CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.094.433.851.60
Średnio4.294.554.081.81
Najdrożej4.784.654.552.21

Pojazdy z demoludów na Zamku Topacz

18 sie 14 11:47
Udostępnij
0
Skomentuj

Samochody z demoludów (krajów demokracji ludowej, czyli socjalistycznych) dostąpiły nie lada zaszczytu – wystąpiły na Zamku Topacz.

Topacz to duża, prywatna posiadłość położona na południe od Wrocławia w miejscowości Ślęża. Od 4 lat organizowany jest tam w połowie sierpnia wielki pokaz pojazdów klasycznych: MotoClassic Wrocław.

Edycja Topacz 2014 trwała przez 3 dni od 15 do 17 sierpnia. Na zamkowym dziedzińcu i na terenach przylegających do zamku wystawionych zostało ok. 300 pojazdów klasycznych – od najstarszych, stuletnich, po 15-, 20-letnie youngtgimery, motocykle, pojazdy militarne.

Kilkadziesiąt z ok. 140 prezentowanych w Topaczu zabytkowych samochodów to tzw. auta z demoludów, czyli wyprodukowane w Polsce, ZSRR, Rumunii, Czechosłowacji, NRD.

Auta z demoludów zyskują coraz większą popularność wśród kolekcjonerów, pojawiają się na zlotach i konkursach elegancji.

W Topaczu uwagę zwracał m.in. odrestaurowany Mikrus – auto bardzo rzadko spotykane, ponieważ produkowano go zaledwie przez 4 lata (1957-1960) i powstało tylko 1728 tych mikroautek.

Mikrus Mikrus Foto: Roman Dębecki / Auto Świat

Pojawił się też Żuk w wersji lux, z chromowanymi zderzakami i innymi detalami. Był jednak krytykowany przez kolekcjonerów za przesadne upiększenie – seryjne Żuki nigdy nie miały tylu chromowanych, świecących elementów.

W sektorze aut z demoludów nie zabrakło oczywiście Maluchów, dużych Fiatów, polskich Nys, czechosłowackich Skód, radzieckich Wołg. Zabrakło natomiast okazałych, wzorowanych na Cadillacach radzieckich Czajek.

Oto nasza galeria samochodów z demoludów prezentowanych na Zamku Topacz. W kolejnej pokażemy samochody najstarsze.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat Classic 2/2017 już w sprzedaży a w nim megatest Porsche Turbo. Porównanie japońskiego wojownika i Kung Fu Pandy oraz liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Na koniec klasyk, który zmienił historię.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~karol Użytkownik anonimowy
~karol
No photo ~karol Użytkownik anonimowy
do ~Ola:
No photo ~Ola Użytkownik anonimowy
20 sie 14 20:50 użytkownik ~Ola napisał
To były straszne czasy ,samochody jeszcze gorsze,ktos to tym złomem jeździł na codzień nigdy do tego nie wsiądzie
Nie takie złe czasy były wtedy! Mnie na przykład bez problemu stawał i stał długo, ile było potrzeba!!
23 sie 14 15:24 | ocena: 100%
Liczba głosów:9
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~waldibmw Użytkownik anonimowy
~waldibmw :
No photo ~waldibmw Użytkownik anonimowy
Niebyły takie złe.Z rodzicami w 1961 roku pojechaliśmy Warszawa garbuska do Bułgarii ,poza oponami i czyszczeniem gaźnika (brudna benzyna) nic nienawalał
23 sie 14 08:26 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~taka prawda Użytkownik anonimowy
~taka prawda :
No photo ~taka prawda Użytkownik anonimowy
Czasy były beznadziejne, ale samochody miały swój urok i duszę której brakuje nowoczesnym autom.
23 sie 14 11:34 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
70%
30%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~transfoora Użytkownik anonimowy
~transfoora
No photo ~transfoora Użytkownik anonimowy
do ~Ola:
No photo ~Ola Użytkownik anonimowy
20 sie 14 20:50 użytkownik ~Ola napisał
To były straszne czasy ,samochody jeszcze gorsze,ktos to tym złomem jeździł na codzień nigdy do tego nie wsiądzie
Dokładnie. Jarają się nimi głównie gówniarze, którzy jeżdżą nimi obecnie dla zabawy oraz idioci. Gdyby wtedy musieli nimi jeździć na codzień inaczej by śpiewali oj inaczej.
23 sie 14 18:09 | ocena: 54%
Liczba głosów:13
46%
54%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ola Użytkownik anonimowy
~Ola :
No photo ~Ola Użytkownik anonimowy
To były straszne czasy ,samochody jeszcze gorsze,ktos to tym złomem jeździł na codzień nigdy do tego nie wsiądzie
20 sie 14 20:50 | ocena: 65%
Liczba głosów:23
35%
65%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
~Tomek :
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
Fiat 125 po rajdowym tuningu? Przecież to fabryczna wersja - były takie z silnikami 1.8 i 2.0 Acropolis i Monte Carlo.
23 sie 14 09:14 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Pojazdy z demoludów na Zamku Topacz (slajd 1 z 31)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego