Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.99
Średnio4.674.804.562.15
Najdrożej4.895.084.792.29

Mercedes 190 - Dla taksówkarza i studenta

9 sty 06 01:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Pod koniec roku 1982 Mercedes zaskoczył wszystkich swym sedanem 190 i 190E (serii W201). Ten nowy pojazd został pieszczotliwie nazwany "Baby Benz" ze względy na małe wymiary. Małe to u Mercedesa oznaczało długość wozu ponad 4,4 m. Początkowo wiele osób podchodziło do niego z rezerwą, jednak pojazd okazał się bardzo udaną konstrukcją. Nie do pomyślenia było, aby Mercedes miał złe właściwości jezdne, był źle wykonany czy miał niski komfort. A na dodatek był tani. Nic więc dziwnego, że stał się autem, o którym marzyło wielu. Czy to taksówkarz czy student - wszyscy chcieli jeździć Mercedesem 190. Początkowo produkowano tylko dwa modele 190 z silnikiem o mocy 90 KM i 190E (122 KM bez katalizatora lub 118 KM z katalizatorem). Z biegiem czasu oferta jednostek napędowych serii W201 znacznie się rozszerzyła.Kanciasty, wygodny, ale z małym bagażnikiem Nadwozie Mercedesa 190 charakteryzuje się dość kanciastą stylizacją. W kabinie miejsca jest wystarczająco dla czterech dorosłych osób. Nieco tylko brakuje przestrzeni na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu. Nie ma natomiast zastrzeżeń do samych foteli - są wystarczająco wyprofilowane i wygodne. Dobre wrażenie sprawiają materiały wykończeniowe. Plastiki dokładnie spasowano. Pracę kierowcy ułatwia seryjne wspomaganie układu kierowniczego i skutecznie działający układ hamulcowy. Samochód bardzo pewnie zachowuje się na drodze. Najwięcej zastrzeżeń użytkowników budzi bagażnik. Jest płytki i długi, a co więcej, ma wysoki próg załadunku. Stało się tak za przyczyną napędu na tylne koła oraz rozbudowanego zawieszenia wielowahaczowego. Mieści sie w nim zaledwie 410 l. Na pocieszenie pozostaje ładowność 500 kg i możliwość holowania przyczepy hamowanej o masie do półtorej tony.Od rekordu świata po mistrzostwo DTM Mercedes serii W201 ma również na swym koncie sporo sukcesów sportowych. W dniach 13-21 sierpnia 1983 roku na torze Nardo we Włoszech model 190E 2.3-16 ustanowił rekord świata na dystansie 50 tys. km. Jego rezultat to 201 godzin 39 minut i 43 sekundy. Po drodze Mercedes ustanowił jeszcze najlepsze wyniki na świecie na 25 tys. km i 25 tys. mil. 12 maja 1984 roku rozegrano pierwszy wyścig modeli 190E 2.3-16 na torze Nürburgring. Te zawody wygrał jeszcze nieznany szerszej publiczności brazylijski kierowca Ayrton Senna. 2,5-litrową ewolucję tego pojazdu do wyścigów DTM przygotowała firma AMG. Na takim aucie Klaus Ludwig wywalczył tytuł mistrzowski w sezonie 1992.Niedostępne - kombi, coupé i kabriolet W lutym 1993 roku zostało zakończone wytwarzanie modelu W201 w Sindelfingen, a we wrześniu także zamknięto linię produkcyjną w Bremie. Ostatni zbudowany egzemplarz w srebrnym kolorze tradycyjnie trafił do muzeum Mercedesa w Stuttgarcie. Łącznie wyprodukowano 1 879 629 pojazdów z serii W201. Model 190 oferowany był tylko w jednej wersji nadwoziowej - sedan. Niewiele jest aut, które mimo upływu kilkunastu lat wciąż są godne polecenia. Do takich bez wątpienia należy Mercedes 190. Odznacza się on wyjątkową długowiecznością. Jego główną zaletą jest przede wszystkim trwałość. Mimo swojego dość zaawansowanego wieku nadal zadziwia wysoką bezawaryjnością. Udana konstrukcja oraz wysoka jakość wykonania sprawiają, że i dziś znajduje on wielu amatorów.Historia modelu Pod trójramienną gwiazdą Założycielami koncernu produkującego samochody Mercedes-Benz są dwaj niemieccy pionierzy motoryzacji - Gottlieb Daimler oraz Carl Friedrich Benz. Twórca firmy Benz & Cie już w 1886 roku po raz pierwszy przejechał się swoim właśnie co opatentowanym pojazdem w Mannheim. Prawie równocześnie swą motorową bryczkę w Bad Cannstadt testował Daimler. Na początku minionego wieku kilkadziesiąt aut w zakładach Daimler-Motoren-Gesellschaft zakupił austriacki przemysłowiec i dyplomata Emil Jellinek. Te pojazdy nazwał imieniem swojej córki Mercedes. FirmyDaimlera i Benza połączyły się w 1926 roku w spółkę akcyjną Daimler-Benz AG. Jako znak firmowy wybrano trójramienną gwiazdę otoczoną liśćmi laurowymi. W 1998 nastąpiło połączenie amerykańskiego koncernu samochodowego Chrysler z Daimler-Benz AG, w wyniku czego powstał DaimlerChrysler - jedna z największych na świecie firm automobilowch.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Mercedes 190 - Dla taksówkarza i studenta

Mercedes 190 - Dla taksówkarza i studenta

Mercedes 190 - Dla taksówkarza i studenta (slajd 1 z 4)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego