Świetny rodzinny samochód wyścigowy” – tak w ankiecie nauczyciele pewnej szkoły określili BMW 02. Jak niesamowity entuzjazm musiał wzbudzić ten model, skoro zaskoczył nawet pedagogów niezwiązanych z motoryzacją?
Żeby poznać odpowiedź na to pytanie, wystarczy tylko kilka razy okrążyć tor tym pojazdem. W przypadku pramodelu 1600-2 moc 85 KM w zupełności wystarczała, żeby poradzić sobie z napędem auta ważącego zaledwie 940 kg. Ten model był dynamiczny zarówno kiedyś, w czasach swojej świetności, jak i teraz. Dzięki temu autu można szybko zrozumieć, co inżynierowie mają na myśli, mówiąc o stosunku mocy do masy. Połączenie odpowiedniej mocy i poręczności w tym zgrabnym pojeździe o długości 4,11 m sprawia, że określano go mianem „niemiecka Giulia”. W prasie motoryzacyjnej chwalono przyjemnie działający układ kierowniczy oraz świetną dynamikę, dzięki której w sprincie konkurenci nie mieli z nim szans. Przyjemność z jazdy, która charakteryzuje tego poprzednika BMW serii 3, jest odczuwalna do dzisiaj.