Ford Granada - niepopularny wielkolud

14 mar 14 13:36
Udostępnij
0
Skomentuj

Ford Granada - następca modelu Consul - produkowany w latach 70. i 80. mimo wielu zalet nie stał się autem popularnym. Dopiero teraz, jako dość rzadki klasyk, zaczyna budzić zainteresowanie kolekcjonerów

Ford Granada powinien bić rekordy sprzedaży. Był przestronny, miał duży bagażnik, a zawieszenie zapewniało komfortową podróż. Tymczasem kierowcy nie patrzyli na ten model zbyt przychylnie.

Zobacz wszystko na temat

Niepopularny wielkolud

Z racji słabej popularności dziś w Polsce Granadę można kupić w bardzo korzystnej cenie. Trzeba się jednak liczyć z tym, że auto nie będzie w dobrym stanie. Zadbane egzemplarze – oczywiście nie w Polsce, bo tu raczej nie występują – kosztują dziś dużo: 10 tys. euro i więcej. Naturalnym miejscem do poszukiwań Granady są Niemcy. Ładne egzemplarze znaleźć można we Francji, w Holandii, a także w Skandynawii.

Gdzie szukać? Granada zawsze miała problem z korozją. Nawet odnowione Fordy potrafią rdzewieć. Brązowy nalot atakuje błotniki, progi, przednie słupki, podłużnice, krawędzie błotników oraz wnęki kół.

Pod względem mechanicznym auto było bardziej udane. Montowano w nim najróżniejsze jednostki napędowe, w tym maleńkie gabarytowo, widlaste „czwórki”, sprzedawane przez Forda m.in. Saabowi, a także większe V6, z wtryskiem paliwa o pojemności 2,3 oraz 2,8 litra. 160-konne widlaste motory były przyczyną przedwczesnej śmierci technicznej wielu Granad. Dlaczego?

Nadżarte rdzą Fordy nie miały wielkiej wartości, za to silniki były dobre: mocne, trwałe i kompaktowe – wyjmowano je, by zainstalować w bardzo różnych modelach aut – pasowały do VW T3, Ład, a nawet do Polonezów! Mniejsze benzyniaki oraz diesle były za słabe do ciężkiego pojazdu. Z kolei wadą 160-konnej Granady było to, że potrafiła spalić nawet ponad 15 l/100 km.

Auto było sprzedawane z manualnymi 4- lub 5-biegowymi skrzyniami, a w opcji występował również 3-stopniowy „automat”. Na życzenie dostępne było samopoziomowane tylne zawieszenie i wiele opcji charakterystycznych dla luksusowych aut, m.in. świetny gruby welur, drewno itp.

Amatorzy jazdy Granadą muszą się jeszcze pogodzić z problemami w dostępie do części zamiennych. Po pierwsze, dysponują nimi tylko niezależni sprzedawcy – na Forda lepiej nie liczyć. Po drugie, łatwe w zdobyciu są tylko podstawowe podzespoły – bardziej specyficzne zmuszają do dłuższych poszukiwań. W wielu przypadkach trzeba się pogodzić z poszukiwaniem części za granicą.

Jeżeli zaakceptujemy wysokie spalanie i będziemy regularnie dbali o odnowiony wcześniej samochód, Granada może być nadal pojazdem do dłuższych podróży. W bardzo przestronnym wnętrzu bez problemu zmieści się rodzina, a bagażnik zmieści nawet największy urlopowy ekwipunek.

Dane techniczne:

Silnik/moc - V6/160 KMMoment obr. - 217 NmV maks. - 193 km/h0-100 km/h - 10,0 sŚr. spalanie - 13 l/100 kmCena (dziś) - od ok. 10 tys. zł

Produkcja:

Początkowo równocześnie produkowano model Consul, ale wycofano go na przełomie lat 1974/75, gdy Granada przeszła modyfikację.W 1976 r. pojawił się nowy silnik 2.8 z wtryskiem paliwa, a rok później zadebiutowała Granada II ze zmienionym przodem. Auto przeszło lifting w 1981 r. Cztery lata później zakończono jego produkcję.

Ceny części zamiennych:

Reperaturka błotnika, nowa, cena za sztukę - 180 złTylne drzwi, używane, cena za szt. (stan dobry) - 250 złTarcza hamulcowa, nowa, cena za sztukę- 150 złKlocki hamulcowe, nowe, cena za komplet p/t - 120/70 złTłumik środkowy, nowy - 170 złTłumik końcowy, nowy - 90 złZestaw wskaźników, używany - 100 złNagrzewnica, nowa - 120 złSprzęgło, nowe, cena za komplet- 225 złPrzegub elastyczny wału, nowy - 260 zł

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~granatnik Użytkownik anonimowy
~granatnik :
No photo ~granatnik Użytkownik anonimowy
Granada nie była następcą Consula. Tak jak zauważono pod koniec tekstu oba modele były poczatkowo jednocześnie produkowane (Consul to była uboższa wersja Granady, np. nigde nie dostał sześciozegarowych wskaźników). Poprzednikiem Granaday był Ford 26M P7b. Granad wyprodukowano sporo ponad milion sztuk, więc cięzko jest mówić, że był to niepopularny samochód.
Warto tez dodać, że był to b. wygodny samochód :)
17 lis 14 13:04 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Ford Granada - niepopularny wielkolud

Granada w dobrym stanie technicznym to obecnie rzadkość. Większość aut skorodowała

Ford Granada - niepopularny wielkolud (slajd 1 z 4)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego