Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.394.714.291.92
Średnio4.494.724.412.01
Najdrożej4.644.734.492.08

Opel Ascona B - Solidny jak stary Opel

8 gru 14 15:37

Opel Ascona B to jeden z ostatnich prostych w budowie Opli z solidną mechaniką i napędem na tył

Udostępnij
0
Skomentuj

Opel Ascona B miał trafić do sprzedaży jako następca Kadetta, ale z racji większych wymiarów awansował do klasy średniej. Jednak pod względem odporności na awarie pojazd można zaliczyć do klasy najwyższej.

Co istotne, także teraz, gdy najmłodsze Ascony B mają po 30 lat, nadal dość łatwo je opanować. Nagłe awarie, poza spowodowanymi zaniedbaniem i zajeżdżeniem, występują rzadko – typowymi niedomaganiami są awarie pompy wody czy przedwczesne wycie w tylnym moście.

Nie ma, niestety, róży bez kolców – tymi kolcami jest korozja. Cienkie zabezpieczenie blach sprawiało, że nawet niezbyt stare egzemplarze rdzewiały. Znalezienie Ascony B ze zdrową i oryginalną blachą to prawie cud. Zresztą kupienie w Polsce jakiejkolwiek Ascony B będzie obecnie dość trudne. Powód jest prosty: remont Ascony kosztuje nie mniej niż innych, bardziej cenionych aut i – jeśli zaczynamy go od liczenia zysków i strat – nie opłaca się.

Łatwiej będzie znaleźć dobrą Asconę w Niemczech, ale trzeba za nią zapłacić 5-6 tys. euro. W ofercie rynkowej przeważają auta 2-drzwiowe z ubogim wyposażeniem – typowi przedstawiciele epoki. Na przełomie lat 70. i 80. za każdy dodatek trzeba było płacić.

Znalezienie nie tylko ładnego, lecz także oryginalnego egzemplarza będzie trudne także z tego powodu, że wiele aut było poddanych dzikiemu tuningowi – taki już los niedużych aut z solidną mechaniką i napędem na tył.

Są jednak i dobre wiadomości. Prosta konstrukcja gwarantuje nie tylko bezawaryjne podróżowanie, lecz także łatwość napraw w razie wystąpienia usterki. Warto także pamiętać, że nie powinno być kłopotów ze znalezieniem większości części zamiennych.

Często można dopasować podzespoły od innych Opli, bo pasują one do Ascony B – współzamienne są elementy z dużo młodszych aut. Problemy będą ze zdobyciem elementów ozdobnych karoserii oraz wyposażenia wnętrza.

Zaletą Ascony B jest również możliwość wykorzystywania auta do jazdy na co dzień. Choć opisywany egzemplarz ma już 35 lat, jego dynamika jest wystarczająca, a komfort jazdy podwyższają wygodne fotele oraz opcjonalna (często spotykana) automatyczna skrzynia biegów.

Poza tym jazda Asconą wcale nie musi być droga, bo ceny części zamiennych są akceptowalne, a spalanie nie przeraża.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~starszy z Krakowa Użytkownik anonimowy
~starszy z Krakowa :
No photo ~starszy z Krakowa Użytkownik anonimowy
Miałem kiedyś taką Asconę z 1979 roku, silnik 2.0 (z Opla Manty), automat. Potem miałem około 10 innych aut - nowszych, nowocześniejszych, ale Asconkę wspominam niemal ze łzami w oczach. To była największa miłość a to auto miało duszę.
11 sie 15 16:10 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mlodszy Użytkownik anonimowy
~mlodszy
No photo ~mlodszy Użytkownik anonimowy
do ~starszy z Krakowa:
No photo ~starszy z Krakowa Użytkownik anonimowy
11 sie 15 16:10 użytkownik ~starszy z Krakowa napisał
Miałem kiedyś taką Asconę z 1979 roku, silnik 2.0 (z Opla Manty), automat. Potem miałem około 10 innych aut - nowszych, nowocześniejszych, ale Asconkę wspominam niemal ze łzami w oczach. To była największa miłość a to auto miało duszę.
miało 2 litrowy silnik wolnossący z gaźnikiem. Wygoda jazdy nieporównywalna z niczym w tej pojemności dzisiaj.
6 gru 15 11:21 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~martinez Użytkownik anonimowy
~martinez :
No photo ~martinez Użytkownik anonimowy
ładnie pięknie miałem taka ascone i tuleje wahaczy są nie do kupienia nawet w Niemczech
28 gru 14 18:25 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej