Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Porsche 944 Turbo - Spalanie testowe 9,9 l/100 km

Obiegowa opinia mówi, że stare silniki z turbodoładowaniem muszą dużo palić. Prawda jest jednak nieco inna: wszystko zależy od tego, czy ktoś ma ciężką nogę i jak wykorzystuje moc silnika. Jeżeli sytuacja tego nie wymaga i jedziemy spokojnie bez uruchamiania wysokich obrotów turbiny, Porsche 944 Turbo spokojnie mieści się w niespełna 10 l/100 km. Wywodzący się z modelu 928 2,5-litrowy motor (to tak naprawdę połowa jednostki z 928) ma z natury wysoki moment obrotowy, a turbina K26 marki Kühnle, Kopp und Kausch jeszcze go wzmacnia. Dwucyfrowych wyników spalania należy się spodziewać dopiero wtedy, gdy idziemy „do odcięcia”. Podczas mniej sportowej jazdy opływowe nadwozie (cw 0,33) i niska masa własna (1375 kg) istotnie przyczyniają się do rozsądnych wyników spalania. W tym przypadku kierowca sam decyduje, ile chce wydawać na paliwo. Porsche nie muszą być paliwożerne.

Ile naprawdę palą klasyki? (slajd 1 z 18)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego