Auto Świat Klasyki Oldtimer Klasyki z paką - wybór jest całkiem spory Klasyki z paką - wybór jest całkiem spory Piotr Burchard 24 paź 18 12:38 Oferta zabytkowych aut z dostawczym rodowodem okazuje się całkiem duża. Wśród nich nie brakuje także polskich modeli. 10 Zobacz galerię
Oferowany od 1949 roku samochód szybko stał się popularny. Doceniono różnorodność nadwozi oraz nisko położoną podłogę części ładunkowej. Początkowo małe były również wymagania. Wraz z ich wzrostem zaczęła spadać sprzedaż, bo potrzebowano większej ładowności i wyższego komfortu. Produkcję zakończono w 1962 roku. 1/10 DKW Schnellaster Model L300, produkowany w latach 1983-94, był dostępny m.in. z napędem na obie osie, jako autobus oraz jako wywrotka. Zawsze z dźwignią skrzyni biegów przy kierownicy. 2/10 Mitsubishi L300 Opracowany przez Chenarda i Walckera, z napędem na przednie koła. Później ulepszony przez Peugeota. Od 1955 roku miał przesuwne drzwi. Silniki z modeli 203 i 403. 3/10 Peugeot D4 Samochód powstawał w latach 1959-98 w Lublinie jako: towos (towarowo-osobowy), furgon, mikrobus, skrzyniowy, pikap. Były również odmiany specjalne (np. strażacka). 4/10 FSC Żuk Produkowany od 1949 roku Gutbrod początkowo dobrze się sprzedawał. W pewnym sensie sukces był spowodowany brakiem konkurencji. Jednak szybko się to zmieniło i z powodu wysokich kosztów produkcję zakończono w 1954 roku. 5/10 Gutbrod Atlas Następca Schnellastera prezentuje się nowocześnie i elegancko. Jednak auto było produkowane w Hiszpanii i nie miało jakości, która satysfakcjonowała Niemców. Samochód powstawał w latach 1963-65. 6/10 DKW F 1000 L (Imosa) Prawie nikt nie chciał kupować tego Expressu (1953-61)! A przecież był szybszy, bezpieczniejszy i bardziej elegancki niż VW Bulli. Ale jego technikę uważano za kapryśną – szczególnie dwusuwowy silnik z bezpośrednim wtryskiem. 7/10 Goliath Express W 1973 r. (ok. 20 miesięcy przed zakończeniem produkcji Blitza) Opel dołączył do oferty furgon Bedford angielskiej firmy Vauxhall. Auto było popularne jako kamper. 8/10 Opel Bedford Blitz Nysa była wytwarzana jako wersja dostawcza, towarowo-dostawcza oraz jako mikrobus. Wykorzystywano ją również jako sanitarkę. Produkcja trwała w latach 1958-94. 9/10 ZSD Nysa W 1963 r. Matador E zastąpił trio: Wiking, Rapid oraz Matador I. W 1965 r. Oscar Vidal, właściciel marki, sprzedał ostatnie ze swoich 50 proc. udziałów, a rok później Tempo zniknęło na zawsze z rynku motoryzacyjnego. 10/10 Tempo Matador E