Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Porsche 356 Cabriolet - Spalanie testowe 8,7 l/100 km

W 1954 r. w RFN Garbus kosztował 3950 marek. Technicznie spokrewnione z nim Porsche 356 cabrio (z dzieloną szybą) producent wyceniał na 14 700 marek, czyli prawie 4 razy drożej! Wystarczy wcisnąć gaz, żeby od razu rozpoznać melodię boksera, ale nie brzmi on tak, jak Garbus. Do rozpędzenia się do „setki” małe Porsche cabrio potrzebowało 17 s, a maksymalnie osiągało 160 km/h, czyli dokładnie tyle, co służbowy Mercedes kanclerza Konrada Adenauera. Porsche uczy nas także, że już wtedy potrafiono konstruować ekonomiczne auta sportowe: niska masa (851 kg) i opływowa karoseria (współczynnik cw 0,37) pozwalały osiągać wysoką prędkość przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Wyposażony w dwa gaźniki opadowe Solexa silnik zużył w naszym teście 8,7 l/100 km. Młodszy o 18 lat Garbus z 50-konnym motorem spalił dokładnie tyle samo.

Ile naprawdę palą klasyki? (slajd 1 z 18)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego