Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Piaggio Ape: sześćdziesiąte urodziny z papieżem

9 lip 08 19:25

Piaggio Ape (po polsku „pszczoła”) to mały pracowity trójkołowiec, dzięki któremu powojenne Włochy stanęły na nogi.

Udostępnij
0
Skomentuj

Piaggio Ape nie jest ani szybką, ani drogą, ani zbytnio ładną maszyną. Wbrew temu na całym świecie ma tysiące fanów, którzy doceniają zwłaszcza jego największy atut – pracowitość. W ramach obchodów 60-lecia Piaggio Ape szefostwo spółki wzięło udział w audiencji u papieża. Benedykt XVI udzielił małemu pojazdowi błogosławieństwa i od przedstawicieli Piaggio otrzymał dwa modele trójkołowca. Chodziło dokładnie o wersję Ape Calessino, jeden z modeli wykonano w stylu „papamobilu”. Piaggio Ape to dla Włochów rodzinne srebro, które zasłużyło się o rozbudowę ekonomiczną państwa po drugiej wojnie światowej.

Początki Piaggio Ape datują się do roku 1948, kiedy na rynku pojawił się pierwszy model Ape 125. Przednia część, na której osadzono kabinę kierowcy, pochodziła z klasycznej Vespy (moped), podobnie silnik zamontowany pod fotelem kierowcy. Masa użytkowa Ape 125 wynosiła 200 kg. Kolejne modele Ape C i Ape D pojawiły się w latach 1954 i 1958. Pojemność silnika zwiększyła się do 170 cm3, a kabina mogła być z drzwiami albo bez nich. W latach 60. pojawiły się różne modyfikacje sprzedawane pod nazwami Ape Pentaró, Ape MP, APE MVP, a w roku 1969 również Ape 50, który dzięki jednostce o pojemności 50 cm3 lokował się w kategorii motocykli i skuterów. W latach 70. firma Piaggio zaprezentowała Ape Car z silnikiem o pojemności 220 cm3, które masa użytkowa wynosiła 600 kg, oraz Ape P 601 przeznaczony do przewożenia aż 7 pasażerów. W latach 80. pojawiła się m. in. wersja wysokoprężna mogąca przewozić aż 700 kg. W ostatnim dziesięcioleciu firma skupiała się przede wszystkim na odmładzaniu leciwego modelu i tworzeniu specjalnych wersji.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Piaggio Ape: sześćdziesiąte urodziny z papieżem (slajd 1 z 2)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego