Miała to być budowa sportowych samochodów klasy GT. Lamborghini chciał na rynku konkurować z Ferrari i Maserati. U podłoża jego decyzji leżało niezadowolenie z użytkowania aut tych producentów. "Kupiłem kilka tych słynnych samochodów Gran Turismo i w każdym z nich znalazłem jakieś braki. A to auto było niezbyt szybkie, mało wygodne czy niestarannie wykończone. Postanowiłem więc zbudować pojazd GT bez tych usterek. Nie miała to być jakaś techniczna rewolucja, ale całkiem normalny samochód i przede wszystkim doskonały" - tak wytwórca traktorów motywował zajęcie się nową działalnością.Szarżujący byk wbiega na arenę Pierwszy sportowy samochód firmy Lamborghini pokazano w październiku 1963 roku na salonie w Turynie. Był to model 350 GTV (V oznaczało veloce, czyli szybki). Karoserię auta zaprojektował Franco Scaglione ze słynnej turyńskiej firmy Carrozzeria Sargiotto. Prezentowany pojazd nie miał silnika. Jednostkę V12 zamontowano nieco później. W następnym sezonie Lamborghini przedstawił na salonie samochodowym w Genewie model 350 GT, który niebawem wszedł do produkcji seryjnej. Za konstrukcję pojazdu odpowiadali Gian Paolo Dallara, który wcześniej pracował dla Maserati oraz Paolo Stanzani. Karoserię tym razem przygotowano w Carrozzeria Touring pod kierownictwem Carlo Anderloniego. Był to typ superleggera (superlekka), co znaczy, że zbudowano ją z aluminiowych płyt przymocowanych do ramy ze stalowych rurek. 12-cylindrowy, widlasty silnik skonstruował eks-inżynier Ferrari Giotto Bizzarrini.Z mocą 270 KM należał wówczas do najsilniejszych włoskich Gran Turismo. Modernizacje i projekty bez realizacji Pierwsze Lamborghini 350 GT miały jedno dodatkowe siedzenie z tyłu. Później zostało ono zastąpione przez tapicerowaną półkę na bagaż. Wcześniej wyprodukowane auta wyposażone były w jednoczęściowy przedni zderzak, a na ich masce znajdował się czerwony znak firmy po pewnym czasie zastąpiony przez złotego byka na czarnym tle. Z chowanych reflektorów w wersji GTV zrezygnowano na rzecz zamontowanych na stałe, owalnych lamp firmy Cibie. Wszystkie ostre linie prototypu, szczególnie w tylnej części, zostały wyraźnie zaokrąglone. W 1964 roku zakłady Lamborghini w Sant'Agata Bolognese opuściło 13 sztuk 350 GT. Pierwotną cenę ustalono na 13 900 dolarów. W trakcie produkcji wprowadzano szereg modyfikacji. Zmieniał się wygląd grilla, na masce pojawiły się wloty powietrza, dodano drugą wycieraczkę, a polerowane aluminium na desce rozdzielczej zastąpiła skóra. Na bazie 350 GT zbudowano co najmniej 3 pojazdyw wersjach specjalnych. Zagato przedstawił w 1965 na londyńskim Earl's Court Show model 350 GTZ, który bardziej wyglądem przypominał Ferrari niż Lamborghini. Natomiast Carrozzeria Touring zaprezentowała 2 auta z bardzo pięknym nadwoziem kabriolet. Szkoda, że ten ostatni nie wszedł do produkcji seryjnej. W tamtym czasie zakłady Lamborghini nie miały warunków do wytwarzania więcej niż jednego modelu. Łącznie w latach 1964-1967 w Sant'Agata Bolognese zbudowano 120 egzemplarzy pięknego 350 GT.
Lamborghini 350 GT - Miał być lepszy niż Ferrari
Na początku lat 60. Ferruccio Lamborghini, producent traktorów, postanowił zająć się także inną działalnością.