CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.234.494.091.72
Średnio4.464.714.281.97
Najdrożej4.794.994.762.29

Opel Ascona B - Solidny jak stary Opel

8 gru 14 15:37
Udostępnij
0
Skomentuj

Opel Ascona B to jeden z ostatnich prostych w budowie Opli z solidną mechaniką i napędem na tył

Opel Ascona B miał trafić do sprzedaży jako następca Kadetta, ale z racji większych wymiarów awansował do klasy średniej. Jednak pod względem odporności na awarie pojazd można zaliczyć do klasy najwyższej.

Co istotne, także teraz, gdy najmłodsze Ascony B mają po 30 lat, nadal dość łatwo je opanować. Nagłe awarie, poza spowodowanymi zaniedbaniem i zajeżdżeniem, występują rzadko – typowymi niedomaganiami są awarie pompy wody czy przedwczesne wycie w tylnym moście.

Nie ma, niestety, róży bez kolców – tymi kolcami jest korozja. Cienkie zabezpieczenie blach sprawiało, że nawet niezbyt stare egzemplarze rdzewiały. Znalezienie Ascony B ze zdrową i oryginalną blachą to prawie cud. Zresztą kupienie w Polsce jakiejkolwiek Ascony B będzie obecnie dość trudne. Powód jest prosty: remont Ascony kosztuje nie mniej niż innych, bardziej cenionych aut i – jeśli zaczynamy go od liczenia zysków i strat – nie opłaca się.

Łatwiej będzie znaleźć dobrą Asconę w Niemczech, ale trzeba za nią zapłacić 5-6 tys. euro. W ofercie rynkowej przeważają auta 2-drzwiowe z ubogim wyposażeniem – typowi przedstawiciele epoki. Na przełomie lat 70. i 80. za każdy dodatek trzeba było płacić.

Znalezienie nie tylko ładnego, lecz także oryginalnego egzemplarza będzie trudne także z tego powodu, że wiele aut było poddanych dzikiemu tuningowi – taki już los niedużych aut z solidną mechaniką i napędem na tył.

Są jednak i dobre wiadomości. Prosta konstrukcja gwarantuje nie tylko bezawaryjne podróżowanie, lecz także łatwość napraw w razie wystąpienia usterki. Warto także pamiętać, że nie powinno być kłopotów ze znalezieniem większości części zamiennych.

Często można dopasować podzespoły od innych Opli, bo pasują one do Ascony B – współzamienne są elementy z dużo młodszych aut. Problemy będą ze zdobyciem elementów ozdobnych karoserii oraz wyposażenia wnętrza.

Zaletą Ascony B jest również możliwość wykorzystywania auta do jazdy na co dzień. Choć opisywany egzemplarz ma już 35 lat, jego dynamika jest wystarczająca, a komfort jazdy podwyższają wygodne fotele oraz opcjonalna (często spotykana) automatyczna skrzynia biegów.

Poza tym jazda Asconą wcale nie musi być droga, bo ceny części zamiennych są akceptowalne, a spalanie nie przeraża.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~martinez Użytkownik anonimowy
~martinez :
No photo ~martinez Użytkownik anonimowy
ładnie pięknie miałem taka ascone i tuleje wahaczy są nie do kupienia nawet w Niemczech
28 gru 14 18:25 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mlodszy Użytkownik anonimowy
~mlodszy
No photo ~mlodszy Użytkownik anonimowy
do ~starszy z Krakowa:
No photo ~starszy z Krakowa Użytkownik anonimowy
11 sie 15 16:10 użytkownik ~starszy z Krakowa napisał
Miałem kiedyś taką Asconę z 1979 roku, silnik 2.0 (z Opla Manty), automat. Potem miałem około 10 innych aut - nowszych, nowocześniejszych, ale Asconkę wspominam niemal ze łzami w oczach. To była największa miłość a to auto miało duszę.
miało 2 litrowy silnik wolnossący z gaźnikiem. Wygoda jazdy nieporównywalna z niczym w tej pojemności dzisiaj.
6 gru 15 11:21 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~starszy z Krakowa Użytkownik anonimowy
~starszy z Krakowa :
No photo ~starszy z Krakowa Użytkownik anonimowy
Miałem kiedyś taką Asconę z 1979 roku, silnik 2.0 (z Opla Manty), automat. Potem miałem około 10 innych aut - nowszych, nowocześniejszych, ale Asconkę wspominam niemal ze łzami w oczach. To była największa miłość a to auto miało duszę.
11 sie 15 16:10 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Opel Ascona B

Ascona B to jeden z ostatnich prostych w budowie Opli z solidną mechaniką i napędem na tył.

Opel Ascona B - Solidny jak stary Opel (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego