CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.004.704.231.95
Średnio4.664.854.482.10
Najdrożej4.984.994.892.45

Stworzone by być klasykami

21 gru 15 15:01
Udostępnij
0
Skomentuj

Prawie każdy Mercedes wcześniej czy później osiąga status samochodu kolekcjonerskiego, zwłaszcza modele z nadwoziem coupé lub cabrio. Czy tak jednak będzie zawsze?

W Niemczech Mercedesy są bardziej niż kultowe. Na liście 15 najpopularniejszych oldtimerów auta tej marki zajmują 7 miejsc. Niemcy to kraina Mercedesa – mówi Marius Brune z Classic Data w Bochum. Skąd bierze się taka popularność i dlaczego gwiazda nie bladnie po latach? Eksperci zwracają uwagę przede wszystkim na długowieczność Mercedesów oraz wysoką wycenę, u której źródeł leży początkowa wysoka cena zakupu nowych aut.

Wiele Mercedesów stało się klasykami wręcz automatycznie. I nie dotyczy to tylko typowych samochodów marzeń, jak SL (R107), który w latach 70. był nawet przez jakiś czas na trzecim miejscu w statystykach sprzedaży nowych aut w Niemczech. Nie chodzi nawet o Pagodę (W113), która w ostatnich latach zaczęła mocno zyskiwać na wartości, a dziś jest już po prostu drogim autem – jeszcze w 2010 roku dobre egzemplarze kosztowały mniej niż 50 000 euro, a dziś ich wartość się podwoiła. W przypadku Mercedesa na wartości ponadprzeciętnie zyskują także modele, które mogą uchodzić za auta do jazdy na co dzień. W pierwszej piątce ulubionych oldtimerów u naszych zachodnich sąsiadów są aż 2 „zwykłe gwiazdy” – ostatni pojazd ery chromu, czyli W123, oraz jego poprzednik W114/115.

Jednak także tzw. Baby-Benz, czyli „190-ka” (W 201), i wprowadzony w 1984 roku typoszereg 124 są dziś obiektami zainteresowania fanów. W przypadku obu tych aut granica między samochodem na co dzień a kolekcjonerskim jest jeszcze płynna – wiele egzemplarzy charakteryzuje się dużymi przebiegami, na rynku są zarówno mocno wyeksploatowane samochody potaksówkarskie, jak i trzymane w garażu auta „od dziadka”.

Jednak czy zawsze tak będzie? Czy w przyszłości każdy Mercedes stanie się klasykiem? Brune, ekspert Classic Data, jest sceptyczny. W przypadku modeli od połowy lat 90., poza autami sportowymi, coupé i kabrioletami, raczej tak nie będzie. Następca W124 – model W210 – jest świetnym przykładem samochodu, który ma na to niewielkie szanse. Pojazd stał się symbolem rządów Jurgena Schremppa w Mercedesie, który wprowadził duże oszczędności – niestety, kosztem jakości. Tyle że nawet Brune nie chce być bardzo radykalny w swoich sądach, ponieważ wielokrotnie było już tak, że po fazie niedoceniania i niskich cen przychodził czas hossy. Nigdy nie mów więc nigdy.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 1/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. auta marzeń lat 70. (od Opla Manty i VW Scirocco po Lamborghini Countacha LP400), Fiat 500 obchodzący swoje 60. urodziny oraz porównanie samochodów z obu stron żelaznej kurtyny.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Jerry Użytkownik anonimowy
~Jerry :
No photo ~Jerry Użytkownik anonimowy
Mam E50 AMG, w chwili obecnej ma 19 lat i najmniejszego śladu rdzy. Jak dbasz tak masz.
5 mar 16 21:09 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~lukasz92 Użytkownik anonimowy
~lukasz92
No photo ~lukasz92 Użytkownik anonimowy
do ~bartsson:
No photo ~bartsson Użytkownik anonimowy
22 gru 15 18:29 użytkownik ~bartsson napisał
Lista modeli które nie zostaną klasykami W210, W220, W208, W203 prędzej rdza je zje
Dokładnie bo prawdziwe Mercedesy skończyły się pod koniec lat 90'-tych
28 lis 16 17:49
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bartsson Użytkownik anonimowy
~bartsson :
No photo ~bartsson Użytkownik anonimowy
Lista modeli które nie zostaną klasykami W210, W220, W208, W203 prędzej rdza je zje
22 gru 15 18:29 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Archiwum / Auto Świat

Mercedes R129

Spadek cen tego modelu już wyhamował, Mercedes R129 staje się klasykiem. Bogata oferta sprawia jednak, że ceny SL-a nie rosną w zawrotnym tempie. Zanim auto zacznie mocno zyskiwać na wartości, minie jeszcze wiele lat. Dlatego eksperci radzą kupować już dziś i... po prostu cieszyć się jazdą!

Stworzone by być klasykami (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego