Sześć lat później z fabryki wyjechał pierwszy bicykl Germania. Niebawem zaczęto produkować tam wyłącznie rowery, a na początku XX wieku gama wyrobów powiększyła się o motocykle. Firma zmieniła nazwę na Neckarsulmer Fahrzeugwerke AG, a na wytwarzanych pojazdach pojawiło się logo NSU (wywodzi się ono prawdopodobnie od nazwy miejscowości NeckarSUlm). Obok znakomitych motocykli, których wiele modeli na trwałe weszło do historii jednośladów, NSU zaczęło także produkować samochody.Włoska myszka na niemieckich drogachKryzys gospodarczy i kłopoty finansowe spowodowały, że w 1929 roku podjęto decyzję o rezygnacji z budowy aut. Samochodowe zakłady NSU w Heilbronn przejął włoski Fiat i rozpoczął tam licencyjny montaż swych pojazdów. Pierwszym modelem był NSU-Fiat 1000, który bazował na Fiacie 508 Balilla. Ten sam pojazd był także produkowany na licencji w Polsce oraz we Francji. W roku 1937 rozpoczęto produkcję samochodu, który wcześniej pod nazwą Topolino ("myszka") zaczął motoryzować Włochy. Do roku 1941 z taśm montażowych zjechało około 7000 aut NSU-Fiat 500. Ten mały samochodzik znakomicie spisywał się nie tylko na drogach Półwyspu Apenińskiego – równie dobrze sprawował się w Niemczech, a także we Francji, gdzie produkowany był na licencji pod nazwą Simca 5. NSU-Fiat 500 sprawdził się także w trudnych warunkach afrykańskich. Podczas II wojny światowej wykorzystywany był przez oddziały Afrika Korps.Po licencji Fiata – silniki z wirującymi tłokamiW Niemczech produkowano także NSU-Fiata 1500 na bazie modelu 1500 oraz NSU-Fiata 1100, którego pierwowzorem było włoskie auto 508C Nuova Balilla. Po wojnie przez blisko 50 lat nadal powstawały licencyjne pojazdy Fiata z logo NSU. W roku 1957 w NSU Motorenwerke AG powstał oryginalny model – małolitrażowy Prinz. Później w dziejach firmy nastąpił okres stosowania silników z wirującym tłokiem. Najbardziej popularnym autem z silnikiem Wankla było Ro 80, które wprowadzono na rynek w 1967 roku. Potem doszło do fuzji NSU i Auto Uniona. Tak powstała spółka Audi, a ostatnia opracowana konstrukcja – K 70 – weszła do produkcji już pod marką Volkswagen.
NSU-Fiat 500 - maluch z włoskim charakterem
W 1873 roku dwóch młodych mechaników – Heinrich Stoll i Christian Schmidt – założyło w Riedlingen nad Dunajem warsztat produkujący maszyny tkackie. W kwietniu 1880 roku firmę przeniesiono do miejscowości Neckarsulm.