Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.271.96
Średnio4.614.744.462.10
Najdrożej4.894.994.762.24

Mercedes Gullwing i 65 klasyków pod młotek. Aukcja COYS

14 kwi 15 11:40
Udostępnij
0
Skomentuj

Oto kolejna okazja na zdobycie rzadkiego klasyka: aukcja COYS w Essen 18 kwietnia 2015 roku.

Od środy do niedzieli (15-19 kwietnia 2015 r.) w Essen odbędzie się największy na świecie salon klasycznej motoryzacji – Techno Classica Essen 2015.

Od kilku już lat przy okazji salonu brytyjski dom aukcyjny COYS przeprowadza aukcje zabytkowych pojazdów.

Tym razem pod młotek pójdzie 66 zabytkowych samochodów i jeden motocykl – Anzani z 1922 roku.

Wystawione na aukcję samochody to przede wszystkim brytyjskie i europejskie auta sportowe.

Gwiazdą aukcji, której licytacja wzbudzi na pewno wielkie emocje, jest Mercedes 300 SL Gullwing (z charakterystycznymi unoszonymi drzwiami).

Gullwingi w ostatnich latach mocno zdrożały, ich ceny przekraczają milion euro. Mimo tak wysokiej ceny są nadal bardzo poszukiwane przez bogatych kolekcjonerów.

Wystawiony w Essen Gullwing to auto z 1955 roku. Jest w doskonałym stanie, przeszedł gruntowną odbudowę w Classic Center Mercedesa w Stuttgarcie, ma też piękną kartę historyczną – dwukrotnie brał udział w słynnym wyścigu Mille Miglia na trasie Brescia-Rzym-Brescia o długości tysiąca mil (1600 km).

Organizatorzy aukcji szacują, że Gullwing pójdzie pod młotek za sumę od 900 tys. do 1,2 miliona euro. Jak na auto w tak dobrym stanie i na dodatek z udokumentowaną historią – cena jest uzasadniona.

Na aukcji w Essen pojawi się też „bliźniak" Gullwinga, czyli model 190 SL. Z wyglądu jest bardzo podobny do 300 SL, jednak pod maską 190-tki pracuje znacznie słabszy, 4-cylindrowy silnik o pojemności 1,9 litra i mocy 105 KM (w Gullwingu 3-litrowy motor ma moc 220 KM).

Mercedes 190 SL w ostatnich latach stał się bardzo modny, a to z kolei wpłynęłó na szybki wzrost jego ceny. Egzemplarze w dobrym stanie, po restauracji wyceniane są na ponad 100 tys. euro.

190-tka wystawiona pod młotek w Essen to model z 1960 roku, gruntownie odrestaurowany, z nowym lakierem i tapicerką. Szacunkowa cena to 130-150 tys. euro.

Znacznie wyższą cenę będzie musiał zapłacić kolekcjoner, który zechce wylicytować wystawiane na aukcji COYS-a Porsche 959.

Wystawiony egzemplarz pochodzi z 1988 roku, ma silnik 3.0 o mocy 450 KM. Na liczniku mały, udokumntowany przebieg – 75 tys. km.

Porsche 959 są bardzo poszukiwane przez kolekcjonerów, egzemplarze w dobrym stanie wyceniane są na co najmniej pół miliona euro.

W cenie podobnej do Mercedesa 190 SL (130-150 tys. euro) wystawiony jest Jaguar E-Type roadster z 1962 roku. To według wielu kolekcjonerów jedno z najładniejszych klasycznych aut na świecie.

Jaguer E-Type jest nie tylko piękny, lecz także ma walory sportowe – silnik 3,8 litra pozwala rozpędzić to auto do 150 mil na godzinę.

A teraz propozycja dla amatorów brytyjskiej elegancji – Rolls-Royce Silver Cloud cabrio z 1960 roku. To jeden z najbardziej eleganckich R-R, jakie zbudowano po II wojnie światowej.

Jego dodatkową zaletą jest kierownica po prawej stronie – takich modeli zbudowano tylko 75 w tej serii. W środku skóra i prawdziwe drewno. Komfort jazdy nieosiągalny w innych samochodach, a do tego ogromny prestiż. To wszystko do wylicytowania za 240-300 tys. euro.

Kolekcjonerzy aut sportowych na pewno będą zażarcie licytować Ferrari Dino 246 GT z 1972 roku. Auto jest jak nowe – na liczniku ma zaledwie 34 tys. mil.

Dino to model nazwany tak po śmierci syna Ferrari – Alfredino, który zmarł w wieku 24 lat.

Szacowana cena Ferrari Dino to 285-350 tys. euro.

Kolejny sportowy rarytas na aukcji COYS-a to BMW M1 z 1980 roku. Auto ma na liczniku zaledwie 1650 km! Dlaczego tak mały przebieg? W 1980 roku sprzedane zostało do prywatnego muzeum w Niemczech, gdzie przebywało do 1999 roku. Potem trafiło do kolekcjonera w Hiszpanii.

Za prawie nowe BMW M1 organizatorzy aukcji spodziewają się ceny 275-350 tys. euro.

I jeszcxze jedna ciekawa sportowa oferta – Maserrati Ghibli 4,9 SS Spyder z 1971 roku.

Auto w znakomitym stanie z udokumentowaną historią i wszelkimi rachunkami. Przewidywana cena to 250-300 tys. euro.

Amatorzy przedwojennych aut sportowych na pewno zwrócą uwagę na Bentleya 3,5 litre cabrio z 1934 roku. Mimo 81 lat Bentley ma na liczniku zaledwie 75 tys. mil. Kilka lat temu auto przeszło gruntowny remont, który kosztował 53 tys. funtów. Do kupienia za 250-300 tys. euro.

A oto galeria opisanych aut. Oprócz nich wystawionych jest kilka Porsche 911, Lotus, MG z lat 50. XX wieku, Astony Martiny, Jaguary Alfy Romeo, Fordy, a nawet radziecki ZIŁ 114. Emocji nie zabraknie.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~olo Użytkownik anonimowy
~olo :
No photo ~olo Użytkownik anonimowy
M1 i Dino biorę w ciemno ;-)
15 kwi 15 15:32
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: COYS / Auto Świat

Aukcja COYS w Essen

Mercedes 190 SL. Przewidywana cena 130-150 tys. euro

Mercedes Gullwing i 65 klasyków pod młotek. Aukcja COYS (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego