Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Mercedes 230 TE - Spalanie testowe 8,4 l/100 km

„Beczka” kombi z 1983 r., którą wybraliśmy do testu, jest z racji nietypowych dodatków dosyć rzadkim egzemplarzem. Jej pierwszy właściciel zamówił 5-stopniową manualną skrzynię biegów (282,50 DM dopłaty) i lakier Signalrot 568 (1039,60 DM). Większość klientów, którym nie odpowiadała seryjna 4-biegowa ręczna skrzynia, wolała zamówić „automat”. Ten, choć też miał tylko 4 przełożenia, pozbawiał typowego dla „beczki” irytującego efektu „bonanzy” (miękkie zawieszenie wszystkich elementów układu napędowego) podczas zmiany przełożenia. Auta z 5-biegowym „manualem” pozwalają jednak jeździć najekonomiczniej. Popularny 4-cylindrowy silnik M102 odznacza się ze swoimi 136 KM zadowalającą dynamiką i zużywa mniej paliwa niż 6-cylindrowa „280-ka”. Wobec testowego spalania na poziomie 8,4 l/100 km, wysokiej kultury pracy i niezawodności jednostki Mercedes 230 TE znakomicie się nadaje na auto na co dzień. Jego właściciel ponadto ceni sobie duży bagażnik, dlatego więc pasażerami często są wszyscy członkowie rodziny.

Ile naprawdę palą klasyki? (slajd 13 z 18)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego