nie miały wspólnej płyty podłogowej i zawieszenia razem z Vectra C?
Mylisz epoki.
8 lut 18:39 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~olo Użytkownik anonimowy
~olo
No photo ~olo Użytkownik anonimowy
do ~Tomek:
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
8 lut 10:30 użytkownik ~Tomek napisał
Redaktor zapewne nie wie o projekcie Type Four. Cztery samochody oparte na jednej płycie podłogowej: Fiat Croma, Lancia Thema, SAAB 9000, Alfa 164. Unifikacja do tego stopnia, że 3 pierwsze miały wspólne ...drzwi (!). Alfa pokazała się jako ostatnia, ale
A czy przypadkiem Fiat Croma i Saab nie miały wspólnej płyty podłogowej i zawieszenia razem z Vectra C?
8 lut 18:34
Liczba głosów:0
0%
0%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gienadij Użytkownik anonimowy
~gienadij
No photo ~gienadij Użytkownik anonimowy
do ~Tomek:
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
8 lut 10:30 użytkownik ~Tomek napisał
Redaktor zapewne nie wie o projekcie Type Four. Cztery samochody oparte na jednej płycie podłogowej: Fiat Croma, Lancia Thema, SAAB 9000, Alfa 164. Unifikacja do tego stopnia, że 3 pierwsze miały wspólne ...drzwi (!). Alfa pokazała się jako ostatnia, ale
też o tym pomyślałem
8 lut 15:07
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~alfafan Użytkownik anonimowy
~alfafan :
No photo ~alfafan Użytkownik anonimowy
Miałem taką z silnikiem 2 Twinn Spark 146 koni w kolorze Alfa Rot , na V6 mnie nie było stać a było to marzenie. W tamtych czasach jazda tym to było coś niesamowitego, dzisiaj można to porównać do aut o wiele droższych . Silnik był wspaniały,mechanika to samo,paliło to 8,5 litra a nie było oszczędzane . Duże pojemne, bardzo lekkie auto jechało 230 km/h a na trójce obracało kołami na asfalcie { nie było ESP } Do dziś mi się marzy Alfa i pewnie jeszcze będzie stała w moim garażu ale tak bardziej do jazdy w" niedzielę" . Jeszcze nie wiem jaka, czy 4C ,czy Gulia V6 czy Stelvio , może wyjdzie jeszcze jaki interesujący model . Dla szukających podobnych wrażeń polecam Infiniti z literką S ,są to bardzo podobne charakterem auta .
8 lut 11:52 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rrr Użytkownik anonimowy
~Rrr :
No photo ~Rrr Użytkownik anonimowy
<3 kiedyś sobie kupię :)
5 lut 18:14 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Onet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.