Škody nad Jeziorem Bodeńskim

1 maja 14 19:58
Udostępnij
0
Skomentuj

Kwartet zabytkowych pojazdów z Mlada Boleslav już po raz trzeci wystartował w trasę dookoła Jeziora Bodeńskiego, liczącą w sumie 600 km. Codziennie punktem startu i mety będzie austriacki Bregenz. Samochody będą miały do pokonania malownicze trasy przez Niemcy, Austrię i Szwajcarię.

Trzecia edycja Bodensee Klassik potrwa trzy dni. W programie imprezy jest pięć odcinków o łącznej długości 600 km biegnących przez drogi Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Początek i koniec trasy jest zawsze w austriackim mieście Bregenz. Uczestnicy mogą oczekiwać wspaniałych alpejskich krajobrazów i widoków. Nie prędkość, a niezawodność i regularność decydują o końcowej pozycji. Rywalizacja jest otwarta dla pojazdów historycznych wyprodukowanych przed 1994 rokiem.

- Bodensee Klassik jest jedną z najpiękniejszych i różnorodnych podróży dla samochodów zabytkowych – mówi inż. Michal Velebný, koordynator warsztatu rekonstrukcji pojazdów przy Muzeum Škody. Cztery pojazdy czeskiej marki , biorące udział w tym wydarzeniu, są prawdziwymi perełkami w naszej 119-letniej historii.

Nad Jeziorem Bodeńskim z całą pewnością spojrzenia będzie przyciągać biorąca regularnie udział w rajdach samochodów klasycznych turkusowa Škoda Felicia z 1961 roku. Auto pochodzi z historycznej kolekcji w Mladá Boleslav. Kabriolet w układzie 2+2 ze swoimi charakterystycznymi i eleganckimi kształtami jest jednym z najatrakcyjniejszych samochodów tego typu lat 60., coraz bardziej poszukiwanym przez kolekcjonerów.

Pojazd, napędzany czterocylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 50 KM i pojemności 1089 cm3, może rozpędzić się do 130 km/h.

Škoda 1101, lepiej znana jako „Tudor”, to z kolei ważny motoryzacyjny reprezentant marki z okresu powojennego. Wersja biorąca udział w Bodensee Klassik to specjalna, półotwarta wersja modelu.

Przez kilka lat od kwietnia 1948 roku pojazd służył w Ambasadzie Szwajcarii w Pradze, trafiając później w prywatne ręce. W 2005 roku został nabyty przez Muzeum ŠKODY, gdzie został starannie odrestaurowany. Czterocylindrowy silnik samochodu generuje 32 KM mocy z 1089 cm3 pojemności.

Škoda 130 RS była jednym z najbardziej udanych samochodów sportowych późnych lat 70. i wczesnych 80. Na linii startu w Bregenz za kierownicą pojazdu zasiądzie niemiecki kierowca rajdowy Matthias Kahle.

Samochód odniósł między innymi podwójne zwycięstwo w Rajdzie Monte Carlo w 1977 roku i zdobył Mistrzostwo Europejskich Samochodów Turystycznych w 1981 roku. Silnik ma moc 136 KM przy 8 500 obr./min. Prędkość maksymalna wynosi 200 km/h.

Najmłodszym reprezentantem czeskiej marki w startującej stawce będzie Škoda Rapid z 1984 roku. Dwudrzwiowe coupe zostało całkowicie odbudowane w 2013 roku. Rapid tamtych czasów był interesującym przykładem modeli marki Škoda z silnikiem umieszczonym z tyłu. Czterocylindrowa benzynowa jednostka o pojemności 1,3 litra dostarcza 58 KM.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Skoda / Auto Świat

Skoda Felicia

Pojazd, napędzany czterocylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 50 KM i pojemności 1089 cm3, może rozpędzić się do 130 km/h.

Škody nad Jeziorem Bodeńskim (slajd 1 z 3)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Skoda / Skoda

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Skoda / Skoda

Reklamy
Koniec bloku reklamowego