W świecie kolekcjonerów zabytkowych samochodów wielkie poruszenie – takie okazje zdarzają się raz na kilka-kilkanaście lat.
Mercedes 540 Cabrio A z końca lat 30. XX wieku to wielka rzadkość, zbudowano tylko 32 egzemplarze w takiej konfiguracji jak w modelu na aukcji (długa rama, 2 koła zapasowe na pokrywie bagażnika, cofnięta chłodnica).
Mercedes 540 K Sport Cabriolet A ma silnik 8-cylindrowy o poj. 5,4 litra z doładowaniem za pomocą sprężarki mechanicznej Rootsa, osiągający moc 180 KM. Skrzynia biegów oczywiście ręczna, 4-biegowa. Prędkość maksymalna po załączeniu sprężarki – 170 km/h.
Auto ma ponad 5 metrów długości, waży 2,5 tony, jest 2-osobowe.
540-ka wystawiona na aukcji ma udokumentowaną historię od dnia zakupu aż do dziś. Miała kilku właścicieli w Europie i w USA.
W 2014 roku auto zostało gruntownie odrestaurowane w USA przy współpracy specjalistów z Classic Center Mercedesa ze Stuttgartu.
Podczas restauracji karoseria otrzymała nowy lakier, odnowiono drewniane elementy wnętrza, chromowane elementy, uszyto nową tapicerkę. Renowacja auta została zakończona w czerwcu 2014 roku.
Odbudowany Mercedes 540 Cabrio A w 2014 roku brał udział w prestiżowym konkurcie elegencji w Peeble Beach w Kalifornii, gdzie zdobył nagrodę. Od momentu zakończenia renowacji auto przejchało zaledwie 100 mil.
Znawcy zajmujący się oldtimerami twierdzą, że wystawiona na aukcji 540-tka Cabrio A jest warta więcej niż przewidywana cena 4 mln. dolarów.
Tak dobrze zachowanych, oryginalnych modeli 540 Cabrio A jest na świecie zaledwie 3 sztuki: egzemplarz wystawiony na aukcji w Arizonie, egzemplarz należący do kolekcjonera w Belgii i... egzemplarz kolekcjonera z Polski!
Udało nam się zdobyć zdjęcia auta wystawionego na aukcji w Arizonie oraz polskiego egzemplarza Mercedesa 540 Cabrio A – publikujemy je w galerii.