CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.994.433.841.58
Średnio4.324.584.081.83
Najdrożej4.784.694.562.21

Honda NSX - japońskie Ferrari

20 gru 15 10:10
Udostępnij
0
Skomentuj

Honda NSX była popisem technicznych możliwości Hondy. To auto zawsze broniło się przede wszystkim osiągami i zaawansowanymi rozwiązaniami. Jedyną ekstrawagancją ze strony producenta było zaproszenie do współpracy Ayrtona Senny, genialnego kierowcy F1

Kokpit Hondy NSX tchnie duchem lat 80., a przecież to auto produkowano aż do 2005 r.! W tym wypadku mamy jednak do czynienia z bardzo wczesnym egzemplarzem, z numerem seryjnym 399. Stylistów, którzy narysowali wnętrze, ponoć inspirował kokpit myśliwca F-16. Zważywszy na różne unikalne rozwiązania detali i przełączników, można w to uwierzyć.

Silnik uruchamia się bez głośnego warknięcia. Czy to już wszystko w kwestii doznań dźwiękowych? Elektryczne sterowanie foteli łatwo pozwala znaleźć właściwą pozycję za kierownicą, z głośników Bose sączy się Lana Del Rey, a podróżujących oddziela od silnika podwójna klejona szyba.

Na chwilę udajemy się do Monako. Przechodnie znudzeni widokiem najnowszych Bentleyów i Ferrari od razu wyłapują Hondę. Pewien dżentelmen w słomianym kapeluszu i koszulce Lacoste’a ze zdumieniem stwierdza, że NSX ma znaczek Hondy na masce: A Honda, indeed? Interesting... Punkt dla Japonii.

Przebijamy się przez gęsty ruch w Monte Carlo i tam Honda NSX pokazuje swe łagodne oblicze. Wymaga od kierowcy tyle samo, co Honda Jazz – czyli nic. Pedał sprzęgła lekko chodzi, a klimatyzacja staje się później przyczyną niewielkiej letniej grypy... Uciekamy stąd, ponieważ Honda potrzebuje zakrętów.

Japończycy wyposażyli swego Ferrari-killera we wszystko co drogie i dobre. Silnik V6 rozwija moc 274 KM i został wzbogacony o słynny układ VTEC, czyli zmienne fazy rozrządu. Jednostka jest umieszczona poprzecznie między przedziałem pasażerskim a bagażnikiem. Do tego – ABS, system kontroli trakcji i konstrukcja nadwozia z aluminium. Mimo bogatego wyposażenia Honda NSX waży tylko 1370 kg. Niską masę bardzo pozytywnie się odczuwa podczas pokonywania zakrętów. Nieważne, jak szybki próbujesz być, NSX zawsze daje ci poczucie, że zniosłoby jeszcze szybsze tempo.

Honda NSX to supersamochód nieco innego gatunku niż te znane z czasów, zanim się pojawił na rynku. Japończycy zaproponowali majętnym klientom superosiągi w połączeniu z bardzo wysokim komfortem jazdy. Czy NSX jest zatem... nudne? Nic podobnego! Ciekawe wrażenia dźwiękowe pojawiają się dopiero przy 6 tys. obrotów na minutę, ale za to towarzyszy im charakterystyczny dla tego modelu szum układu dolotowego.

Nisko poprowadzony dach przypomina o tym, że ludzie, którzy opracowali to auto byli niższego wzrostu. Wśród nich wyróżniał się pewien Brazylijczyk, niejaki Ayrton Senna. Gdy powstawał New Sportscar Experimental (rozwinięcie skrótu NSX), słynny kierowca jeździł dla teamu McLaren Honda. Testował prototypy NSX-a między innymi na Nürburgringu. Setup zawieszenia seryjnego auta uważał za zbyt miękki, ale z dzisiejszej perspektywy możemy cieszyć się z tego, że nie udało mu się postawić na swoim.

Honda NSX - dane techniczne

Silnik/umieszczenie benz. V6/centralnie
Zawory/wałki rozrządu 24/4
Napęd wałka rozrządu pasek
Pojemność 2977 cm3
Średnica x skok tłoka 90 x 78 mm
Maks. moc w kW (KM) przy obr./min 201 (274)/7300
Maks. moment w Nm przy obr./min 284/5400
Prędkość maksymalna 270 km/h
Skrzynia biegów man. 5b
Napęd na tył
Hamulce p/t tarcze/tarcze
Opony auta testowego 215/45 – 245/40 ZR 15
Zużycie paliwa (dane fabryczne) 10,3 l/100 km
Pojemność zbiornika paliwa 70 l
Dopuszczalna masa całkowita 1630 kg
Hałas przejazdu 74 dB (A)
Emisja CO2 (wg spal. fabrycznego) 244 g/km

Honda NSX - osiągi

Przyspieszenie 0-50 km/h 2,3 s
Przyspieszenie 0-100/0-130 km/h 5,8/9,0 s
Elastyczność60-100/80-120 km/h 7,0/9,9 s
Droga hamowania ze 100 km/h 37,8 m
Masa własna/ładowność 1370/260 kg
Rozdział masy p/t 42/58 proc.
Średnica zawracania 12,4 m
Hałas we wnętrzu przy 50/100 km/h 65/69 dB (A)
Spalanie testowe; emisja CO2 14,9 l/100 km; 353 g/km
Zasięg 470 km

Honda NSX - podsumowanie

Cóż to był za debiut w klasie superaut! Jakieś wady? Nie stwierdziliśmy żadnych. W zestrojeniu zawieszenia przewidziano sporą dawkę komfortu, charakter prowadzenia też pozwala na codzienną jazdę. Niektórym może przeszkadzać brak emocjonującego znaczka na masce.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (34)

No photo
No photo ~SJR Użytkownik anonimowy
~SJR :
No photo ~SJR Użytkownik anonimowy
co to ma oznaczac "jedynie H tu nie pasuje"?? Cos macie z głową nie tak?? a druga sprawa JAKI MAŁY WZROST WARTOŚCI??? Czy wy w ogole wiecie o czym piszecie. Jak ktos kupil taki samochod 3 lala temu to dzisiaj może żądać dwa razy wyższą cene. Cena tego auta na zachodzie z roku na rok rośnie i to co raz mocniej bo to ikona samochodów sportowych i w dodatku trwała i nie psuje sie jak włoska konkurencja. No ale nic dziwnego ze w PL mało kto o tym wie bo tu wszyscy są zakochani w SS-Wagonach
22 gru 15 10:44 | ocena: 98%
Liczba głosów:53
98%
2%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~fatum Użytkownik anonimowy
~fatum :
No photo ~fatum Użytkownik anonimowy
drogie dziecko pretendujące do miana komicznego redaktorzyny


nie mieszaj konstruktorów NSX z jakimś samolocikiem, bo wśród osób rozeznanych budzisz jedynie politowanie i śmiech ogólny


co do samochodu - stary NSX to jeden z najbardziej eleganckich samochodów, o wspaniałej bryle. również w superlatywach można tylko odnosić się do właściwości jezdnych , silnika, skrzyni biegów, jak i do samego wykonania.

jedyny mankament - to jest auto na bardzo dobre jezdnie, bez dziór, wyrw, nierówności.


no i japończycy , ze względu na swoje dziwaczne przepisy, nie mogli dać porządnego silnika, jedynie te 285 KM. a szkoda, bo w tym cudownym aucie dodatkowe 100 KM uczyniło by cuda.



innym tak dobrze zrobionym ( ale juz nie pod względem silnika i skrzyni , bo te były gorsze ) było bmw 850. podobny układ kontroli trakcji, podobne aspiracje, podobne osiągi i wykonanie.

cena też podobna


ALE NSX to zawsze NSX. tylko ten nowy model, to taka brzydota z wyglądu. aż strach patrzeć
23 gru 15 23:34 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zxcv Użytkownik anonimowy
~zxcv :
No photo ~zxcv Użytkownik anonimowy
Szczerze kupiłbym Honde od Ferrari. Wole auto użytkowe od szpanerskiego. Tez nie rozumiem tego, ze znaczek nie pasuje. Nie pasuje mi Onet bo nie jest w polskich rękach, ale go czytam. Pewnie Onet wolalby by bylyam znaczek z Wolfsburga lub Inglostadt. Ale nie wszystko się kreci wokol Niemiec.
23 gru 15 14:50 | ocena: 85%
Liczba głosów:34
85%
15%
| odpowiedzi: 10
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Japiszon Użytkownik anonimowy
~Japiszon :
No photo ~Japiszon Użytkownik anonimowy
Żółtki pozbawiły helmutów przekonania, że mietki i bety są najlepsze . I za to im chwała. Honda dała światu najlepsze jakościowo samochody za dobrą cenę.
23 gru 15 22:38 | ocena: 100%
Liczba głosów:18
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bobi Użytkownik anonimowy
~bobi
No photo ~bobi Użytkownik anonimowy
do ~zxcv:
No photo ~zxcv Użytkownik anonimowy
23 gru 15 14:50 użytkownik ~zxcv napisał
Szczerze kupiłbym Honde od Ferrari. Wole auto użytkowe od szpanerskiego. Tez nie rozumiem tego, ze znaczek nie pasuje. Nie pasuje mi Onet bo nie jest w polskich rękach, ale go czytam. Pewnie Onet wolalby by bylyam znaczek z Wolfsburga lub Inglostadt. Ale
Uzytkowe? NSX czy F355 sa rownie "uzytkowe". Ferrari to cudowny dzwiek silnika i jeszcze bardziej harmonijny wyglad czy szpanerskie? Na pewno duzo, duzo drozsze w utrzymaniu. Gdybym mial kupowac auto tego typu to nawet nie spojrzalbym na japonskie wymysly, podobnie na brytyjskie czy niemieckie. Kwestia jaki klasyk Ferrari, Maserati, Alfa Romeo, De Tomaso, Iso czy Lambo :). Ale to niestety tylko marzenia. Gdyby jeszcze te auta po kupnie mozna bylo blisko i w miare normalnych cenach serwisowac, na ten moment to studnie bez dna dla bardzo bogatych.
23 gru 15 15:14 | ocena: 59%
Liczba głosów:39
41%
59%
| odpowiedzi: 8
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~maciek Użytkownik anonimowy
~maciek :
No photo ~maciek Użytkownik anonimowy
a ja mam dobry humor bo wczoraj dostal odmnie nowy golf R,jechalem starym,12letnim japoncem....i nawet jego 4 wydechy mu nie pomogly....niemcy to chyba jedynie krematoria dobre robia...
24 gru 15 09:50 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Centrino Użytkownik anonimowy
~Centrino
No photo ~Centrino Użytkownik anonimowy
do ~bobi:
No photo ~bobi Użytkownik anonimowy
23 gru 15 15:14 użytkownik ~bobi napisał
Uzytkowe? NSX czy F355 sa rownie "uzytkowe". Ferrari to cudowny dzwiek silnika i jeszcze bardziej harmonijny wyglad czy szpanerskie? Na pewno duzo, duzo drozsze w utrzymaniu. Gdybym mial kupowac auto tego typu to nawet nie spojrzalbym na japonskie wymysly
No z Alfą Romeo jako klasyku to już pojechałeś po całej linii
23 gru 15 18:19 | ocena: 57%
Liczba głosów:14
57%
43%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kolo do bobi Użytkownik anonimowy
~kolo do bobi :
No photo ~kolo do bobi Użytkownik anonimowy
Te Twoje włoskie zdechlaki warte 1/4 swojej ceny w większości przypadków tylko dlatego się sprzedają bo są frajerzy z kasą którym łatwo wcisnąć takie teksty jak wypisujesz . Są to po prostu ''Nowe szaty cesarza''. Na świecie jest mnóstwo frajerów bez rozumu z wielką kasą ,to też jest dużo krawców którzy ich kroją.
24 gru 15 12:02 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rudolfo Użytkownik anonimowy
~Rudolfo
No photo ~Rudolfo Użytkownik anonimowy
do ~bobi:
No photo ~bobi Użytkownik anonimowy
23 gru 15 15:14 użytkownik ~bobi napisał
Uzytkowe? NSX czy F355 sa rownie "uzytkowe". Ferrari to cudowny dzwiek silnika i jeszcze bardziej harmonijny wyglad czy szpanerskie? Na pewno duzo, duzo drozsze w utrzymaniu. Gdybym mial kupowac auto tego typu to nawet nie spojrzalbym na japonskie wymysly
Ludzie maja racje nazywajac cie kmiotem. Nie znasz pozycji samochodow na rynku. NSX i Ferrari na swiatowym rynku sa na podobnym poziomie Maserati Alfa De Tomaso Iso maja gorszy poziom od Zaporozca. Lamborgini jest na wyzszym poziomie od Ferrari i NSX dla szpanerow bo nikt inny nie kupuje tych samochodow.
24 gru 15 07:39 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~fatum Użytkownik anonimowy
~fatum
No photo ~fatum Użytkownik anonimowy
do ~h:
No photo ~h Użytkownik anonimowy
23 gru 15 21:45 użytkownik ~h napisał
Niestety honda to kiepskie wozidlo
jak się nabywa szrot za 12 tys. spawany dwa razy, to nie dziwne


kup obywatelu zadbane auto, bez wypadku, za 30-40 tys., od razu zmienisz zdanie
23 gru 15 23:36 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Honda NSX - japońskie Ferrari

Honda NSX była popisem technicznych możliwości Hondy. To auto zawsze broniło się przede wszystkim osiągami i zaawansowanymi rozwiązaniami.

Honda NSX - japońskie Ferrari (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego