Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Pierwsze muzeum Mazdy w Europie

12 maja 17 13:38

Oto pierwsze muzeum Mazdy poza Japonią. Imponującą kolekcję klasycznych aut tej japońskiej marki można podziwiać w Augsburgu, w Niemczech.

Udostępnij
0
Skomentuj

Frey’s Mazda Classic Car Museum to inicjatywa firmy Auto Frey – autoryzowanego dealera marki od 1978 roku, stworzona przy wsparciu niemieckiego oddziału Mazdy.

Wystawa składa się z 45 zabytkowych pojazdów, które były oficjalnie sprzedawane w Europie, jak i tych niedostępnych na Starym Kontynencie. Ekspozycja będzie zmienna. Nie zabraknie w niej prawdziwych rarytasów z niezwykle bogatej, liczącej ponad 120 samochodów kolekcji należącej do rodziny Frey.

Od 13 maja w muzeum można zobaczyć m.in. pierwszy masowo produkowany samochód osobowy Mazdy - model R360 z 1960 roku, lekką trójkołową ciężarówkę K360 z 1962 roku, Mazdy Familia 1000 coupé z 1966 roku i Cosmo Sport z 1967 roku, pierwszy model oficjalnie sprzedawany w Niemczech - Mazdę 616 z 1973 roku, Mazdę AZ-1 - niezapomniany lekki samochód sportowy z 1992 roku oraz model RX-7 z 1992 roku, będący najlepiej sprzedającym się modelem z silnikiem rotacyjnym w historii.

„Imponujące, pierwsze poza Japonią, muzeum Mazdy to urzeczywistnienie marzeń rodziny Freyów, która zawsze pragnęła zaprezentować opinii publicznej swoją unikalną kolekcję klasycznych Mazd z całego świata” - powiedział wiceprezes Mazda Motor Corporation Akira Marumoto. „Wszyscy w centrali Mazdy są bardzo dumni z faktu, że rodzina Frey należy do naszej organizacji i stworzyła coś tak niezwykłego”.

Placówka mieści się w klimatycznej zajezdni tramwajowej w Augsburgu z 1987 roku, naturalnie pieczołowicie odnowionej. W obiekt wkomponowano także nowoczesną salę konferencyjną, restaurację i sklep z pamiątkami.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej