Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Mercedes 300 SL Gullwing: unikalny model na aukcji w Nowym Jorku

13 lis 15 09:52

Wśród kolekcjonerów zabytkowych Mercedesów duże poruszenie – na aukcji w Nowym Jorku wystawiono unikalny model 300 SL Gullwing.

Udostępnij
0
Skomentuj

Wszystkie Gullwingi są kolekcjonerskimi perełkami – w latach 1954-57 zbudowano zaledwie 1400 sztuk.

Na czym jednak polega unikalność Gullwinga wystawionego na nowojorskiej aukcji domu aukcyjnego Sotheby?

W latach 50. XX w. dział sportowy fabryki Mercedesa w Sindelfingen (przedmieścia Stutgartu) zbudował 4 egzemplarze modelu 300 SL

W 198 (Gullwinga). Miały one stalowe karoserie, silniki o mocy 240 KM z mechanicznym wtryskiem jednopunktowym, sprężyny śrubowe, wentylowane hamulce, koła z centralnym mocowaniem.

Gullwingi przez 13 miesięcy wykorzystywane były przez dział badań i szkoleń. Prowadzili je tacy sławni kierowcy Mercedesa, jak np. Juan Manuel Fangio, Karl Kling, Hans Herrmann czy Stirling Moss.

Ten ostatni ścigał się nim w 1956 r. w Tour de France. To właśnie z tamtego okresu zachował się do dziś numer 149.

Moss po dramatycznej walce m.in. z kierowcami Ferrari 250 Berlinetta zajął w tym wyścigu drugie miejsce.

W 1966 roku Gullwing zmienił właściciela, kupił go ojciec obecnego posiadacza cennego modelu. Rozpoczął odbudowę samochodu, ale musiał zrezygnować z powodu braku czasu.

Jego syn – obecny właściciel – w 2008 roku podjął ojca dzieło i odrestaurował Gullwinga z zachowaniem pełnej oryginalności.

10 grudnia 2015 r. Mercedes 300 SL Gullwing wystawiony będzie na aukcji Sotheby. Przewidywana cena to 5-7 milionów dolarów.

W Polsce jest jeden egzemplarz Mercedesa 300 SL Gullwing z 1954 r. Auto brało udział w prestiżowym wyścigu Mille Miglia w 2013 roku, bierze także udział w zlotach Klubu Zabytkowych Mercedesów.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej