Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Porsche 944 Turbo - Spalanie testowe 9,9 l/100 km

Obiegowa opinia mówi, że stare silniki z turbodoładowaniem muszą dużo palić. Prawda jest jednak nieco inna: wszystko zależy od tego, czy ktoś ma ciężką nogę i jak wykorzystuje moc silnika. Jeżeli sytuacja tego nie wymaga i jedziemy spokojnie bez uruchamiania wysokich obrotów turbiny, Porsche 944 Turbo spokojnie mieści się w niespełna 10 l/100 km. Wywodzący się z modelu 928 2,5-litrowy motor (to tak naprawdę połowa jednostki z 928) ma z natury wysoki moment obrotowy, a turbina K26 marki Kühnle, Kopp und Kausch jeszcze go wzmacnia. Dwucyfrowych wyników spalania należy się spodziewać dopiero wtedy, gdy idziemy „do odcięcia”. Podczas mniej sportowej jazdy opływowe nadwozie (cw 0,33) i niska masa własna (1375 kg) istotnie przyczyniają się do rozsądnych wyników spalania. W tym przypadku kierowca sam decyduje, ile chce wydawać na paliwo. Porsche nie muszą być paliwożerne.

Ile naprawdę palą klasyki? (slajd 17 z 18)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego