Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Jaguar XJ6 4.2 Series II - Spalanie testowe 14,5 l/100 km

Kto kilkukrotnie z rzędu wygrywał 24-godzinny wyścig Le Mans, ma prawo do dodatkowych racji paliwa – 6-cylindrowy silnik Jaguara chyba jest o tym przekonany. Konstrukcja zadebiutowała w 1949 r. w sportowym XK120 i przez kolejne dziesięciolecia była stosowana w różnych modelach, w różnych rozmiarach pojemności. W połowie lat 70. jednostka wydawała się już przestarzała, choć nadal zapewniała wszystko to, czego można wymagać od silnika w Jaguarze, czyli wysoką moc już od niskich obrotów i niemal bezszelestną pracę. Wydajność nie należała jednak do zalet tej konstrukcji i niewiele zmieniła w tej kwestii aparatura wtryskowa Bosch L-Jetronic. W naszej testówce (pierwsza rejestracja w sierpniu 1978 r., rzadki kolor Moroccan Bronze) za doprowadzenie paliwa do komór spalania odpowiadają dwa gaźniki marki SU. Podczas pokonywania każdych 100 km przechodzi przez nie 14,5 l benzyny.

Ile naprawdę palą klasyki? (slajd 1 z 18)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego