Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Jaguar XJ6 4.2 Series II - Spalanie testowe 14,5 l/100 km

Kto kilkukrotnie z rzędu wygrywał 24-godzinny wyścig Le Mans, ma prawo do dodatkowych racji paliwa – 6-cylindrowy silnik Jaguara chyba jest o tym przekonany. Konstrukcja zadebiutowała w 1949 r. w sportowym XK120 i przez kolejne dziesięciolecia była stosowana w różnych modelach, w różnych rozmiarach pojemności. W połowie lat 70. jednostka wydawała się już przestarzała, choć nadal zapewniała wszystko to, czego można wymagać od silnika w Jaguarze, czyli wysoką moc już od niskich obrotów i niemal bezszelestną pracę. Wydajność nie należała jednak do zalet tej konstrukcji i niewiele zmieniła w tej kwestii aparatura wtryskowa Bosch L-Jetronic. W naszej testówce (pierwsza rejestracja w sierpniu 1978 r., rzadki kolor Moroccan Bronze) za doprowadzenie paliwa do komór spalania odpowiadają dwa gaźniki marki SU. Podczas pokonywania każdych 100 km przechodzi przez nie 14,5 l benzyny.

Ile naprawdę palą klasyki? (slajd 10 z 18)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego