Auto Świat Klasyki Oldtimer Klasyki z centralnym silnikiem - każdy z nich jest wyjątkowy Klasyki z centralnym silnikiem - każdy z nich jest wyjątkowy 3 sty 18 15:45 Centralnie umieszczony silnik pojawił się i wciąż się pojawia w wielu modelach, prezentujemy wybrane spośród nich.. 10 Zobacz galerię Auto Świat
Auto Świat Rękawica rzucona Ferrari, czyli pierwsze Lambo z centralnym silnikiem i pierwszy model z tak umieszczoną jednostką V12. To Miura wyznaczyła trendy supersamochodom na wiele lat w przód. Dzisiaj to już poszukiwany klasyk, którego raczej tanio nie kupicie, bo powstał w stosunkowo niewielkiej liczbie – tylko około 764 sztuk. V12, 3929 cm³, 350-385 KM, wartość od ok. 890 000 euro. 1/10 Lamborghini Miura Auto Świat Samochód Sonny’ego Crocketta, bohatera serialu „Miami Vice”, był co prawda czarny (przemalowano go na biało), ale jedno z najsłynniejszych Ferrari lat 80. ubiegłego wieku wszyscy kojarzymy w czerwieni. V12, 4939 cm³, 390 KM, cena od około 120 000 euro. 2/10 Ferrari Testarossa Auto Świat Centralny silnik dla dużej radości z jazdy, składane reflektory dla show i dach targa dla spragnionych słońca. Poza Mercedesem W116 X 1/9 było jedynym autem o tej wielkości, które spełniało wprowadzone w 1975 roku w USA wyśrubowane normy bezpieczeństwa. Czterocylindrowy, 1290-1498 cm³, 75-85 KM, cena od około 9500 euro (stan 2). 3/10 Fiat X 1/9 Auto Świat Złość na to, że nie udało się przejąć Ferrari, kierowała Fordem podczas budowy tej wyścigówki. Powstało legendarne auto, które sześciokrotnie zwyciężyło w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Przy okazji wyprodukowano też kilka aut dopuszczonych do ruchu ulicznego, ale są one niezwykle rzadkie. Łatwiej na rynku można spotkać replikę. V8, 4728 cm³, 340 KM, wartość rynkowa od około 3 mln euro. 4/10 Ford GT40 Auto Świat RS200 pojawiło się pod koniec istnienia rajdowej grupy B i to nie pozwoliło mu w niej namieszać. Przez długi czas rajdówki Forda były jednak katowane w rally crossie. Dzisiaj to już jednak bardzo cenny klasyk. Czterocylindrowy, 1808-2137 cm³, 276-650 KM, cena: 210 000 euro. 5/10 Ford RS200 Auto Świat Niemiecki supersamochód, który nie ma znaczka AMG ani Porsche – to jednak brzmi dość dziwnie. Ale jest taki model. Nazywa się Imperator 108i, ma centralnie umieszczony motor, drzwi otwierane do góry i bardzo rzadko pojawia się na rynku. Produkowano go od 1984 do 1993 r., ale powstało podobno tylko 30 egzemplarzy. V8, 4973-5956 cm³, 235-420 KM, brak danych dot. wartości rynkowej. 6/10 Isdera Imperator Auto Świat Niemal każdy producent popularnych aut chciał spróbować, ale nie każdemu się udało – to auto z centralnie umieszczonym silnikiem, który ma niewielką moc, słabo przyjęło się na rynku. A może zawinił mało rasowy silnik przejęty z Fiata? Czterocylindrowy, 1995 cm³, 118/120 KM, cena od około 16 800 euro (stan 2). 7/10 Lancia Beta Montecarlo Auto Świat Można na niego psioczyć, że słaby, awaryjny i bez sensu. Nie zmienia to faktu, że to jeden z najpopularniejszych modeli z centralnym silnikiem. To na jego bazie powstała niezli-czona ilość replik! Czterocylindrowy/V6, 2474/2837 cm³, 90-140 KM, cena od około 7000 euro. 8/10 Pontiac Fiero Auto Świat Powstało z myślą o wyścigach – stąd zamiast za oś silnik powędrował na środek. Dzisiaj na rynku dominują repliki, a oryginalnych Porsche 550 jest bardzo niewiele i sprzedają się głównie na elitarnych aukcjach. Czterocylindrowy bokser, 1498 cm³, 110 KM, cena od około 4 000 000 euro. 9/10 Porsche 550 Auto Świat Pierwsze Turbo z centralnym silnikiem powstało w 1980 r. Model ten zbudowano po to, żeby Renault miało skuteczną rajdówkę, ale napęd był przekazywany jedynie na tył.Czterocylindrowy, 1397 cm³, 160 KM, cena od ok. 61 000 euro. 10/10 Renault 5 Turbo