Podobnie postąpiły wówczas dwie inne japońskie firmy: Honda, tworząc Acurę, i Toyota ze swoim Lexusem. Te osobne marki miały produkować najbardziej luksusowe odmiany aut, zdolne konkurować nie tylko z amerykańskimi Lincolnami i Cadillacami (co nie było trudne, bo były to auta o przeciętnej jakości), lecz także z topowymi modelami europejskimi, zdobywającymi rynek amerykański (BMW serii 7, Mercedes klasy S, Audi V8).

Prace nad modelem Q45 zaczęły się w wielkiej tajemnicy jesienią 1986 r. Projektanci i styliści mieli za zadanie opracować od nowa najbardziej luksusowy model, jaki może wymarzyć sobie bogaty klient. Żeby zdefiniować luksus, styliści Infiniti odwiedzili najdroższe hotele, ekskluzywne sklepy, podpatrywali też rozwiązania stosowane w jachtach, a nawet w samolotach. Po dwóch latach pierwsze luksusowe Infiniti było gotowe, w 1988 r. Q45 pokazano dilerom, a od listopada 1989 r. rozpoczęła się sprzedaż w wybranych 51 punktach na terenie USA.