CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.304.424.111.95
Średnio4.554.664.302.08
Najdrożej4.784.954.592.32

Lancia Thema z sercem od Ferrari

13 sty 12 17:31
Udostępnij
0
Skomentuj

Dziś Lancia i Chrysler to prawie te same auta w europie kupimy model 300C oznaczony jako Thema. Kiedyś było to nie do pomyślenia, a Włosi mieli szalone pomysł - tak narodziła się Lancia Thema 8.32

W 1987 odbyła się w Polsce III pielgrzymka papieża Jana Pawła II, który wygłosił homilię w Gdańsku. Związek Radziecki i Stany Zjednoczone podpisały traktat INF o całkowitej likwidacji pocisków rakietowych pośredniego zasięgu.

Zobacz wszystko na temat

Lancia Thema z sercem od Ferrari

W świecie muzyki coraz większą popularność zyskiwał rap w tym zespół Beastie Boys. Saab oferował klientom model 9000 w mocnej odmianie Turbo, Lancia też miała w ofercie wersje turbodoładowane, ale włoskiemu producentowi to nie wystarczyło... Wprowadził do oferty model Thema 8.32 z silnikiem od Ferrari 308!Ten samochód to bardziej zabieg marketingowy niż poszerzenie oferty o sportową limuzynę. Tym niemniej auto w momencie wprowadzenia zrobiło niesamowite wrażenie.

Sporą zasługę miał tu silnik V8 od Ferrari, oryginalnie jednostka dysponowała mocą 256KM, a na potrzeby Lancii została ona obniżona do 215/205 KM. Pomimo zmniejszenia mocy auto i tak zapewniało bardzo dobre osiągi sprint do setki trwał 6,8 sekundy.

Maksymalny moment obrotowy 294 Nm był rozwijany przy 4500 obr./min. Trzylitrowa jednostka pozwalała rozpędzić auto o masie 1400 kg do 237 km/h.Do zakupu Lancii zachęcał nie tylko silnik, ale także najwyższej klasy skórzana tapicerka w tym obszyta deska rozdzielcza. Zegary zostały umieszczone w głębokich okrągłych tunelach nawiązujących stylem do tych z Ferrari. Panel klimatyzacji ma design typowy dla lat 80-tych i dziś „trącą myszką”.Z zewnątrz laik nie odróżni tego modelu od podstawowej wersji Themy. Jednak miłośnik włoskich pojazdów zwróci uwagę na inny przedni grill, spoiler wysuwany z bagażnika, złoty cienki pas przebiegający dokoła nadwozia oraz oznaczenia. Lancia Thema 8.32 miała też inne wzory alufelg oraz lusterka. Po otworzeniu klapy silnika nikt nie miał już wątpliwości napis „Lancia by Ferrari” - mówi wszystko.

Niestety ta limuzyna miała swoje wady wysoką cenę oraz wysokie koszty utrzymania. Dodatkowo do minusów należy zaliczyć przedni napęd, który skutecznie utrudniał konkurowanie z takim samochodami jak BMW i Mercedes.

Dziś 8.32 to youngtimer poszukiwany przez kolekcjonerów, którego cena cały czas wzrasta. Niestety pomimo upływu lat nadal na jego zakup mogą sobie pozwolić tylko najbogatsi miłośnicy tej marki.

Obecnie nowa Thema, nie przypadnie do gustu stuprocentowym wyznawcom tej marki, ale zapewnia zbliżone osiągi: sprint do setki trwa około 7 sekund, a jej prędkość maksymalna to 240 km/h. W 1987 roku popularność zyskał rap, a dziś wykonawcy tej muzyki jeżdżą amerykańskim odpowiednikiem Themy na kołach ze spinnerami ...

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (11)

No photo
No photo ~Lester Użytkownik anonimowy
~Lester :
No photo ~Lester Użytkownik anonimowy
nie martw się kolego dla nie martw się kolego dla takich jak Ty redakcja przygotowała test Dacii Duster w pakiecie z nowymi kołpakami i kuponami zniżkowymi do Tesco;)
16 sty 12 11:36 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~życzliwy inaczej Użytkownik anonimowy
~życzliwy inaczej :
No photo ~życzliwy inaczej Użytkownik anonimowy
Wiesz, niektórzy takie auta Wiesz, niektórzy takie auta widzieli nawet na żywo. Nie patrz na świat przez pryzmat parkingu pod swoim blokiem.
17 sty 12 02:58
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin :
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
No niestety artykuł jest anonimowy ale to nie rozgrzesza z "europy" czy "rakiet pośredniego (sic!) zasięgu". "Rys" epoki wprost z internetowej kroniki innymi słowy bez sensu i po jak najmniejszej linii oporu. Zasadniczo wszystko się zgadza ale... Thema 8.32 rzeczywiście osiągała rzeczywistą prędkość 237 km/h ale przyspieszenie, które autor podał za producentem było gorsze w rzeczywistości. W testach udawało się co najwyżej osiągnąć 7.5 s i to oczywiście w mocniejszej wersji bez katalizatora czyli tej 215 konnej. Nie wiem skąd tajny autor wziął te 294 Nm bo było akurat 285 Nm (a 263 w wersji 205 KM z katalizatorem). Więc? Skórzana tapicerka (od Poltrona Frau) nie była standardowa, jak sugeruje autor a była wyposażeniem opcjonalnym choć w standardzie była obszyta skórą deska rozdzielcza. Jeśli już autor napisał o innym wzorze felg to można było wspomnieć chociaż, że felgi były utrzymane w stylu Ferrari. Samochód ten obecnie w średnim czy marnym stanie jest stosunkowo niedrogi bo i Lancia Thema jako taka nie należy do gwiazd sceny youngtimerowej a piękny, o genialnym brzmieniu, silnik Ferrari odstrasza, zwłaszcza jeśli jest coś konkretnego przy nim do zrobienia. Jest to w 100% silnik z Maranello więc i ceny części zamiennych są horrendalne! A zamienników brak. To jest największy obecnie problem z tym samochodem. Jest za mało atrakcyjny dla bogatych miłośników starszej motoryzacji a stanowczo zbyt drogi w utrzymaniu dla niezasobnych. Ja tą Lancię kocham bo to był rewelacyjny samochód zwłaszcza jeśli chodzi o wrażenie zza kółka. Serce Ferrari biło w nim naprawdę mocno i to czuć w każdym momencie. Pod tym względem, to znaczy nadania tej Lancii szczególnego charakteru, był to samochód w tej klasie wyjątkowy.
23 mar 23:24
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
do ~gg:
No photo ~gg Użytkownik anonimowy
29 gru 14 10:08 użytkownik ~gg napisał
"Dodatkowo do minusów należy zaliczyć przedni napęd, który skutecznie utrudniał konkurowanie z takim samochodami jak BMW i Mercedes." A to dlaczego?
Rodzina "Tipo4" miała problem z transmisją polegający na tym, że od strony zawieszenia przedniego i kwestii umieszczenia silników (wysokość położenia środka ciężkości) i innych szczegółów, układ napędowy nie radził sobie tak dobrze z przekazywanie wysokiej mocy na koła przednie. Szwedzi, którzy od razu wystartowali z turbodoładowanym silnikiem o 175 KM musieli się oswoić z pewną krytyką w sprawie kłopotów z przenoszeniem mocy na asfalt i wpływem na układ kierowniczy. Lancia oferowała najwyżej 165 KM i było jeszcze ok. W związku z tym wszyscy kontrybutorzy Tipo4, kiedy przyszły czasy podnoszenia mocy, zaczęli rozwiązywać te problemy. Tak Saab jak i przede wszystkim Alfa ale także i Lancia w swej 8.32. Początkowo myślano o AWD bo tu Lancia miała już duże doświadczenie ale to było zbyt drogie rozwiązanie do wprowadzenia seryjnego dla jedynej wersji o skromnej przecież sprzedaży. Stąd też prócz pewnych poprawek w transmisji zdecydowano się zdetunować silnik Ferrari aby nie był on zbyt dużym obciążeniem dla przedniego napędu. Innymi słowy - to były jeszcze czasy kiedy samochody przednionapędowe miały problemy z przenoszeniem wysokich mocy i momentów obrotowych na szosę! Wtedy, po części właściwe a złe zdanie o przednim napędzie dla tak silnego (w tamtych czasach) samochodu, Themie 8.32 po prostu nie pomogło! A i te problemy w tym samochodzie czasem czuć. I o to tu chodzi.
23 mar 11:12
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
do ~Szofer polski:
No photo ~Szofer polski Użytkownik anonimowy
4 wrz 15 18:03 użytkownik ~Szofer polski napisał
Tylny naped zawsze jest trwalszy od przedniego, taki BMW modele z lat 80 siatych mialy gwarancje na tylny most 500 tys. km . ciekawe ktory z obecnycszmelcow ma takie napedy i trwalosc zaden i to swiadczy ze przedni naped to kicha i dziado
W tym konkretnym przypadku kompletnie nie o to chodzi. Trwałość nie była żadnym tematem!
23 mar 10:55
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
do ~Ale o co chodzi:
No photo ~Ale o co chodzi Użytkownik anonimowy
13 sty 12 23:20 użytkownik ~Ale o co chodzi napisał
Ale o co chodzi? Kogo Ale o co chodzi? Kogo interesuje jakiś włoski złom? Ja tu chcę czytać o nowych autach a nie samochodach które można zobaczyć tylko na zdjęciu. Redakcjo stąpajcie więcej po ziemi!
Naprawdę nie zauważyłeś, że czytasz artykuł w ramach edycji "Auto Świat Classic" tudzież zgodnie z adresem internetowym "klasyki.auto-swiat"? A może nie rozumiesz znaczenia słowa "klasyki"? Więc, że sparafrazuję Twe słowa -Ale o co chodzi? Jesteś tylko nieuważny czy może jednak...
23 mar 10:53
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~beka z wśuna Użytkownik anonimowy
~beka z wśuna
No photo ~beka z wśuna Użytkownik anonimowy
do ~Ale o co chodzi:
No photo ~Ale o co chodzi Użytkownik anonimowy
13 sty 12 23:20 użytkownik ~Ale o co chodzi napisał
Ale o co chodzi? Kogo Ale o co chodzi? Kogo interesuje jakiś włoski złom? Ja tu chcę czytać o nowych autach a nie samochodach które można zobaczyć tylko na zdjęciu. Redakcjo stąpajcie więcej po ziemi!
przez okno wyjrzyj to zobaczysz swoje tico w gazie
1 lip 16 18:24 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Szofer polski Użytkownik anonimowy
~Szofer polski
No photo ~Szofer polski Użytkownik anonimowy
do ~gg:
No photo ~gg Użytkownik anonimowy
29 gru 14 10:08 użytkownik ~gg napisał
"Dodatkowo do minusów należy zaliczyć przedni napęd, który skutecznie utrudniał konkurowanie z takim samochodami jak BMW i Mercedes." A to dlaczego?
Tylny naped zawsze jest trwalszy od przedniego, taki BMW modele z lat 80 siatych mialy gwarancje na tylny most 500 tys. km . ciekawe ktory z obecnycszmelcow ma takie napedy i trwalosc zaden i to swiadczy ze przedni naped to kicha i dziadostwo bez trwalosci.
4 wrz 15 18:03
Liczba głosów:0
0%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gg Użytkownik anonimowy
~gg :
No photo ~gg Użytkownik anonimowy
"Dodatkowo do minusów należy zaliczyć przedni napęd, który skutecznie utrudniał konkurowanie z takim samochodami jak BMW i Mercedes." A to dlaczego?
29 gru 14 10:08
Liczba głosów:0
0%
0%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zyggi Użytkownik anonimowy
~zyggi :
No photo ~zyggi Użytkownik anonimowy
...ze ty chcesz :] ...ze ty chcesz :]
16 sty 12 11:28
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej