Lancia powoli, ale skutecznie staje się historią. To przykre, że marka, która zapisała się w dziejach motoryzacji niezwykłym designem i pionierskimi rozwiązaniami technicznymi, kończy jako niechciane ogniwo bezdusznej globalnej korporacji. Cofnijmy się do lepszych dawnych czasów
Wyobrażacie sobie, co muszą czuć fani Lancii w ostatnim czasie? Widzą, jak ich ukochana jest torturowana i kona. Wraz z poczatkiem tego roku Lancia zniknęła z polskiego i wszystkich innych rynków europejskich, żeby dokonać żywota w ojczyźnie.
Produkowany w Polsce mały Ypsilon gasi światło zgodnie z wolą Sergia Marchionne, prezesa koncernu FCA, który w obliczu kryzysu w firmie postawił na seksowniejszą kuzynkę Alfę Romeo. Dla spokoju ducha pozwolił nakleić znaczki Lancii na kilka Chryslerów, ale chyba sam nie wierzył, że ten pomysł się powiedzie.
Lancii udało się wprowadzić do branży wiele innowacyjnych rozwiązań, które dziś są powszechne. Pierwsze auto z elektrycznym rozrusznikiem? Z samonośnym nadwoziem? Niezależnym zawieszeniem kół? Odpowiedź brzmi za każdym razem: „Lancia”, bo jej inżynierowie często wyprzedzali swoje czasy. Na pożegnanie wybraliśmy 10 wybitnych aut z historii tej wyjątkowej marki.