Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Mercedesem po Wiśle, czyli zlot klasyków w Płocku

18 cze 16 20:18

Ponad 80 zabytkowych Mercedesów przyjechało na zlot do Płocka (18-19 czerwca 2016).

Udostępnij
0
Skomentuj

To już 13. zlot pod nazwą Mercedesem po Wiśle.

Skąd taka nazwa? Początkowo główną atrakcją zlotu, oprócz oczywiście ekspozycji zabytkowych Mercedesów na płockiej Starówce, był rejs po Wiśle wysłużonym stateczkiem Rusałka.

Rusałka kilka lat temu przestała pływać i została przerobiona na żyletki, ale nazwa i wspomnienia pozostały.

Na zlot do Płocka – już trzynasty z kolei – przyjechało ponad 80 zabytkowych Mercedesów. Najstarszy model to Mercedes 170 V cabrio z 1937 roku.

Auto przed II wojną światową używane było we Wrocławiu, po wojnie kupił i odrestaurował je kolekcjoner z Warszawy.

Mercedes 170 V cabrio uczestniczył w wielu zlotach i konkursach elegancji, z każdej wyprawy jego właściciel przywozi puchar.

W Płocku pojawił się też piękny kabriolet 190 SL z połowy lat 50. W latach 1955-1962 wyprodukowano zaledwie 25 tys. sztuk, z czego mniej więcej połowa wyjechała do USA.

Auto było bardzo popularne na rynku amerykańskim, jeździły nim gwiazdy Hollywood, artyści, pisarze. Dziś jest bardzo poszukiwanym, cennym klasykiem.

Duże zainteresowanie wzbudził Mercedes 300 Adenauer z 1959 roku. To luksusowa limuzyna, której w latach 50. XX wieku używali najmożniejsi ówczesnego świata: premierzy, królowie, cesarze (m.in. Hajle Syllasje w Etiopii).

Nazwa Adenauer pochodzi od nazwiska kanclerza Niemiec Konrada Adenauera, który miał w swoim garażu 6 takich limuzyn i bardzo lubił ten model Mercedesa.

Jak co roku nie zabrakło w Płocku modeli Mercedesa z lat 70. 80. i 90. Jednym z nich – 560 SEC przyjechał aktor Marcin Dorociński.

Oto galeria zabytkowych Mercedesów, jakie sfotografowaliśmy w Płocku.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej