CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.484.353.961.66
Średnio4.394.594.201.84
Najdrożej4.694.894.592.09

Jaguar XJ 5.3 C - to nie jest sportowe auto

4 paź 15 10:48
Udostępnij
0
Skomentuj

Jaguar zachwyca ciszą. Najgłośniejszym odgłosem, jaki wydaje, jest zwykle szum opon toczących się po nierównej nawierzchni. Spod maski słychać co najwyżej przyjemne pomrukiwanie

Są liczby, które mają w sobie coś mistycznego. Rok ma dwanaście miesięcy, było dwunastu apostołów, unijna flaga ma dwanaście złotych gwiazdek na błękitnym tle, a pod maską Jaguara dwanaście cylindrów zapewnia niepowtarzalne wrażenia. Trzeba być jednak bacznym obserwatorem rzeczywistości, żeby to docenić. Silnik jest tak cichy, że niemal nie słychać go pod maską. Wręcz za cichy, a w dodatku jego pracy nie towarzyszą niemal żadne wyczuwalne wibracje – oczywiście, pod warunkiem że jest sprawny.

Tuzin cylindrów nie ma żadnych problemów z rozpędzeniem Jaguara ważącego 1,9 tony. Po głębokim wciśnięciu pedału gazu wrażenie jest takie, jakby auto wprawiała w ruch niewidoczna, ale potężnie napięta gumowa taśma. Dopiero po przekroczeniu 3 tys. obr. silnik staje się słyszalny.

Nie na długo – powyżej 80 km/h szum wiatru opływającego karoserię i wdzierającego się przez pozbawione ramek przednie szyby skutecznie zagłusza niezwykle przyjemne dźwięki dochodzące z okolic napędu. Wielka szkoda! Z drugiej jednak strony tradycyjna klientela tej marki niekoniecznie lubi warkot silników, lecz bardziej ceni sobie zapach szlachetnej skóry (w przypadku naszego auta okraszony tytoniową nutą), wygodne miękkie fotele i zawieszenie skutecznie tłumiące nierówności.

Idylliczny nastrój towarzyszący jeździe Jaguarem raz na jakiś czas na krótką chwilę mogą zakłócić co najwyżej szarpnięcie trzybiegowego „automatu” albo dziwne odgłosy dobiegające z układu klimatyzacji – chwilami brzmi ona tak, jak Darth Vader z czeluści swojego hełmu.

Jednak bez obaw, takie odgłosy nie oznaczają wcale, że imperium kontratakuje. Senną atmosferę panującą we wnętrzu auta można przecież nieco podkręcić – wystarczy nieco szybciej wjechać na krętą drogę. Pasażerowie ślizgają się wtedy na wszystkie strony po gładkiej skórze obić foteli, a kierowca zastanawia się, czy przednie koła są w ogóle jakkolwiek połączone z cieniutką kierownicą.

Kontakt z nawierzchnią? Najwyżej wzrokowy! Jaguarem najlepiej jeździ się powoli i dostojnie – to też jedyny sposób na to, żeby auto paliło mniej niż 20 l/100 km.

Jaguar XJ - nasza opinia

Jaguar jest piękny, szlachetny i dostojny. Mimo potężnego silnika nie nadaje się zupełnie do dynamicznej jazdy, na szczęście wcale też do niej nie zachęca. Po co się spieszyć, skoro siedzi się w tak pięknym otoczeniu? Silnik V12 o pojemności 5,3 l tak cicho i gładko pracuje, że chwilami może się wydawać, że Jaguar ma elektryczny napęd.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~JaguarFan Użytkownik anonimowy
~JaguarFan :
No photo ~JaguarFan Użytkownik anonimowy
Mam Jaguara S-Type. Jaguary to piękne samochody. S-Type z początku produkcji nie kosztuje bardzo dużo, za najtańszy egzemplarz trzeba dać około 9000 zł, średnio około 14000 zł. Warto kupić Jaguara, silniki pięknie chodzą, wnętrze faktycznie tak jak autor napisał, pachnie skórą. I w ogóle wszystko w Jaguarze jest pięknie spasowane.
4 paź 15 17:25 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin :
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
No i można inaczej. Ile razy czytam artykuły Pana Bulińskiego nie bardzo mogę się merytorycznie do czegoś przyczepić. Owszem, są ubogie w konkrety ale dobrze oddają rzeczywistość choć przy wysokim stopniu ogólności co zdecydowanie pomaga w uniknięciu wejścia na pole minowe. Z reguły też dobrze oddane są odczucia czy emocje jakie wzbudza opisywany model. Jakaż to różnica w stosunku do artykułów Pana Burcharda, który nie bardzo rozumiejąc stare samochody a przede wszystkim słabo orientując się w rzeczywistościach dawniejszych epok motoryzacyjnych, że tak to ujmę, brnie w szczegóły, na których wykłada się koncertowo. Bowiem myli fakty, sytuacje, tło. Przede wszystkim z niewiedzy. Panie redaktorze, ma Pan dobry sposób na proste bezpretensjonalne artykuły, którym ciężko coś merytorycznie zarzucić choć można z kolei czuć niedosyt tego, że nawet biorąc pod uwagę ich charakter, niewiele da się z nich dowiedzieć. I rzeczywiście Pański opis wrażeń zza kierownicy tego Jaguara czy ogólnikowa informacja co spalania są jak najbardziej prawdziwe. Dopiero późniejsza wersja tej jednostki z nowymi głowicami od Michaela May'a zużywała nieco mniej paliwa. Ale V12-ki H.E. oczywiście pojawiły się dopieto po 3 latach od wycofania z produkcji przepięknego Jaguara XJC a w tym konkretnym przypadku gwoli ścisłości XJ 5.3 C.
4 lut 16 01:01
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
do ~JaguarFan:
No photo ~JaguarFan Użytkownik anonimowy
4 paź 15 17:25 użytkownik ~JaguarFan napisał
Mam Jaguara S-Type. Jaguary to piękne samochody. S-Type z początku produkcji nie kosztuje bardzo dużo, za najtańszy egzemplarz trzeba dać około 9000 zł, średnio około 14000 zł. Warto kupić Jaguara, silniki pięknie chodzą, wnętrze faktycznie tak jak autor
No cóż, pisanie o współczesnym S-Type'ie, kiedy artykuł traktuje o dwunastocylindrowej ikonie, jest nieco nie na miejscu. A jaki silnik ci tak wspaniale pracuje w Twoim Jaguarze? Który by to bowiem nie był to jego kultura pracy jest nieporównywalna z legendarną V12-ką o czym dość wyraźnie mówi też artykuł.
4 lut 16 01:00
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Jaguar XJ 5.3 C - to nie jest sportowe auto

Mimo niemal filigranowego wyglądu ten Jaguar to kawał auta. W stanie gotowym do jazdy waży ponad 1,8 tony, więc silnik o mocy 287 KM musi się nieźle natrudzić, żeby go rozpędzić.

Jaguar XJ 5.3 C - to nie jest sportowe auto (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego