CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.194.324.091.96
Średnio4.544.724.392.11
Najdrożej4.894.994.852.45

Mercedes-Benz 300 SL Gullwing z Polski na trasie Mille Miglia

19 maja 16 13:49
Udostępnij
0
Skomentuj

Dziś startuje kolejna edycja Mille Miglia - najbardziej prestiżowego wyścigu samochodów zabytkowych na świecie. Z Brescii na północy Włoch rusza 450 załóg, które w ciągu 4 dni pokonają dystans tysiąca mil, czyli 1600 km.

Jedną z najliczniej reprezentowanych marek na trasie wyścigu jest Mercedes-Benz. W oficjalnej ekipie trójramiennej gwiazdy nie brakuje polskiego akcentu: po raz drugi w historii w Mille Miglia uczestniczy Tadeusz Kozioł i jego starannie utrzymany 300 SL Gullwing, jedyny egzemplarz tego modelu w Polsce. Trzymamy kciuki!

To nie jedyny polski akcent w tej imprezie. Cisowianka Perlage została partnerem prestiżowego, międzynarodowego rajdu historycznych samochodów. Pozycja należącego do Polskich Zdrojów eksportowego brandu Perlage za granicą ciągle się umacnia. Najlepszym dowodem na jej coraz silniejszą pozycję i rozwój działań eksportowych marki jest podpisanie umowy partnerskiej z prestiżowym wyścigiem samochodowym Mille Miglia. Polskie Zdroje zostały wybrane przez organizatorów rajdu spośród grona międzynarodowych firm i dzięki temu Cisowianka Perlage stanie się, jako pierwsza polska marka w historii, długoterminowym sponsorem głównym tego słynnego w świecie wydarzenia.

Pierwotnie wyścig Mille Miglia (czyli „tysiąc mil”) odbywał się w latach 1927-1957. Pierwszą edycję zorganizowano w odpowiedzi na przeniesienie Grand Prix Włoch z Brescii do Mediolanu, na tor Monza. Lokalni kierowcy wyścigowi i zafascynowani motoryzacją młodzi książęta nie mogli się z tym pogodzić, postanowili więc urządzić nowy wyścig - na trasie Brescia-Rzym-Brescia.

Z roku na rok Mille Miglia wzbudzał coraz większą sensację. Startowały w nim najszybsze i najdroższe samochody świata, a ich widowiskowa rywalizacja odbywała się na publicznych drogach. Historia wyścigu obfituje w wyczyny trudne do wyobrażenia we współczesnych czasach. Dość wspomnieć, że kierowcy podróżowali bez pasów bezpieczeństwa, często sami - bez nawigatora, wąskimi i krętymi lokalnymi dróżkami. Rekordowy czasu przejazdu został ustanowiony w 1955 roku przez Sterlinga Mossa, który Mercedesem 300 SLR #722, wraz z pilotem Denisem Jenkinsonem, przejechał trasę wyścigu w czasie 10 godzin, 7 minut i 48 sekund. Daje to średnią prędkość blisko 160 km/h.

W 1957 roku, z powodu tragicznego wypadku, zaprzestano organizacji Mille Miglia. Wyścig powrócił jednak do kalendarza 20 lat później. Przebiega tą samą trasą, co kiedyś, i mogą startować w nim wyłącznie pojazdy sportowe wyprodukowane w latach 1927-1957. Nadal pozostaje to jednak impreza dla elity: aby wziąć udział w rywalizacji, samochód musi dysponować certyfikatem autentyczności, a właściciel - zgodą specjalnej komisji.

Mille Miglia niezmiennie budzi we Włoszech wielki entuzjazm - na trasie ustawiają się tłumy kibiców, w tym miłośnicy klasycznej motoryzacji wraz ze swoimi zabytkowymi autami. Uczestnicy przejeżdżają przez zabytkowe, zazwyczaj zamknięte dla ruchu ulice słynnych miast, takich Siena czy Florencja.

W tegorocznej edycji wyścigu, zwanego „największym mobilnym muzeum samochodów na świecie”, bierze udział polska ekipa w składzie: Tadeusz Kozioł i Monika Sikora w legendarnym Mercedesie 300 SL (załoga nr 313). To już drugi start pana Tadeusza w Mille Miglia. Po raz pierwszy, 3 lata temu, ukończył on wyścig na 222. miejscu. Ostatnie miesiące jego Gullwing - bardzo wczesny egzemplarz z listopada 1954 roku, z numerem seryjnym 99 - spędził w centrum klasycznych aut Mercedes-Benz w Stuttgarcie, gdzie był przygotowywany do udziału w imprezie. Aby stan samochodu odpowiadał w 100% specyfikacji technicznej z dnia produkcji właściciel zmienił kolor lakieru z wiśniowego na charakterystyczny, popularny dla tego modelu kremowy.

Innym ważnym akcentem spod znaku Gwiazdy na Mille Miglia będzie żeńska załoga poruszająca się innym Gullwingiem w składzie Ellen Lohr i Susie Wolff. Obie panie są znanymi zawodowymi kierowcami wyścigowymi, a jednocześnie ambasadorkami programu She’s Mercedes.

Dzięki nowopowstałej w ramach ego projektu platformie, marka Mercedes-Benz może lepiej spełniać oczekiwania kobiet w zakresie dopasowania oferty i komunikacji. Jej centrum stanowi serwis internetowy tworzony przy współudziale kobiet z całego świata, które wzajemnie się inspirują, dzieląc się swoimi spostrzeżeniami na temat sukcesu zawodowego, życia prywatnego, realizacji pasji i właściwego zbalansowania wszystkich dziedzin życia.

Trasa Mille Miglia wiedzie z Brescii przez Rimini, Rzym, Florencję, Parmę i z powrotem do Brescii, gdzie samochody dotrą 22 maja 2016 r.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 1/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. auta marzeń lat 70. (od Opla Manty i VW Scirocco po Lamborghini Countacha LP400), Fiat 500 obchodzący swoje 60. urodziny oraz porównanie samochodów z obu stron żelaznej kurtyny.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Qrak Użytkownik anonimowy
~Qrak :
No photo ~Qrak Użytkownik anonimowy
Bzdura - to nie jest jedyny egzemplarz 300 SL. Pan Tadeusz ma jeszcze 2 inne.
28 maja 16 18:48
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Mercedes-Benz / Auto Świat

Mercedes-Benz 300 SL

W tegorocznej edycji wyścigu, zwanego „największym mobilnym muzeum samochodów na świecie”, bierze udział polska ekipa w składzie: Tadeusz Kozioł i Monika Sikora w legendarnym Mercedesie 300 SL (załoga nr 313).

Mercedes-Benz 300 SL Gullwing z Polski na trasie Mille Miglia (slajd 1 z 3)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Mercedes-Benz / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Mercedes-Benz / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego