CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.194.194.091.96
Średnio4.544.754.422.12
Najdrożej4.894.994.852.45

Lancia - marka, która staje się historią

22 lut, 14:45
Udostępnij
0
Skomentuj

Lancia powoli, ale skutecznie staje się historią. To przykre, że marka, która zapisała się w dziejach motoryzacji niezwykłym designem i pionierskimi rozwiązaniami technicznymi, kończy jako niechciane ogniwo bezdusznej globalnej korporacji. Cofnijmy się do lepszych dawnych czasów

Wyobrażacie sobie, co muszą czuć fani Lancii w ostatnim czasie? Widzą, jak ich ukochana jest torturowana i kona. Wraz z poczatkiem tego roku Lancia zniknęła z polskiego i wszystkich innych rynków europejskich, żeby dokonać żywota w ojczyźnie.

Produkowany w Polsce mały Ypsilon gasi światło zgodnie z wolą Sergia Marchionne, prezesa koncernu FCA, który w obliczu kryzysu w firmie postawił na seksowniejszą kuzynkę Alfę Romeo. Dla spokoju ducha pozwolił nakleić znaczki Lancii na kilka Chryslerów, ale chyba sam nie wierzył, że ten pomysł się powiedzie.

Lancii udało się wprowadzić do branży wiele innowacyjnych rozwiązań, które dziś są powszechne. Pierwsze auto z elektrycznym rozrusznikiem? Z samonośnym nadwoziem? Niezależnym zawieszeniem kół? Odpowiedź brzmi za każdym razem: „Lancia”, bo jej inżynierowie często wyprzedzali swoje czasy. Na pożegnanie wybraliśmy 10 wybitnych aut z historii tej wyjątkowej marki.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 1/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. auta marzeń lat 70. (od Opla Manty i VW Scirocco po Lamborghini Countacha LP400), Fiat 500 obchodzący swoje 60. urodziny oraz porównanie samochodów z obu stron żelaznej kurtyny.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin :
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
Myślałem, że skonam ze śmiechu czytając tą frazę …”Lancia powoli, ale skutecznie staje się historią”… ale chyba źle zrozumiałem intencję autora –chodziło mu być może o to, że Lancia jako marka przechodzi do historii i znika. Być może… A co do galerii to moje zdziwienie wzbudziły słowa z opisu pod pierwszym slajdem, bowiem jakby nie liczyć to ja widzę samochody z 7 dekad a jeśli wziąć pod uwagę okres od wyprodukowania najstarszego po wyprodukowanie najnowszego, to obejmuje on 8 dekad. Skąd więc 6? W drugim slajdzie zaciekawiły mnie słowa o tym, że jeśli chodzi o Aprilię to …”na wąskie włoskie uliczki końca lat 30. XX wieku nie było lepszego samochodu. Bardziej nowoczesnego też nie”… -otóż jeśli chodzi o oba aspekty to nieprawda bo była choćby Lancia Ardea. I węższa i krótsza (ergo bardziej zwinna) i ponieważ o 2 lata później debiutująca to także nowocześniejsza. Więc? Co do trzeciego slajdu to można było już przy okazji dodać, że ten silnik V6 to w ogóle pierwsza V6-ka w historii –ot taki drobiazg. Slajd 4: „pierwsza włoska luksusowa limuzyna”??? Chyba należało dodać –„po wojnie” aby to była prawda! A wcześniejsze limuzyny Lancii? A Isotta Fraschini??? A jeśli chodzi o Maserati Q-porte to należało dodać „jeśli chodzi o samochody włoskie” bo inaczej to co napisał autor jest oczywistą nieprawdą. Slajd 5: Zastanawia mnie jak można napisać o Lancii Flavii jako o samochodzie „kompaktowym”??? Jak limuzyna średniej klasy, która dziś określana byłaby w ramach tej klasy jako samochód premium i która wreszcie pod koniec swej kariery jako Lancia 2000 Berlina przesunęła się do klasy wyższej średniej, można nazwać „kompaktowym”??? No jak? Albo taki cytat: …” W związku z tym w latach 60. Lancie pod maską miały boksery”… -ach naprawdę? Opisana przez autora wcześniej Flaminia też? A fulvia także? Nie rozumiem tego niechlujstwa językowego. I tu ponownie brak jest dosłownie paru słów, że Flavia była pierwszą Lancią z napędem na koła przednie. Prekursorem też takiego napędu (abstrahując od Citroena, który do tej pory miał pozycję w tej mierze wyjątkową) w samochodach większych. Dopiero potem poszło w tym kierunku BMC i powoli inni. Nie wiem też po co autor doszukuje się „sportowości” w samochodzie, który nigdy sportowym miał nie być jako czteroosobowy kabriolet. Nie rozumiem też jak można było użyć „słowa” „sportowość” bez cudzysłowu? Takiego słowa przecież nie ma. Slajd 7: No wcale nie trudno uwierzyć jeśli piszemy o samochodzie z 1950 roku i samochodzie z 1973 roku. To raczej oczywiste niż trudne do uwierzenia. Slajd 8: Nie rozumiem jak można Lancię Y10 określić jako luksusowego kuzyna Pandy. Może bardzo dalekiego kuzyna i tylko od strony wymiarów… No nie wiem. Slajd 10: Fiat z silnikiem Ferrari??? Jaki Fiat? Że siostra Fiata Cromy? A może to jednak Fiat Croma jest młodszym bratem Lancii Thema? Takie sprowadzanie wszystkiego „do Fiata” jest niepoważne. Lancię Betę też autor nazwałby Fiatem? Chciałbym przypomnieć, że projekt Tipo 4 miał przede wszystkim przynieść koncernowi następcę Gammy. Duży Fiat (Croma) stał zawsze na drugim miejscu. Lancia Thema 8.32 ma rzeczywiście wysokiej klasy wnętrze ale pisanie o tym, że Rolls-Royce wypada przy niej blado to naprawdę gruba przesada! Slajd 11: Dziwi mnie, że autor poświęcając wiele słów stylizacji Lancii Thesis nic nie pisze o tym, że to hommage na rzecz Aurelii Berliny. Myślę, że pewnie o tym w ogóle nie wie. To dlatego ten samochód tak wygląda. Podobieństwa rzucają się w oczy –tylko trzeba Aurelię znać. Autor pisząc słowa …”to ostatnia wielka Lancia przed upadkiem marki”… jest bardzo niekonkretny. Co ma na myśli w związku z „upadkiem marki” skoro już Themę wcześniej nazwał Fiatem? Należało to ująć co najmniej tak: to ostatnia wielka Lancia zaprojektowana od podstaw jako Lancia.
25 lut 01:49 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
~Artur :
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
Szkoda że tak szlachetna marka jaką jest Lancia znika z rynku ale może ktoś kiedyś sobie przypomni o tej marce i ją wskrzesi za 20-30 lat
23 lut 10:26 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Asah Użytkownik anonimowy
~Asah :
No photo ~Asah Użytkownik anonimowy
Mialem lancie lybre... i bardzo za nia tęsknię
23 lut 10:35 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zzz Użytkownik anonimowy
~zzz :
No photo ~zzz Użytkownik anonimowy
Lancia o niebo lepsza od Alfy mimo że to tan sam koncern.
14 mar 21:46 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~olo Użytkownik anonimowy
~olo :
No photo ~olo Użytkownik anonimowy
Ja tego koncernu nie rozumiem. Miał bardzo klarowny podział wśród posiadanych marek: Fiat dla wszystkich, sportowa Alfa-Romeo, luksusowa Lancia. Super-sport to Ferrari, do tego Jeep - niech na zawsze pozostanie terenówką, robienie z tej marki czegoś innego jest nieporozumieniem i amerykańskie marki na rynek amerykański. Można obniżać koszty przez stosowanie wspólnych rozwiązań i podzespołów, ale ducha marek warto pozostawić.
2 mar 13:01
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Lancia - marka, która staje się historią

10 legendarnych Lancii z 6 dekad zebrało się na podwórku Klassikstadt Frankfurt. Auta należą do członków założonego w 1987 r. klubu Lancia Interessengemeinschaft, któremu serdecznie dziękujemy za wsparcie przy tworzeniu tego materiału. Informacje o klubie zrzeszającym także tych, którzy (jeszcze) nie mają swojej Lancii, można znaleźć na stronie www.lancia-ig.de

Lancia - marka, która staje się historią (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego