Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Łada 1500 - limuzyna z Kraju Rad

5 sty, 16:58

Dużego Fiata cenimy i częściej spotykamy, bo jest nasz. Z kolei Łada zasługuje na uznanie, bo była autem lepiej wykonanym, trwalszym i dynamiczniejszym niż Fiat 125p. Auto rodem ze Związku Radzieckiego kiedyś występowało niemal na każdym rogu ulicy, obecnie to egzotyczny klasyk

Udostępnij
0
Skomentuj

Łada 2103 i 2106 lub – jak kto woli – 1500 i 1500s. Z jednej strony to niemal ten sam samochód, a z drugiej pod względem technicznym modele te znacznie się od siebie różniły. Jednak dla przeciętnego kierowcy wszystko jedno, którą z nich jeździ. I to niezależnie od tego, czy dotyczy to przeszłości, gdy samochód był nowy, czy teraźniejszości, kiedy Łada stała się już klasykiem.

Niezależnie od wersji jest to interesujący, choć niekoniecznie poszukiwany pojazd. Co istotne, zadbany egzemplarz (o takie, niestety, nie jest obecnie łatwo) nadal nadaje się do codziennej jazdy. Taniej kupimy wersję 2106, którą można mieć już za około 3000 zł. Odmiana 2103 kosztuje dwa razy tyle, jednak dotyczy to samochodów do remontu. Odrestaurowane pojazdy to wydatek około 10 tys. zł i to niezależnie od wersji.

Samochód nie był tak podatny na korozję jak nasze 125p, ale lata robią swoje i podczas oględzin trzeba skontrolować przede wszystkim podłogę oraz miejsca łączeń błotników z progami. Podczas poszukiwania Łady warto spenetrować rynki czeski i słowacki, bowiem w tych krajach auto występowało częściej niż u nas. Najlepiej, jeżeli trafimy na pojazd z początku produkcji, bo wówczas jakość Ład była najlepsza. Poza tym warto skupić się na egzemplarzach, które wyjechały z fabryki w Rosji.

Auta wytwarzane w późniejszym czasie na Ukrainie mają gorszą jakość i są bardziej awaryjne. Większych problemów nie powinno być z dostępnością części zamiennych, jedynie galanteria nadwozia nie występuje zbyt często. W Polsce nadal są sklepy, które zajmują się dystrybucją podzespołów do WAZA.

Czasami na aukcjach internetowych można znaleźć jeszcze oryginalne elementy, które pozostały z zapasów z czasu, gdy auto było nowe. Takie części są najlepsze, ponieważ ich jakość jest najwyższa. Nie polecamy natomiast ukraińskich oraz chińskich zamienników, które umiarkowanie nadają się do użytku.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~KTT Użytkownik anonimowy
~KTT :
No photo ~KTT Użytkownik anonimowy
Byly 1300 i 1500.. plus nowsza 2107..- "rosyjski mercedes".. mam taka i smiga lepiej niz 125p..ktorego tez mialem.. I mniej pali.
8 sty 22:40
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej