Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Lancia Thema z sercem od Ferrari

13 sty 12 17:31

Dziś Lancia i Chrysler to prawie te same auta w europie kupimy model 300C oznaczony jako Thema. Kiedyś było to nie do pomyślenia, a Włosi mieli szalone pomysł - tak narodziła się Lancia Thema 8.32

Udostępnij
0
Skomentuj

W 1987 odbyła się w Polsce III pielgrzymka papieża Jana Pawła II, który wygłosił homilię w Gdańsku. Związek Radziecki i Stany Zjednoczone podpisały traktat INF o całkowitej likwidacji pocisków rakietowych pośredniego zasięgu.

Zobacz wszystko na temat

Lancia Thema z sercem od Ferrari

W świecie muzyki coraz większą popularność zyskiwał rap w tym zespół Beastie Boys. Saab oferował klientom model 9000 w mocnej odmianie Turbo, Lancia też miała w ofercie wersje turbodoładowane, ale włoskiemu producentowi to nie wystarczyło... Wprowadził do oferty model Thema 8.32 z silnikiem od Ferrari 308!Ten samochód to bardziej zabieg marketingowy niż poszerzenie oferty o sportową limuzynę. Tym niemniej auto w momencie wprowadzenia zrobiło niesamowite wrażenie.

Sporą zasługę miał tu silnik V8 od Ferrari, oryginalnie jednostka dysponowała mocą 256KM, a na potrzeby Lancii została ona obniżona do 215/205 KM. Pomimo zmniejszenia mocy auto i tak zapewniało bardzo dobre osiągi sprint do setki trwał 6,8 sekundy.

Maksymalny moment obrotowy 294 Nm był rozwijany przy 4500 obr./min. Trzylitrowa jednostka pozwalała rozpędzić auto o masie 1400 kg do 237 km/h.Do zakupu Lancii zachęcał nie tylko silnik, ale także najwyższej klasy skórzana tapicerka w tym obszyta deska rozdzielcza. Zegary zostały umieszczone w głębokich okrągłych tunelach nawiązujących stylem do tych z Ferrari. Panel klimatyzacji ma design typowy dla lat 80-tych i dziś „trącą myszką”.Z zewnątrz laik nie odróżni tego modelu od podstawowej wersji Themy. Jednak miłośnik włoskich pojazdów zwróci uwagę na inny przedni grill, spoiler wysuwany z bagażnika, złoty cienki pas przebiegający dokoła nadwozia oraz oznaczenia. Lancia Thema 8.32 miała też inne wzory alufelg oraz lusterka. Po otworzeniu klapy silnika nikt nie miał już wątpliwości napis „Lancia by Ferrari” - mówi wszystko.

Niestety ta limuzyna miała swoje wady wysoką cenę oraz wysokie koszty utrzymania. Dodatkowo do minusów należy zaliczyć przedni napęd, który skutecznie utrudniał konkurowanie z takim samochodami jak BMW i Mercedes.

Dziś 8.32 to youngtimer poszukiwany przez kolekcjonerów, którego cena cały czas wzrasta. Niestety pomimo upływu lat nadal na jego zakup mogą sobie pozwolić tylko najbogatsi miłośnicy tej marki.

Obecnie nowa Thema, nie przypadnie do gustu stuprocentowym wyznawcom tej marki, ale zapewnia zbliżone osiągi: sprint do setki trwa około 7 sekund, a jej prędkość maksymalna to 240 km/h. W 1987 roku popularność zyskał rap, a dziś wykonawcy tej muzyki jeżdżą amerykańskim odpowiednikiem Themy na kołach ze spinnerami ...

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej